beantwoord

abonnement beeindigen

• 21 mei 2020
  • 5 reacties
  • 237 Bekeken

Ik heb mijn abonnement bij NS opgezegd. Bevestiging per email gekregen. Moest daarna afmelden bij 

automaat station. Diverse malen gebrobeerd, maar het vakje blijft zwart en kan dus niet worden gebruikt.

ook bij een laadpaal bij AH ging dat niet. Hoe kan dit worden opgelost. Mijn abonnement loopt anders door en dat is niet de bedoeling.

icon

Beste antwoord door Mark NS 22 mei 2020, 11:41

Hoi Peters c, welkom op de NS Community. 

Het klinkt inderdaad als een storing, maar als je hier op meerdere dagen bij verschillende automaten tegenaan loopt, valt het niet uit te sluiten dat er misschien iets anders aan de hand is. Is de OV-chipkaart bijvoorbeeld zichtbaar beschadigd? Een onzichtbaar defect kan natuurlijk ook. Mocht het niet lukken om voor de vervaldatum van de deactivatie het abonnement te beëindigen, dan kan de Klantenservice een nieuwe beëindiging klaarzetten. We kunnen kijken of het nog een keer met ophalen kan en of het dan wel lukt, maar eventueel kunnen we ook kijken of een geforceerde beëindiging een optie is. De beëindiging hoeft dan niet bevestigd te worden, maar de OV-chipkaart zal dan onbruikbaar worden voor het laden van nieuwe NS producten in de toekomst, er komt een productblokkade op te staan bij een geforceerde beëindiging. Reizen op Saldo blijft wel werken. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

U kunt dit ook bij een OV chipkaart automaat die je in winkels kunt vinden doen.

Reputatie 7
Badge +3

U kunt dit ook bij een OV chipkaart automaat die je in winkels kunt vinden doen.

ook bij een laadpaal bij AH ging dat niet.

Badge +3

Dat lijkt op een storing bij TLS/OV-chipkaart dan, als het op meerdere plaatsen niet werkt.

Overigens heb je een maand de tijd om de bestelling op te halen.

Wat staat er op https://www.ns.nl/selfservice/bestellingen? Klik daar ook even op Mijn producten en dan Tonen op te halen producten.

Hoi Peters c, welkom op de NS Community. 

Het klinkt inderdaad als een storing, maar als je hier op meerdere dagen bij verschillende automaten tegenaan loopt, valt het niet uit te sluiten dat er misschien iets anders aan de hand is. Is de OV-chipkaart bijvoorbeeld zichtbaar beschadigd? Een onzichtbaar defect kan natuurlijk ook. Mocht het niet lukken om voor de vervaldatum van de deactivatie het abonnement te beëindigen, dan kan de Klantenservice een nieuwe beëindiging klaarzetten. We kunnen kijken of het nog een keer met ophalen kan en of het dan wel lukt, maar eventueel kunnen we ook kijken of een geforceerde beëindiging een optie is. De beëindiging hoeft dan niet bevestigd te worden, maar de OV-chipkaart zal dan onbruikbaar worden voor het laden van nieuwe NS producten in de toekomst, er komt een productblokkade op te staan bij een geforceerde beëindiging. Reizen op Saldo blijft wel werken. 

Reputatie 5
Badge

Als er een defect op die chipkaart zou zitten zou op de oplaadautomaat ook andere info niet meer leesbaar zijn, zo dunkt me.

Reageer