beantwoord

Abonnement opgezegd, toch incassobureau

• 30 april 2015
  • 2 reacties
  • 177 Bekeken

Ls, in december heb ik mijn dalurenabonnement opgezegd. Schriftelijk. In tweevoud. Tot mijn verbazing krijg ik nrt een email van een incassobureau. Ik verblijf voor een jaar op bali en bel de klantenservice. De jongeman die mij helpt blijft zeggen dat mijn abonnement niet is opgezegd maar hij zal me het chipnr geven zodat ik het kan opzeggen. Hij ka niets voor me doen. Ik vraag wie dan wel? Niemand, is het antwoord; u moet gewoon die 100 euro betallen. Ik zeg dat het bijzonder onjuist vind en vraag of zijn hoofd vd afdeling wellicht iets meer kan doen. Dat ik al jaren een klant ben zonder problemen. Maar dat weigert de jongeman. Ik zeg dat ik dat onacceptabel vind maar zal beginnen met het abonnement opzeggen wil het chipnummer noteren en hij verbreekt de verbinding! Terwijl ik van bali bel?! Ik bel opnieuw na weer in de wacht krijg ik iemand die zegt dat de verbinding slecht is. Ik leg uit dat ik van bali bel waarop zij zegt; belt u maar een andere keer terug en de verbinding verbreekt. Ik ben erg gefrustreerd over hoe ik behandeld word en het incassobureau. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 1 mei 2015, 11:37

Heb je het abonnement destijds wel gedeactiveerd bij een kaartautomaat? Als dit niet gebeurt is loopt het abonnement door. Ik kan even bij je gegevens kijken hoe dit precies zit. Kun je dan een privébericht sturen met je NAW-gegevens en kaartnummer?
Bekijk origineel

2 reacties

Als je kan aantonen dat je correct hebt opgezegd stuur je een kopie daarvan naar NSR en het incassobureau met de mededeling dat ze die vordering in mogen trekken, want correct opgezegd. Dat incassobureau gaat dan vast nog een beetje sputteren, maar die kunnen de rambam krijgen. Als je dat niet kan aantonen wordt het lastig, dan moet je het gokken op het woord wat ik niet meer kan horen, "coulance", en anders inderdaad betalen.

Overigens, voorafgaand aan een incassobureau volgen herinneringen, die zouden in deze al trigger moeten zijn om er achteraan te gaan lijkt mij?!
Heb je het abonnement destijds wel gedeactiveerd bij een kaartautomaat? Als dit niet gebeurt is loopt het abonnement door. Ik kan even bij je gegevens kijken hoe dit precies zit. Kun je dan een privébericht sturen met je NAW-gegevens en kaartnummer?

Reageer