beantwoord

Abonnement door NS beëindigd

• 25 december 2019
  • 1 reactie
  • 105 Bekeken

Beste,

Een tijdje geleden is door een achterstallige betaling mijn saldo geblokkeerd. Door een verhuizing was ik, als minderjarige, even het overzicht verloren over de inkomende post. Goed, nu heb ik de facturen betaald en mijn saldo gedeblokkeerd. Daarmee dacht ik klaar te zijn. Ik heb dan ook nog ongeveer een maand lang kunnen reizen met mijn Dal Voordeelabonnement. Toen ik op 18 december een reis maakte, kwam ik er echter achter dat ik voltarief betaalde tijdens de daluren. Waar in mijn NS-app staat dat Dal Voordeel kort voor mijn reis geactiveerd is, staat er in de browserversie juist dat het abonnement gedeactiveerd is. 

Ik heb nog wel in mei de volledige 52 euro voor mijn abonnement betaald en kan er nu in december dus al geen gebruik meer van maken door eenmalige wanbetaling. Nu had ik misschien op de hoogte moeten zijn van deze consequentie - was ik helaas niet. Ik zou graag willen weten of mijn Dal Voordeelabonnement opnieuw geactiveerd zou kunnen worden en of ik restitutie voor de rest van de termijn kan ontvangen, mocht heractivatie geen optie zijn. 

Samenvattend:

• ik heb mijn saldo en de incassokosten betaald
  • ik heb in mei 2019 (7 maanden geleden) voor mijn abonnement betaald
  • na een maand reizen, is mijn abonnement alsnog stopgezet
  • ik zou graag een heractivatie of een gedeeltelijke terugbetaling willen

Hartelijke groeten en alvast bedankt,

icon

Beste antwoord door Sascha NS 25 december 2019, 16:53

Goedemiddag levi120! Welkom bij de NS Community.

Dat is natuurlijk flink balen. Helaas is het niet mogelijk om een abonnement te heractiveren nadat deze vanuit oNS beeindigd is. Je kan het abonnement wel opnieuw aanschaffen via onze website. Laat het OV-chipkaart nummer tijdens de bestelling alsjeblieft leeg zodat er automatisch een nieuwe OV-chipkaart aan de bestelling wordt toegevoegd. Je oude OV-chipkaart is namelijk niet meer te gebruiken i.c.m. een NS abonnement. De te veel betaalde kosten van het Dal Voordeel abonnement worden automatisch gerestitueerd zodra de betalingsachterstand voldaan is. Het kan 14 dagen duren voordat je dit ontvangt.

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemiddag levi120! Welkom bij de NS Community.

Dat is natuurlijk flink balen. Helaas is het niet mogelijk om een abonnement te heractiveren nadat deze vanuit oNS beeindigd is. Je kan het abonnement wel opnieuw aanschaffen via onze website. Laat het OV-chipkaart nummer tijdens de bestelling alsjeblieft leeg zodat er automatisch een nieuwe OV-chipkaart aan de bestelling wordt toegevoegd. Je oude OV-chipkaart is namelijk niet meer te gebruiken i.c.m. een NS abonnement. De te veel betaalde kosten van het Dal Voordeel abonnement worden automatisch gerestitueerd zodra de betalingsachterstand voldaan is. Het kan 14 dagen duren voordat je dit ontvangt.

Reageer