beantwoord

Abonnement beëindigd door trage administratie

• 8 oktober 2020
  • 51 reacties
  • 1278 Bekeken

Reputatie 4

Ik had niet verwacht dat ik ooit nog naar dit forum zou komen om mijn beklag te doen, maar vandaag die dag dan toch aangebroken: ik mag gaan klagen en niet zo'n beetje ook. De administratieve afdeling van NS heeft het namelijk weer eens volledig verkloot voor de onschuldige reiziger.

Op 23 augustus 2020 ontving ik een factuur van de NS. Doordat ik te maken heb met schulden en daarbij behorend budgetbeheer (let op: geen bewind, dat is nogal een wezenlijk verschil), wordt deze factuur niet automatisch afgeschreven, maar wordt er een handmatige overboeking gedaan. De factuur is dan ook, net als eigenlijk iedere maand, op de 16e overgemaakt. Iets later dan de normale betalingstermijn van 2 weken, maar ruim op tijd om geen extra kosten mee te brengen en ruim op tijd om mijn abonnement op normale wijze door te laten gaan.

Op 6 oktober, bijna 3 weken na betaling, krijg ik mail van de NS: mijn abonnement wordt beëindigd wegens wanbetaling. Een blik op de administratie toont aan dat de betaling zeker is doorgevoerd, dus hup, alle betalingsinformatie wordt doorgestuurd naar de klantenservice van NS. Tevergeefs, want de klantenservice kan er niets mee doen en de financiële afdeling is tergend langzaam in alles, waardoor ik nu zonder abonnement zit.

Gezien mijn financiële situatie, zit ik nu gedwongen aan huis gekluisterd, zonder enige mogelijkheid om te reizen. Mijn NS Flex Altijd Vrij is geblokkeerd. Ik kan geen bus meer in, ik kan geen trein meer in en belangrijker: ik kan niet meer aan mijn plicht voldoen om op mijn werk te verschijnen op de momenten dat mijn baas mij daar verwacht, aangezien een retourtje Hoogeveen-Leeuwarden toch echt de duur is wanneer je op een beperkt weekbudget dient te leven. En laat ik nou net vandaag een belangrijke afspraak hebben op mijn werk, waarvoor ik toch echt aanwezig moet zijn. Zonder vervoer wordt dat lastig. Beter nog: door de fouten van NS komt mijn baan op het spel te staan.

Lieve moderators, kunnen jullie zorgen dat er een beetje vaart achter het uitzoekwerk van de financiële afdeling komt en ik vandaag nog uitsluitsel heb over mijn betaling én het herstellen van mijn abonnement? Dan kan ik proberen om de boel op mijn werk een beetje te sussen, zodat ik de kans dat ik mijn baan kwijt ben, verklein.

icon

Beste antwoord door JerVoo 8 oktober 2020, 11:25

@Denice NS ik krijg net een bericht dat ook jij niet meer kan helpen.

Het bedrag blijkt binnen te zijn gekomen bij Bureau Nabetalingen. Mijn budgetbeheerder heeft het bedrag al maanden naar Bureau Nabetalingen overgemaakt en iedere keer is het goed gegaan, tot ineens de laatste factuur.

Bureau Nabetalingen gaat het bedrag nu terugstorten, terwijl alsnog de openstaande factuur moet gaan worden, waarna ik weer een klassiek Altijd Vrij abonnement kan afsluiten.

Nog steeds niet de gewenste oplossing, maar het is in ieder geval een oplossing.

Bekijk origineel

51 reacties

Badge

Als u maar een enkele keer naar uw werk hoeft te reizen tussen Hoogeveen en Leeuwarden is een NS Flex Altijd Vrij abonnement van Euro 351,- per maand toch veel en veel te duur, dan lijkt mij een ander type abonnement veel goedkoper.  Maar dat even terzijde.

Ik verwacht niet dat dit probleem spontaan vandaag wordt opgelost dus zou u wel willen aanraden om een los kaartje te kopen om naar uw werk te gaan.

Reputatie 7
Badge +3

Toen u uw abonnement afsloot bent u zelf akkoord gegaan met de bepaling dat NS maandelijks het verschuldigde bedrag automatisch mag afschrijven en dat u er voor dient te zorgen dat er dan voldoende saldo op uw rekening staat. Als dat door persoonlijke omstandigheden niet mogelijk is is het niet onlogisch dat NS u niet meer op krediet wil laten reizen. Hoe vervelend ook maar u kunt niet verwachten dat NS iedere maand middels aanmaningen achter zijn geld moet gaan aanlopen. Klassieke abonnementen zijn in uw geval een beter alternatief.

Reputatie 4

Als u maar een enkele keer naar uw werk hoeft te reizen tussen Hoogeveen en Leeuwarden is een NS Flex Altijd Vrij abonnement van Euro 351,- per maand toch veel en veel te duur, dan lijkt mij een ander type abonnement veel goedkoper.  Maar dat even terzijde.

Ik verwacht niet dat dit probleem spontaan vandaag wordt opgelost dus zou u wel willen aanraden om een los kaartje te kopen om naar uw werk te gaan.

Maak daar 4x per week van en het is toch echt de goedkoopste oplossing. Afgezien van de overige, bijkomende reizen die ik moet doen.

Toen u uw abonnement afsloot bent u zelf akkoord gegaan met de bepaling dat NS maandelijks het verschuldigde bedrag automatisch mag afschrijven en dat u er voor dient te zorgen dat er dan voldoende saldo op uw rekening staat. Als dat door persoonlijke omstandigheden niet mogelijk is is het niet onlogisch dat NS u niet meer op krediet wil laten reizen. Hoe vervelend ook maar u kunt niet verwachten dat NS iedere maanden middels aanmaningen achter zijn geld moet gaan aanlopen. Klassieke abonnementen zijn in uw geval een beter alternatief.

Grappig is wel dat de NS niet maandelijks aanmaningen hoeft te sturen. In tegendeel, er wordt maandelijks handmatig en tijdig betaald. Er is nu een enkele keer buiten de eerste betaaltermijn van 14 dagen betaald. De vorige maanden zijn de betalingen geschied binnen een week na aanmaken van de factuur. Ruim op tijd dus.

NS heeft ditmaal echter al 3 weken nodig om de handmatige betaling te verwerken. De betaling waarvan aantoonbaar is dat deze binnen is. NS hoeft dan ook niet achter haar geld aan te zitten: zij heeft het geld al lang en breed ontvangen. De financiële afdeling heeft verzaakt haar werk te doen en de betaling in te boeken. Klassieke abonnementen zijn overigens geen alternatief. Deze beidt NS immers straks zelf niet meer aan.

Het abonnement wordt al sinds maart 2019 op deze wijze betaald. Nooit heeft dit tot een enkel probleem geleid en dat zou ook niet mogen: een factuur die binnen de termijn betaald wordt, is een factuur die tijdig betaald is. Of het nou per automatisch incasso gaat of per handmatige overboeking maakt voor de ontvanger geen verschil.

Reputatie 7
Badge +4

NS kijkt of het geld op de laatste dag is bijgeschreven en als dat niet het geval is wordt het abonnement de dag er op geblokkeerd, en gaat de vordering naar het incassobureau. Bepalend is dus niet of er volgens u correct betaald is, maar of het geld op de rekening van NS staat . Dat is strak, maar ook helder. Het abonnement is niet beëindigd door trage administratie maar door trage betaling. 

Betaal op tijd en automatisch, zorg voor voldoende saldo en dan werkt het echt prima. Als u er een eigen werkwijze op na houdt en het gaat mis, dan krijg je dit soort nare toestanden.

Het is puur een procedure en er komt geen mens aan te pas. Er kan ook niet tussentijds door medewerkers ingegrepen worden. Als het geld niet is bijgeschreven, wat ook de oorzaak er van is, dan stopt het abonnement, zit u met in ieder geval veertig euro kosten en is er ook geen optie meer de eerste zes maanden een nieuw Flexabonnement te krijgen. NS gaat niet achter verhalen aan, maar draagt de incasso over. Er zijn te veel mensen met een slechte betalingsmoraal en daar bent u in zekere zin het slachtoffer van. Deze strakke werkwijze werkt correct betalen in de hand en daarom is het ook zo georganiseerd. Er is maar een beperkte mogelijkheid tot uitstel en niet op tijd bijgeschreven op de rekening van NS is einde verhaal, wat ook de oorzaak is.

Leuk of niet, zo werkt het.

Reputatie 4

NS kijkt of het geld op de laatste dag is bijgeschreven en als dat niet het geval is wordt het abonnement de dag er op geblokkeerd, en gaat de vordering naar het incassobureau. Bepalend is dus niet of er volgens u correct betaald is, maar of het geld op de rekening van NS staat . Dat is strak, maar ook helder. Het abonnement is niet beëindigd door trage administratie maar door trage betaling. 

Behalve dat het geld aantoonbaar op 16 september is overgemaakt naar de bankrekening van de NS en daar ook binnen is gekomen. Het bedrag is ook niet teruggestort door NS zelf of door de bank, wat je wel zou verwachten wanneer de betaling niet juist is. Ik meen mij ook te herinneren dat er binnen de NS een protocol is dat voorschrijft dat onjuiste betalingen binnen 2 weken weer terug overgeboekt wordt naar de bankrekening van de verzender.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer de betaling op de incasso datum niet geïncasseerd kan worden, ben je te laat met betalen. Bij het aangaan van het abonnement ben je akkoord gegaan met automatische incasso. NS kan besluiten na meerdere mislukte incasso's het abonnement op te zeggen. Dat is nu gebeurd.

Reputatie 7
Badge +4

Behalve dat het geld aantoonbaar op 16 september is overgemaakt naar de bankrekening van de NS en daar ook binnen is gekomen. Het bedrag is ook niet teruggestort door NS zelf of door de bank, wat je wel zou verwachten wanneer de betaling niet juist is. Ik meen mij ook te herinneren dat er binnen de NS een protocol is dat voorschrijft dat onjuiste betalingen binnen 2 weken weer terug overgeboekt wordt naar de bankrekening van de verzender.

Nee, ik betoog juist dat dat niet terzake doet. U kunt zich daar ook niet op beroepen. Als het geld niet op tijd op de rekening van NS is bijgeschreven, is het einde verhaal. Het is verstandiger het op de afgesproken tijd automatisch te laten afschrijven. Dat gaat altijd goed. U betaalt te laat en op een manier die klaarblijkelijk niet goed werkt. Nu zit u met de gebakken peren, hoe sneu ik dat ook voor u vindt. U bent zelf met de voorwaarden akkoord gegaan en u moet zich daar aan houden. Structureel te laat betalen kan wel, maar vormt een risico. Ik heb zeker wel met u te doen, want het is een nare situatie maar Flex is zo opgezet dat het daar geen rekening mee houdt. Ook dat is een gevolg van de matige betalingsmoraal en NS heeft gekozen voor deze wat harde-, maar wel faire oplossing ,die een correct betalingsgedrag afdwingt.

ik zou niet met iedereen in discussie gaan en gewoon wachten tot er een moderator is die misschien iets voor je kan betekenen in het contact met de financiële administratie. Veel sympathie ga je toch niet vinden hier (topic is net open en het regent nu al reacties dat je maar op tijd had moeten betalen).

Reputatie 4

(topic is net open en het regent nu al reacties dat je maar op tijd had moeten betalen).

Interessante toevoeging daarop is misschien wel dat deze opmerkingen komen van de mensen die normaliter vertellen dat je 6 weken hebt om een factuur te betalen, met bepalingen uit de Algemene Voorwaarden van de NS komen waarin datzelfde vermeld staat, meerdere topics weten te vinden waarin datzelfde wordt vermeld én zelf zich zelf waarschijnlijk ook meer dan eens schuldig hebben gemaakt aan het niet “tijdig” (dan wel per automatisch incasso) betalen van een factuur. Dat laatste is overigens een aanname op basis van hun deskundigheid over de betaaltermijnen die de NS hanteert.

Reputatie 7
Badge +4

Nee, het moet bij Flex binnen 33 dagen zijn bijgeschreven. Klassieke abonnementen waren een geringer risico omdat er geen reiskrediet in zit. De termijn voordat het tot een blokkade komt is daardoor anders. De procedure met Flex is binnen de wet en dat is strenger dan veel mensen denken met bovendien nogal wat consequenties als het mis gaat. 

De meeste mensen betalen correct en klanten die dat niet doen, worden al snel met de gevolgen van het ontbreken van kredietwaardigheid geconfronteerd. Het is even wennen voor velen, maar zo functioneert het. Er is geen enkele escape en u kunt zich bij Flex niet beroepen op andere voorwaarden.

Het is nu te laat, maar ik zou voor voldoende saldo zorgen als u na zes maanden weer een Flexabonnement kunt krijgen en dus het betalingsgedrag aanpassen. U kunt overigens nu nog een klassiek abonnement afsluiten.

Don’t kill the messenger. Ik zeg het wat duidelijker dan het van de afdeling communicatie van NS wordt aangegeven.

Reputatie 4

Nee, het moet bij Flex binnen 33 dagen zijn bijgeschreven. Klassieke abonnementen waren een geringer risico omdat er geen reiskrediet in zit. Dr termijn voordat het tot een blokkade komt is daardoor anders. De procedure met Flex is binnen de wet en dat is strenger dan veel mensen denken met bovendien nogal wat consequenties als het mis gaat. 

De meeste mensen betalen correct en klanten die dat niet doen, worden al snel met de gevolgen van het ontbreken van kredietwaardigheid geconfronteerd. Het is even wennen voor velen, maar zo functioneert het. Er is geen enkele escape.

Van 23 augustus (factuurdatum) tot 16 september (boekingsdatum) is in mijn boek nog steeds 23 dagen. Ruim binnen de termijn van 33 dagen dus. Dat de NS dan 22 dagen nodig heeft voor het verwerken van de betaling (overigens onder vermelding van factuurnummer én klantnummer), kan en mag niet het probleem zijn.

Immers, eerdere betalingen die binnen 3 dagen na de factuurdatum werden overgeboekt, werden netjes binnen een week verwerkt. Dan kan er door corona misschien nog enige vertraging ontstaan in het verwerken van betalingen, maar 3 weken is op elk vlak buiten proporties, zelfs voor NS-begrippen.

Reputatie 7
Badge +4

Het is een gevalletje moderator, ik hoop voor u dat het nog effect heeft, maar ik vrees van niet. De moderatoren moeten zelf maar even reageren of uw verhaal over de betaling echt een fout van NS is. Wij kunnen op geen enkele manier bij de administratie en u heeft dan het voordeel van de twijfel.Het rommelt wel eens bij NS, dus wie weet. Ik heb het zo helder mogelijk uitgelegd. Het criterium is of het op tijd bijgeschreven is, niet of u op een of andere wijze hebt betaald.  Dat op tijd bijgeschreven zijnmoet haast niet het geval geweest zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Nee, het moet bij Flex binnen 33 dagen zijn bijgeschreven. Klassieke abonnementen waren een geringer risico omdat er geen reiskrediet in zit. Dr termijn voordat het tot een blokkade komt is daardoor anders. De procedure met Flex is binnen de wet en dat is strenger dan veel mensen denken met bovendien nogal wat consequenties als het mis gaat. 

Nee, het moet via de incasso betaald worden want dat is de betalingsafspraak die bij Flex tussen NS en klant geldt. Als de incasso mislukt kun je alsnog betalen. Maar dat laatste dient wel een uitzondering te blijven, als de afgesproken incasso keer op keer mislukt mag NS je abonnement beëindigen ook als je wel steeds binnen die 33 dagen betaalt. 

Over dit soort zaken is jurisprudentie van een geval van een huiseigenaar die iedere maand een herinnering stuurde omdat de huurder niet zoals in het huurcontract afgesproken vóór de eerste van de maand de huur betaalde. De huurder maakte het geld steeds pas rond de tiende van de maand over. Omdat dat systematisch gebeurde oordeelde de rechter dat het huurcontract ontbonden mocht worden en de huurder uit de woning mocht worden gezet omdat hij zich niet hield aan de betalingsafspraak in het huurcontract. 

Wat een vervelende situatie, JerVoo.

Ik zie dat er al aardig wat over is gezegd. Ik kan uiteraard even met je meekijken maar het proces bespoedigen zit er waarschijnlijk niet in ben ik bang. Ik ontvang via een privébericht graag je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode en huisnummer.

Reputatie 4

@Denice NS ik krijg net een bericht dat ook jij niet meer kan helpen.

Het bedrag blijkt binnen te zijn gekomen bij Bureau Nabetalingen. Mijn budgetbeheerder heeft het bedrag al maanden naar Bureau Nabetalingen overgemaakt en iedere keer is het goed gegaan, tot ineens de laatste factuur.

Bureau Nabetalingen gaat het bedrag nu terugstorten, terwijl alsnog de openstaande factuur moet gaan worden, waarna ik weer een klassiek Altijd Vrij abonnement kan afsluiten.

Nog steeds niet de gewenste oplossing, maar het is in ieder geval een oplossing.

Reputatie 7
Badge +4

Dit was te verwachten. Het is volgens het boekje. NS zal terugstorten en u kunt de komende zes maanden geen Flex afsluiten, ik heb het hierboven verder aangegeven dat dit kon en waarschijnlijk zo moet.

Ah, ik begrijp dat je dus al contact hebt gezocht via een ander kanaal. Goed dat duidelijk is waar het mis is gegaan. Wel zonde natuurlijk!

Je kan inderdaad klassiek Altijd Vrij abonnement afsluiten. Vanaf het moment dat de openstaande post is voldaan kan er minimaal 6 maanden geen NS Flex worden afgesloten in verband met de kredietcheck.​​​

Reputatie 7
Badge +4

Nee, het moet via de incasso betaald worden want dat is de betalingsafspraak die bij Flex tussen NS en klant geldt. Als de incasso mislukt kun je alsnog betalen. Maar dat laatste dient wel een uitzondering te blijven, als de afgesproken incasso keer op keer mislukt mag NS je abonnement beëindigen ook als je wel steeds binnen die 33 dagen betaalt. 

Over dit soort zaken is jurisprudentie van een geval van een huiseigenaar die iedere maand een herinnering stuurde omdat de huurder niet zoals in het huurcontract afgesproken vóór de eerste van de maand de huur betaalde. De huurder maakte het geld steeds pas rond de tiende van de maand over. Omdat dat systematisch gebeurde oordeelde de rechter dat het huurcontract ontbonden mocht worden en de huurder uit de woning mocht worden gezet omdat hij zich niet hield aan de betalingsafspraak in het huurcontract. 

Dat klopt wel, maar er is niet uit af te leiden dat NS dat ook daadwerkelijk doet of heeft gedaan.  We zijn het hier niet tegengekomen, het zou interessant zijn als dit met Jervoo is toegepast. Dat zou de eerste keer zijn dat me dit ter ore kwam. Ik ben het verder zeer eens met de inhoud van deze jurisprudentie maar dat is wat anders, en we kunnen hier niets mee als het om de directe oplossing van het probleem van Jervoo gaat.

Reputatie 4

Dat klopt wel, maar er is niet uit af te leiden dat NS dat ook daadwerkelijk doet of heeft gedaan.  We zijn het hier niet tegengekomen, het zou interessant zijn als dit met Jervoo is toegepast. Dat zou de eerste keer zijn dat me dit ter ore kwam. Ik ben het verder zeer eens met de inhoud van deze jurisprudentie maar dat is wat anders en we kunnen hier niets mee als het om de directe oplossing van het probleem van Jervoo gaat.

Het lijkt erop dat hier een soort gelijke situatie heeft plaatsgevonden, echter de vraag is wiens het schuld het hier is.

Sinds maart maak ik gebruik van budgetbeheer. Dat betekent dus dat een externe partij mijn financiën regelt. Zij hebben ook een beheerrekening geopend. Daarnaast hebben zij mijn vaste lasten aangeschreven met het verzoek mijn rekeningnummer in hun administratie te wijzigen naar het rekeningnummer van de beheerrekening. Totdat het rekeningnummer zou zijn aangepast, kon er ook niet geïncasseerd worden. Van mijn persoonlijke bankrekening, met vrijwel geen saldo, kan immers niet geïncasseerd worden.

NS heeft het rekeningnummer niet in haar administratie aangepast. Hierdoor ontving ik maandelijks herinneringen, welke ik steeds het doorgestuurd. NS heeft mij vervolgens wel in mei, per e-mial, verzocht het rekeningnummer aan te passen. Deze e-mail is ook weer doorgestuurd naar dezelfde budgetbeheerder, waarop de NS opnieuw is aangeschreven met het verzoek het rekeningnummer in haar administratie aan te passen. Dit zijn standaard brieven die de NS vrijwel dagelijks ontvangt, o.a. van bewindvoerders.

Het rekeningnummer is echter niet aangepast. Uit mijn contact met de klantenservice haal ik wel dat de NS er zwaar aan heeft getild dat de incasso iedere maand automatisch gestorneerd werd en dat dit deel uitmaakt van de reden dat de NS heeft besloten het contract te beëindigen.

NS wijzigt wel emailadressen terwijl je er niet om verzocht heeft. Maar als een verzoek wordt ingediend om het incassonummer te wijzigen dan doet NS helaas er niets mee. Vervelend is ook dat ze de betrokkene niet informeren dat ze er niets mee doen. Hierdoor is dit ook weer ontstaan. NS heeft het standpunt dat klanten zelf hun incassonummer moeten wijzigen via MijnNS. Zoals bekend heeft dit systeem frequent last van storingen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Pingpong

NS gaat natuurlijk niet je incassonummer wijzigen na een telefoontje of een emailtje. Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt waarom.

@Pingpong

NS gaat natuurlijk nietje incassonummer wijzigen na een telefoontje of een emailtje. Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt waarom.

Nee dat staat er ook niet Er staat dit:

Sinds maart maak ik gebruik van budgetbeheer. Dat betekent dus dat een externe partij mijn financiën regelt. Zij hebben ook een beheerrekening geopend. Daarnaast hebben zij mijn vaste lasten aangeschreven met het verzoek mijn rekeningnummer in hun administratie te wijzigen naar het rekeningnummer van de beheerrekening. Totdat het rekeningnummer zou zijn aangepast, kon er ook niet geïncasseerd worden. Van mijn persoonlijke bankrekening, met vrijwel geen saldo, kan immers niet geïncasseerd worden.

NS heeft het rekeningnummer niet in haar administratie aangepast. 

Als NS gewoon gereageerd had naar de bewindvoerders: Nee dit doen wij niet. Kan alleen door de contracthouder worden gedaan, had dit hele topic waarschijnlijk overbodig geweest. De brief van de bewindvoerder is echter waarschijnlijk zoals alle verzoeken om incassowijziging in de prullenbak belandt. Gevolg allemaal storno's en dit topic. Aangezien JerVoo onder beheer staat zullen ook de overige incasso's op dergelijke wijze gewijzigd zijn denk ik (huur, gas, water en licht e.d.). Ik denk dat al die maatschappijen het incassonummer wel gewijzigd hebben alleen NS Niet.

Misschien dat @JerVoo deze aanname van mij kan bevestigen cq kan ontkrachten.   

Met wat gegoogle kom ik dit tegen

https://www.goedvertegenwoordigd.nl/maatregelen/bewindvoering/praktische-ondersteuning-bij-bewindvoering/

Stap 1: De touwtjes in handen nemen

Beheerrekening
Zodra de bewindvoerder van de kantonrechter de beschikking van de onderbewindstelling en zijn benoeming heeft ontvangen, begint zijn werk met het openen van een beheerrekening. Een bankrekening (bestaande of nieuwe) op naam van de rechthebbende, waarop alle inkomsten van de rechthebbende worden bijgeschreven en waarvan alle uitgaven worden gedaan. Met andere woorden: de bewindvoerder regelt alle betalingsverkeer ten behoeve van rechthebbende via de beheerrekening. De bewindvoerder moet dan alle werkgevers en instanties aanschrijven waar rechthebbende inkomen van ontvangt. En ook alle instanties en bedrijven waar rechthebbende betalingsverplichtingen aan heeft.

Zo te zien had NS dus gewoon het rekeningnummer moeten aanpassen maar hebben zij dit nagelaten.

Reputatie 7
Badge +3

Lezen, lezen, lezen.

@JerVoo Heeft aangegeven niet onder bewind te staan.

En aangegeven dat in mei NS naar hem/haar een bericht heeft gestuurd om rekeningnummer aan te passen. Dit heeft hij/zij niet gedaan, maar het bericht doorgestuurd naar budgetbeheer. En aangezien budgetbeheer niet de contracthouder is en NS alleen iets doet met de contracthouder zelf zal het rekeningnummer niet aangepast worden als @JerVoo zelf geen contact opneemt met NS om dit wijzigen of dit via mijnNS doet.

Ik denk dat budgetbeheer ook een soort van bewindvoering is. (zij voeren de betalingen tenminste uit). Het niet reageren op wijzigingsbrieven voor incasso is sowieso al niet klantvriendelijk. Laat TS nu maar eens reageren. 

Reageer