beantwoord

Abonnement Nijkerk-Zwolle v.v.

Mijn zoon moet bij het begin van het nieuwe schooljaar van Nijkerk naar Zwolle reizen.Een abbonnement kost €253 per maand ik vind dat heeeeel veel geld op jaarbasis is hier geen andere mogelijkheid voor hij is dan 15 jaar oud
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 21 februari 2015, 15:13

Welkom op ons Serviceforum Berrie. Het bedrag voor een Traject Vrij Nijkerk - Zwolle v.v. is inderdaad € 253,10 wanneer je het als jaarabonnement aanschaft. Hier is weinig aan te doen. Voordeel is wel dat je zoon altijd onbeperkt kan reizen op dit traject; zeven dagen per week, 24 uur per dag. Mocht hij eens een andere treinreis moeten maken en de check-in valt binnen de daluren,dan krijgt hij 40% korting.

Je kan de tips van niek en srt (waarvoor dank) altijd even meenemen in je overwegingen.

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het volwassentarief geldt vanaf 12 jaar en uw zoon is ouder. Het is inderdaad heel veel geld maar als hij in de spits moet reizen, zijn er niet veel alternatieven. Met een Dalvrijabonnement voor 99 euro zou hij wel, als hij voor 6.30, eigenlijk 6.35 incheckt naar Zwolle kunnen reizen zonder verdere kosten. Als hij elke keer voor 16.05 terug kan reizen (of na 18.25), is dat ook bij die 99 euro inbegrepen. Echter reizen, eigenlijk na inchecken in de spits, moet dan met losse kaartjes. Alleen als uw zoon (nagenoeg) altijd buiten de spits kan reizen is het Dalvrijabonnement een alternatief. Het scheelt 154 euro in de maand maar het voordeel wordt snel teniet gedaan als hij vaak in de spits moet inchecken.

Als u Dalvrij heeft moet hij wel voor 06.30 (6.35) inchecken maar uw zoon mag dan wel de reis in de spits afmaken. Dat geldt ok bij inchecken voor 16.00 (16.05). Het is het enige dat ik kan verzinnen maar het is duidelijk dat deze oplossing ongemak geeft.
Misschien dat iemand anders een tip heeft, maar ik denk het niet. Als er nog ander OV bij komt (bus/tram/metro) kan het aantrekkelijk zijn een OV-Jaarabonnement aan te schaffen, deze wordt niet in de abonnementswijzer vermeld (€4504 op jaarbasis).
Reputatie 1
Badge
De prov Gelderland biedt een soort subsidieregeling voor scholieren in dgl. situaties. Bvb als die reizen met ARRIVAtreintjes dan is dat stukken goedkoper. Er is een aparte site, die met google of een link via site Arriva wel snel te vinden moet zijn.
Maar U heeft zeker gelijk: tot nog niet zo heel lang geleden waren er diverse kortingen op ABO"s voor scholieren/jeugd.
Welkom op ons Serviceforum Berrie. Het bedrag voor een Traject Vrij Nijkerk - Zwolle v.v. is inderdaad € 253,10 wanneer je het als jaarabonnement aanschaft. Hier is weinig aan te doen. Voordeel is wel dat je zoon altijd onbeperkt kan reizen op dit traject; zeven dagen per week, 24 uur per dag. Mocht hij eens een andere treinreis moeten maken en de check-in valt binnen de daluren,dan krijgt hij 40% korting.

Je kan de tips van niek en srt (waarvoor dank) altijd even meenemen in je overwegingen.
Klaas-Jan NS schreef:

Voordeel is wel dat je zoon altijd onbeperkt kan reizen op dit traject; zeven dagen per week, 24 uur per dag.

Gaan jullie dan nachttreinen laten rijden tussen Nijkerk en Zwolle?
Daar ga ik m'n uiterste best voor doen Pe_pe
Klaas-Jan NS schreef:

Dat zeggen jullie wel vaker. Is het waar of een leugen?
Reputatie 6
Badge +1
Misschien gaat Klaas-Jan NS wel zijn best hiervoor doen, maar andere afdelingen binnen NS (en Prorail) gaan er uiteindelijk over beslissen Niek...
Reputatie 6
Badge +2
niek schreef:

Klaas-Jan NS schreef:

Dat zeggen jullie wel vaker. Is het waar of een leugen?

Gezien de context lijkt mij dit grappig bedoelde onzin.
Takke end weg om elke dag van Nijkerk naar Zwolle per trein te reizen. De meeste studenten kiezen juist voor om door de weeks s nachts te overnachten in een studentenwoning en in het weekend gaan ze naar hun ouders. In dat geval kunt u voor uw zoon een beter een weekend vrij abonnement nemen. Die is momenteel in de aanbieding. Zodat hij elk weekend met de trein naar jullie komt gaan. Een andere optie is een andere school te zoeken die wat dichterbij is. Bijvoorbeeld in Amersfoort, Hilversum of Utrecht. Zo heb je minder reiskosten.
Badge +3
Vanuit Nijkerk is Zwolle geen "takke end weg", maar slechts 44 minuten met een directe treinverbinding. Bovendien gaat het om een vijftienjarige, die gaat natuurlijk niet op kamers.
Ik denk dat Rhido en Tochjo een beetje gelijk heeft. Hij is nog geen student, maar in zijn geval zou ik als ik hem was toch iets dichterbij gaan zoeken Ipv met de hoge reiskosten.
Badge +3
Je denkt serieus dat dat idee nog niet bij de ouders was opgekomen?
Tochjo. Ik was vroeger eerst van plan om in Leiden te gaan studeren. De trein van Weesp naar Leiden is denk ik bijna net zo ver als Nijkerk -Zwolle. Maar dat had ik niet gedaan, omdat mijn netwerk in Amsterdam, Weesp en in Hilversum lag. Ik had zo n gevoel of ik niemand daar kende. Je kan beter een goeie buurman hebben dan een verre vriend. Dus qua tariefeenheden maakt het wel uit. Uiteindelijk heb ik voor Amsterdam gekozen. Scheelt weer de onnodige hoge kosten. Gelukkig is de afstand Weesp - Amsterdam niet zo heel erg ver. IK had toen een jaartrajectkaart. Ik studeerde eerst Engels en daarna Arabisch.
Badge +3
Interessant hoor, daar niet van, maar ik vind dat je je eigen situatie niet moet projecteren op anderen. Het gaat hier om een scholier, niet om een student. Bovendien zijn er genoeg studenten die zonder problemen dubbel zo lang onderweg zijn. Je sociale leven stopt niet als je overdag in een andere stad studeert.
Beste Tochjo, je begrijpt Sumberdaya en misschien Rhido niet! Als je rustig hun verhaal nog eens paar keer opnieuw zal gaan lezen dan hebben ze wel een punt. Je moet vooral kritisch zijn. Het projecteren op anderen zoals jij schrijft slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik vraag me juist af wat ik op dat soort schermpjes nou eigenlijk voor doe!
@intercitydirect: Ik denk dat er weer opnieuw meningsverschillen zijn. Laat maar ik denk dat ik de NS vraag of ze mij van het forum willen halen. Dit is een gebed zonder end.
@Rhido het maar dat ik je langer ken. Je hebt groot gelijk. Ik denk dat ik dat ook ga doen. Goed idee van je! Ik heb gelukkig nog het mailadres die je ooit aan mij hebt gegeven.
@intercitydirect ik zal ons allebei af gaan melden.
Bah! Wat een vervelende discussies op dit forum steeds allemaal. Hoe meldt ik me dan af?
@sumberdaya als je echt van die vervelende forum af wilt stuur dan een mail naar forum@ns.nl
@intercitydirect bedankt voor je bericht ik ga er werk van maken om uit deze hel eruit te komen. Goed idee van jullie. Ik zit nog steeds met mijn weekend vrij abonnement. Ook dat kan ik eventueel opzeggen. , maar dat kan altijd nog!
@sumberdaya reis je eigenlijk elk weekend met de trein?
@Rhido leuk dat je vraagt. Eerst wel sinds vorig jaar zomer 2014. Dat was rond de vliegramp met de MH17. Maar nu steeds allerlei onnodige discussies op Internet komen weet ik niet of ik nog zin heb.
In dat geval kan je weekend vrij abonnement zsm opzeggen. Als je echt zo min mogelijk met de trein wilt gaan, waarom neem je geen Dal Voordeel abonnement? Kost 50 euro per jaar dat bespaart je een hele boel geld .

Reageer