beantwoord

abonnement fietsenstalling op ov-chipkaart

• 17 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 116 Bekeken

Al een paar jaar heb ik een jaarabonnement op de fietsenstalling van station Arnhem. Sinds vorig staat dit abonnement op de OV-chipkaart. Tenminste, de fietsenstallingbeheerder kan hem uitlezen. Maar als ik via website of app de gegevens van de OV-chipkaart bekijk, zie ik alle abonnementen, maar niet die van de fietsenstalling. Vraag ook gesteld aan OV-chipkaart, maar die verwijst naar NS. Mijn concrete vraag is: kan het jaarabonnement van de fietsenstalling ook voor mij zichtbaar worden op de ov-chipkaart?
(overigens heb ik ook nog ouderwets een stickertje op mijn fiets, waarmee ik kan bewijzen een jaarabonnement te hebben. Maar als het stickertje er af valt, kan ik nergens zien welk abonnement op de fietsenstalling ik heb).
icon

Beste antwoord door Erryt NS 17 oktober 2018, 19:29

Hallo amenting en welkom bij de NS Community,

Wij hebben geen stickers die je op de OV-chipkaart kan plakken om zichtbaar te maken dat je in het bezit bent van een abonnement voor de fietsenstalling. Indien je de stalling alleen kan betreden met je OV-chipkaart dan is er niets aan de hand. Betreft dit trouwens een abonnement voor de stalling aan de Sonsbeekzijde?
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo amenting en welkom bij de NS Community,

Wij hebben geen stickers die je op de OV-chipkaart kan plakken om zichtbaar te maken dat je in het bezit bent van een abonnement voor de fietsenstalling. Indien je de stalling alleen kan betreden met je OV-chipkaart dan is er niets aan de hand. Betreft dit trouwens een abonnement voor de stalling aan de Sonsbeekzijde?
Badge +3
Fiets-gerelateerde producten zoals OV-fiets en Stallen op Rekening komen nooit op je ov-chipkaart zelf te staan. Die zijn alleen maar administratief gekoppeld aan je kaartnummer (en IBAN voor de automatische incasso).

Je kunt die producten wél zien in Mijn NS, hetzij los (voor € 0,01 per jaar) of gekoppeld aan een treinabonnement (gratis). Handelingen zoals je fiets stallen of ophalen (of een OV-fiets huren of terugbrengen) zullen dus ook nergens zichtbaar zijn bij OV-chipkaart, want er wordt dus geen transactie op de kaart geschreven.

Datzelfde zal het geval zijn voor een stallingsabonnement. Er is dus niets aan de hand, maar wel vreemd dat je dat dan weer niet terug ziet in Mijn NS (handig om de einddatum te weten en zo).

Wellicht komt het omdat die abonnementen slechts geldig zijn voor één bepaalde stalling, in tegenstelling tot OV-fiets en Stallen op Rekening, waar je per dag voor betaalt, en een maandelijkse factuur krijgt? 🤔

Voordeel is natuurlijk wel dat je elke willekeurige fiets kunt stallen, of er nou een stickertje op zit of niet 😛

Reageer