Ik heb recent een factuur gekregen waar ik niets van wist op een emailadres en postadres van 8 jaar oud. Ik heb die uiteraard niet kunnen betalen omdat ik daar niets van wist. Vervolgens schijnt dit bij Bos incasso te hebben gelegen maar die hebben het weer teruggestuurd naar de NS. Nu ben ik hier achtergekomen en heb ik alsnog de NS betaald (incl incassokosten). Klopt het dat ik nu mijn huidige en enige ov chipkaart niet meer kan gebruiken om daar een nieuw abonnement te zetten Ik wil Ns flex maandtraject, maar krijg nog foutmeldig van kredietcheck voldoet niet.
Ik heb al contact met focum gehad en zij hebben mijn gegevens niet in hun systeem staan zeggen zijn. En de NS helpdesk kan me niet helpen en verwijzen weer naar focum.
Ik snap er helemaal niets meer van. Graag hulp
Beste antwoord door Stijn NS
Als een abonnement is stopgezet door een betaalachterstand zal dat de reden zijn waarom je geen NS Flex abonnement kunt bestellen. Door de manier van betalen bij NS Flex (reizen op rekening, of krediet als het waren) lopen we als NS een hoger financieel risico dan bij de oude abonnementen, waarbij ook de gevolgen van onbetaalde rekeningen strenger zijn. Wanneer een bepaalde rekening uit handen gegeven wordt aan een incassobureau door een te late betaling en daarbij een abonnement wordt stopgezet, dan gaat er een periode van 6 maanden in waarin geen nieuw NS Flex abonnement kan worden besteld. Dit is dus een interne check, Focum komt hierbij niet aan te pas.
Ik vind het vervelend dat je de communicatie over de betreffende rekening gemist hebt, maar uiteindelijk is het jouw verantwoordelijkheid om de contactinformatie bij te houden en ervoor te zorgen dat de communicatie die wij versturen correct aan komt. Je kunt wel nog een klassiek Traject Vrij abonnement aanschaffen, maar dit zal waarschijnlijk op een nieuwe OV-chipkaart moeten.