beantwoord

Abonnement niet kunnen activeren door storing automaten

• 1 mei 2015
  • 5 reacties
  • 133 Bekeken

Hallo,

Ik ben zojuist in Enschede in de trein gestapt. Echter was er een storing bij alle kaartautomaten. Nu is het net zo dat mijn Altijd Vrij maandabonnement t/m gister liep en dat ik dus gisteravond een nieuw maandabonnement heb betaald die vandaag ingaat.

Nu kon ik deze dus niet activeren en reis ik op saldo. Ik ben eigenlijk niet van plan deze reis ook nog eens te gaan betalen door een storing bij de automaten. Ik heb immers al betaald voor een abonnement die vandaag is ingegaan maar die dus niet geactiveerd kon worden.

Is er iets van restitutie mogelijk?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 1 mei 2015, 14:11

Hallo,

Ik ben zojuist in Enschede in de trein gestapt. Echter was er een storing bij alle kaartautomaten. Nu is het net zo dat mijn Altijd Vrij maandabonnement t/m gister liep en dat ik dus gisteravond een nieuw maandabonnement heb betaald die vandaag ingaat.

Nu kon ik deze dus niet activeren en reis ik op saldo. Ik ben eigenlijk niet van plan deze reis ook nog eens te gaan betalen door een storing bij de automaten. Ik heb immers al betaald voor een abonnement die vandaag is ingegaan maar die dus niet geactiveerd kon worden.

Vervelend dat het vanmorgen niet werkte. Ik zorg graag voor restitutie voor je. Kun je mij daarvoor een privébericht sturen met je NAW-gegevens en kaartnummer? Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en dan op 'stuur bericht'.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Sowieso is er voor u het formulier 'geld terug bij vergeten abonnement', zie deze link. Maar als u nog even geduld hebt is er wellicht ook een forummedewerker die u van dienst kan zijn.
Dat formulier is alleen van toepassing op de oude abonnementen en dan ook nog slechts op de jaarvariant ervan.
Reputatie 6
Badge +1
Hmm je hebt gelijk theofiel... ik kwam het volgende bericht tegen: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/ns_schaft_vergeten_abonnement_regeling_af-146513. Dat wordt dus wachten tot de forummoderator langskomt, en zo lief is deze reiziger uit coulance te helpen...
Ik zou in dit geval niet van coulance spreken. Bij het vergeten van je abonnement heeft de reiziger een fout gemaakt, bij een storing van de automaat ligt de schuld echter volledig bij de NS. Als er al sprake is geweest van coulance dan is dat door de reiziger die nogmaals heeft betaald om toch te kunnen reizen.
Hallo,

Vervelend dat het vanmorgen niet werkte. Ik zorg graag voor restitutie voor je. Kun je mij daarvoor een privébericht sturen met je NAW-gegevens en kaartnummer? Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en dan op 'stuur bericht'.

Reageer