beantwoord

Abonnement contractant wijzigen

• 3 april 2021
  • 7 reacties
  • 113 Bekeken

Mijn broer, mijn zuster en ik hebben  al enige jaren alle drie een daluren abonnement. Omdat mijn zuster en ik in die tijd nog niet over internetbankieren beschikten en onze broer wel, regelde hij dat voor ons. Op zijn account stonden dus drie abonnementen. Toen we zelf gingen internetbankieren, konden we online regelen dat de abonnementen werden gesplitst op ons eigen account en van onze eigen bankrekening afgehaald zouden worden. Tot zover ging het allemaal prima, behalve dat onze broer nog steeds bericht krijgt over ons abonnement. en wij niet, terwijl ons emailadres bekent is en we wel allerlei andere mails krijgen van de ns. We zien geen mogelijkheid om dat online te veranderen.

Onze vraag is: Hoe kunnen wij zelf mails krijgen over ons eigen abonnement?????

icon

Beste antwoord door Denice NS 6 april 2021, 12:38

Welkom bij de Community, Jamina51

Het zal inderdaad neerkomen op wat Robert aangeeft. Jullie abonnementen dienen beëindigd te worden, van de kaart gehaald te worden en vervolgens kan je via de webshop zelf een nieuw abonnement afsluiten. Helaas is het voor ons niet mogelijk om simpelweg de gegevens van de contractant aan te passen naar jouw eigen gegevens :disappointed_relieved: .

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

U kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch, via chat, Twitter of Facebook. https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Reputatie 7
Badge +4

Dit zal opgelost moeten worden door contact op te nemen met Klantenservice.

Dit is geen postadres van NS maar een openbaar forum en wij kunnen niet bij uw gegevens.

Badge +3

Je kunt per abonnement een IBAN instellen, en als je een eigen Mijn NS account hebt krijg je op het daar ingestelde e-mailadres inderdaad allerlei mails van NS (als je dat wilt).

Maar niet over je abonnement, want je broer is contracthouder. Je kunt dus ook niets wijzigen aan je abonnement, alleen zaken als reishistorie inzien van een gekoppelde ov-chipkaart.

Via de klantenservice dus, waarbij ik vrees dat het abonnement opgezegd moet worden en opnieuw afgesloten via jullie eigen account.

Welkom bij de Community, Jamina51

Het zal inderdaad neerkomen op wat Robert aangeeft. Jullie abonnementen dienen beëindigd te worden, van de kaart gehaald te worden en vervolgens kan je via de webshop zelf een nieuw abonnement afsluiten. Helaas is het voor ons niet mogelijk om simpelweg de gegevens van de contractant aan te passen naar jouw eigen gegevens :disappointed_relieved: .

Ik denk niet dat ik het op deze manier kan doen, want dan ben ik waarschijnlijk de vrije reisdagen kwijt. Dus dan moet het in vredesnaam maar bij het oude blijven. Is het misschien wel mogelijk dat mijn broer (de contracthouder) dit laat veranderen?

Reputatie 7
Badge +3

Keuzedagen (de vrije reisdagen) kunnen op dit moment nog (op)nieuw worden besteld. Vanaf medio 2021 kan dat niet meer. https://www.ns.nl/klantenservice/keuzedagen/keuzedagen-bestellen.html

Wil je dus je abonnement beëindigen en opnieuw bestellen met Keuzedagen dan zou ik dat zsm doen, voordag de Keuzedagen niet meer te bestellen zijn.

Badge +3

Vrije reisdagen die al voor je klaar staan behoud je bij het opzeggen van een abonnement, en voor degene die je nog tegoed had krijg je restitutie.

Opnieuw bestellen met een nieuw setje keuzedagen kan inderdaad nog gewoon.

Reageer