beantwoord

Abonnement is op gezegd door te laat betalen .

• 5 maart 2019
  • 6 reacties
  • 340 Bekeken

Ze hebben me een email gestuurd dat het abonnement gestopt is en dat het naar een incasso buro word gestuurd.. Maar ik kan niet automatische in casso
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden..
Ddenken jullie dat als ik bel.het abonnement weer kan krijgen als ik het netjes naar hun over maak inp laats van automatische incasso?
icon

Beste antwoord door Emma NS 5 maart 2019, 13:03

Beste Roma1234, welkom bij onze Community!

Wat jammer dat je je niet op tijd kon betalen. Wanneer je moet betalen aan het incassobureau, dien je even contact op te nemen met het incassobureau. Mogelijk kun je even overleggen over hoe nu verder! Je kunt bellen met het volgende telefoonnummer: 0888 - 444222! 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
NS Flex is in dat geval geen verstandige optie, omdat je daarmee vrij snel wordt afgesloten als de automatische incasso niet lukt en dus vrij snel bij het incassobureau belandt.

In jouw geval is een klassiek abonnement, waarbij je vooraf je abonnementskosten betaalt en voor de rest op saldo reist, het verstandigst: https://www.ns.nl/abonnementen/saldo
Beste Roma1234, welkom bij onze Community!

Wat jammer dat je je niet op tijd kon betalen. Wanneer je moet betalen aan het incassobureau, dien je even contact op te nemen met het incassobureau. Mogelijk kun je even overleggen over hoe nu verder! Je kunt bellen met het volgende telefoonnummer: 0888 - 444222! 🙂
Ik nog geen brief gekregen van het incassobureau.
Ggisteren kreeg ik een brief van de ns.
Dat ze abonnement hebben stopt gezet en rekening naar incassobureau word gestuurd..
Denk je dat ik dat nog kan voorkomen om te bellen? Bedankt voor reacties
Hoi Roma. Ook namens mij welkom.

Wanneer je een NS-abonnement afsluit, geef je ons toestemming voor een automatische incasso. Het kan altijd gebeuren dat de automatische incasso niet lukt, bijvoorbeeld door een blokkade van jouw bank, of door te weinig saldo. We sturen dan een verzoek tot betalen per e-mail. Deze Acceptmail wordt 7 dagen na de vervaldatum van de incasso verstuurd naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Je hebt 7 dagen de tijd om deze te betalen. Lukt je dat niet, dan sturen we een acceptgiro per post. Deze wordt ongeveer twee weken na de mislukte incasso verstuurd, dus een week na de e-mail. Voor deze herinnering heb je 14 dagen de tijd. Betaal je ook die niet, dan sturen we een derde bericht waarin we je nog 5 dagen de tijd geven de factuur te voldoen. In deze brief of e-mail staat ook duidelijk vermeld dat het abonnement wordt beëindigd wanneer er niet tijdig wordt betaald.

Uit jouw verhaal maak ik op dat de Acceptmail en de twee herinneringen die daarop volgen alle drie niet zijn betaald. Om die reden is het contract stop gezet en de betaling overgedragen aan het incassobureau. Zij zullen binnenkort contact met je opnemen. Het is helaas niet mogelijk de opzegging te voorkomen: deze wordt automatisch in gang gezet nadat het bericht is verstuurd waarin dit wordt aangekondigd.

Ik raad je aan de betaling te voldoen, en daarna een nieuw abonnement te bestellen. Wellicht kun je bij het nieuwe abonnement een herinnering in je agenda zetten om de betaling te voldoen, mocht de automatische incasso niet lukken. Zo vergeet je niet te betalen.
Ja mijn mail adres wist wachtwoord niet meer van.. En de apcepgiro heb ik ind net dagv te laat op de post gedaan.
Maar zoals ik begrijp kan ik wel weer een ov kaart krijfe als ik de kosten heb betaald?
Gr
Het is inderdaad mogelijk om een nieuw abonnement te bestellen wanneer je alle kosten hebt voldaan. Daarbij dien je dan wel een nieuwe OV-chipkaart aan te vragen, het is niet mogelijk om op je huidige kaart weer een abonnement aan te vragen.

Reageer