beantwoord

Abonnement opzeggen

• 15 augustus 2016
  • 14 reacties
  • 344 Bekeken

Reputatie 4
Ik heb een OV Vrij abonnement die ik "elk moment" op kan zeggen, kan ik het abonnement dan vandaag opzeggen en morgen van mijn kaart verwijderen of geldt er een nog wel opzegtermijn? Online staat alleen "Opzegtermijnen verschillen per abonnement."
icon

Beste antwoord door Iris NS 17 augustus 2016, 19:06

Als je aangeeft om je abonnement stop te zetten dan dienen wij dit binnen een maand voor je stop te zetten. We blijven wel die bepaalde dag hanteren waarop het abonnement begonnen is.
Bekijk origineel

14 reacties

Er geldt altijd een opzegtermijn van 2 weken met inachtneming de datum dat het is ingegaan. Is jouw abonnement bijvoorbeeld ingegaan op de 20ste van de maand? Neem dan voor de 6e van de maand contact op met onze klantenservice om het stop te zetten.
Reputatie 4
Dus het kan alleen maandelijks stopgezet worden, dus in het voorbeeld alleen op de 20e van de maand (voor de 6e dit laten weten)?
Dat klopt. Als je het bijv. per 20 september wilt beëindigen, neem dan voor de 6e van september contact met ons op.
Reputatie 4
Dat klopt. Als je het bijv. per 20 september wilt beëindigen, neem dan voor de 6e van september contact met ons op.
Ik wil het per morgen beëindigen, maar dat kan dus pas op de dag waarop mijn abonnement in is gegaan. Waar staat die voorwaarde van twee weken? In iedergeval niet in de overeenkomst waar ik mee akkoord ben gegaan, dus het lijkt mij dat het op ieder moment kan.

Voorwaarden: "Als het eerste Abonnementsjaar is verstreken, heeft u het recht het Abonnement voor onbepaalde tijd maandelijks op ieder moment op te zeggen, steeds met ingang van dezelfde dag van de maand als de dag waarop uw Abonnement is gestart."
Onderstaande wordt aangegeven in de productvoorwaarden van het abonnement:

Als het eerste Abonnementsjaar is verstreken, heeft u het recht het Abonnement voor onbepaalde tijd maandelijks op ieder moment op te zeggen, steeds met ingang van dezelfde dag van de maand als de dag waarop uw Abonnement is gestart.

Wanneer is jouw abonnement ingegaan? Voor het opzeggen raad ik je aan even te ballen met onze klantenservice 030 7515155
Reputatie 4
Onderstaande wordt aangegeven in de productvoorwaarden van het abonnement:

Als het eerste Abonnementsjaar is verstreken, heeft u het recht het Abonnement voor onbepaalde tijd maandelijks op ieder moment op te zeggen, steeds met ingang van dezelfde dag van de maand als de dag waarop uw Abonnement is gestart.

Wanneer is jouw abonnement ingegaan? Voor het opzeggen raad ik je aan even te ballen met onze klantenservice 030 7515155

Dat zeg ik, ik vraag: waar haalt u de "Er geldt altijd een opzegtermijn van 2 weken met inachtneming de datum dat het is ingegaan." vandaan?

Zoals u zelf citeert staat er "maandelijks op ieder moment op te zeggen". Dus op 1 augustus kan ik het abonnement dat ooit op 2 augustus was ingegaan opzeggen?
Om het administratief goed te laten verlopen en er voldoende tijd is om het product van de kaart te verwijderen wordt die termijn aangehouden. De dag waarop het is ingegaan is dus wel leidend. Maar zoals eerder aangegeven kun je met onze klantenservice bellen om het OV Vrij abonnement stop te zetten, zij zullen je daarmee helpen.
Reputatie 4
Dus uw informatie staat nergens? Zoals gezegd ben ik akkoord gegaan met de voorwaarden en daarin staat "op ieder moment".

Ja ik zal inderdaad met de klantenservice contact op moeten nemen, maar als die ook regeltjes gaan verzinnen dan komt de klant geen stap verder.
Hoi niek2, je dient een abonnement binnen een maand te moeten kunnen opzeggen, dus stel dat jouw abonnement steeds per de 20e wordt verlengd, dan kun je nu aan de klantenservice doorgeven dat je het per 20 augustus wilt beëindigen. Ik zal er even achteraan gaan om te vragen of het verduidelijkt kan worden.
Badge +3
Ik begrijp uit Iris' bericht dat er bij het opzeggen van een abonnement dus feitelijk geen sprake is van een opzegtermijn van welke duur dan ook. Is dat correct?
Als je aangeeft om je abonnement stop te zetten dan dienen wij dit binnen een maand voor je stop te zetten. We blijven wel die bepaalde dag hanteren waarop het abonnement begonnen is.
Badge +3
Naast de beperking dat een abonnement alleen per de ingangsdag opgezegd kan worden, is dus inderdaad geen sprake van een opzegtermijn bij het opzeggen van een abonnement. Goed om te weten.
Reputatie 4
Bedankt Iris voor deze aanvullende informatie, ik hoop dat Brian NS ook geinformeerd wordt.

Ik snap niet waarom de klant de NS altijd moet informeren over de regeltjes, waarom wordt het personeel niet beter opgeleid om een correct antwoord te geven en als ze het niet zeker weten dit op te zoeken. Zelfs als ik aangeef dat de voorwaarden iets anders zeggen krijg ik geen antwoord van deze medewerker.

Maar zoals gezegd, het was voor mij alleen interessant om op de betreffende datum op te zeggen. Ik zal hier in de toekomst rekening mee houden, zodat ik mijzelf 300+ euro kan besparen.
Fijn dat het zo toch helder is met de informatie van Iris. Ik zal je feedback aan Brian doorgeven.

Reageer