beantwoord

Abonnement op een anonieme OV-kaart

• 29 augustus 2015
  • 3 reacties
  • 1312 Bekeken

Is dat mogelijk? Of moet een abonnement op een persoonlijke OV-kaart?
icon

Beste antwoord door Thom 29 augustus 2015, 11:54

Een abonnement kan niet op een anonieme chipkaart. Anders zou iedereen er gebruik van kunnen maken en het is persoonsgebonden. NS verstrekt de persoonlijke chipkaart overigens gratis bij een abonnement.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Een abonnement kan niet op een anonieme chipkaart. Anders zou iedereen er gebruik van kunnen maken en het is persoonsgebonden. NS verstrekt de persoonlijke chipkaart overigens gratis bij een abonnement.
Oké, dat dacht ik al. En kan je dan 2 abonnementen op 1 OV kaart hebben? Want ik kan namelijk vanaf halverwege september mijn gratis reisproduct, die ik krijg vanwege de studiefinanciering, koppelen aan mijn OV kaart. Maar ik heb wel voor heel september een abonnement nodig, want 1 oktober gaat mijn gratis reisproduct pas in. Dus vanaf halverwege september staan er dan 2 abbo's op mijn OV kaart, kan dat?
Badge +3
Het is sowieso geen probleem als de geldigheid van beide abonnementen niet overlapt. Als u een maandabonnement aanschaft dat tot en met uiterlijk 30 september geldig is, dan is er dus geen probleem.

Reageer