abonnement opzeggen

• 20 augustus 2014
  • 14 reacties
  • 709 Bekeken

ik heb schijnbaar nog een OV gratis dal abonnement lopen, nu krijg ik vanmorgen een mail dat dit gewoon automatisch word verlengd en ook met desbetreffende kosten bij begrepen.

nu in mijn geval is mijn Ov chipkaart niet meer geldig en ik wil ook geen nieuwe OV chipkaart nu verteld de ns service lijn dat ik nu verplicht een ov chipkaart moet aanschaffen om mijn abonnement stop te zetten. Maar in mijn geval ik ga niet meer met het openbaar vervoer en doe alles met de auto en fiets dus ik wil GEEN nieuwe ov chipkaart!!! en nu kan blijkbaar niet mijn abonnement worden stopgezet en word gewoon 50 EURO van mijn rekening afgeschreven tegen mijn wil in.

oftewel vind ene oplossing zonder dat ik een nieuwe ov chipkaart moet aanschaffen

vriendelijke groet,

Nick

14 reacties

U bedoeld de Dal Voordeel abonnement. Die heb ik ook. Als u het wilt opzeggen dan had u van te voren al naar de kaartjesautomaat moeten gaan om te deactiveren. Als uw persoonlijke ov chipkaart niet meer geldig is dan kunt u het beste contact opnemen met de NS Klantenservice. In principe hoort de OV chipkaart 5 jaar geldig te zijn. Als de ov chipkaart is verlopen, kun je automatisch een nieuwe krijgen, maar dan moet er wel een nieuwe pasfoto op. Als het niet lukt kunnen ze in het ergste geval wel een duplicaat toesturen. Dat kan ook via mijn NS. De Klantenservice staat u graag te woord via 030-7515155, ma. t/m vr. 8.00 - 22.00 uur, za. 9.00 – 17.00 uur. Ook kunt u voor meer informatie terecht bij de servicemedewerkers op alle grote stations met NS-servicebalie. Het is helaas dan niet mogelijk om die 50 euro terug te krijgen. Maar dan kunt u wel meteen opzeggen. In principe is de Dal Voordeel abonnement ook niet duur, maar als u vaker de auto pakt is het lastig.......
Reputatie 4
Badge
U bedoeld de Dal Voordeel abonnement. Die heb ik ook. Als u het wilt opzeggen dan had u van te voren al naar de kaartjesautomaat moeten gaan om te deactiveren. Als uw persoonlijke ov chipkaart niet meer geldig is dan kunt u het beste contact opnemen met de NS Klantenservice. In principe hoort de OV chipkaart 5 jaar geldig te zijn. Als de ov chipkaart is verlopen, kun je automatisch een nieuwe krijgen, maar dan moet er wel een nieuwe pasfoto op. Als het niet lukt kunnen ze in het ergste geval wel een duplicaat toesturen. Dat kan ook via mijn NS. De Klantenservice staat u graag te woord via 030-7515155, ma. t/m vr. 8.00 - 22.00 uur, za. 9.00 – 17.00 uur. Ook kunt u voor meer informatie terecht bij de servicemedewerkers op alle grote stations met NS-servicebalie. Het is helaas dan niet mogelijk om die 50 euro terug te krijgen. Maar dan kunt u wel meteen opzeggen. In principe is de Dal Voordeel abonnement ook niet duur, maar als u vaker de auto pakt is het lastig.......

Het grootste deel van die 50 euro is wel terug te krijgen door het per direct opzeggen van het abonnement en het bewijs dat u geen geldige ov-chipkaart in bezit heeft met reisproduct erop. Doordat het abonnement al meer dan een jaar loopt kun je het per maand opzeggen en krijg je x/12e deel van die 50 euro weer terug.
Badge
Nickdnl, welkom op het forum. Als ik het goed begrijp heb je een Dal Voordeel abonnement. Deze wil je opzeggen, want je maakt er geen gebruik meer van. Het abonnement kan alleen stopgezet worden op een geldige OV-chipkaart. Want je moet de deactivatie ophalen bij de kaartautomaat. Doe je dit niet, dan wordt het abonnement alsnog verlengd. Mijn collega heeft aangegeven om een nieuwe kaart aan te maken. Dit gaat via www.ovchipkaart.nl/verlopenkaart. Ik heb je 2 vragen aan je:
- Per wanneer verloopt je OV-chipkaart definitief?
- Wanneer wordt je Dal Voordeel verlengd?
Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'.
Een nieuwe kaart moeten aanvragen om je oude abonnement te kunnen beëindigen, Monty Python had het niet kunnen bedenken...
ik heb ook een dal voordeel abonnement ik heb deze stopgezet ivm een ander abonnement, je moet hem dan deactiveren bij de kaartjesautomaat? Dat heb ik dus gedaan maar het staat er nog steeds op want op het bonnetje stond dalvoordeel verw. en daar onder: dalvoordeel geact. en als ik dan nog een keer mijn ov kaart scan dan staat hij er nog op. Dit moet er voor de 23e af zijn blijkbaar anders betaal ik weer 50 euro en dat wil ik helemaal niet! Iemand die mij hierbij kan helpen?
Badge
ik heb ook een dal voordeel abonnement ik heb deze stopgezet ivm een ander abonnement, je moet hem dan deactiveren bij de kaartjesautomaat? Dat heb ik dus gedaan maar het staat er nog steeds op want op het bonnetje stond dalvoordeel verw. en daar onder: dalvoordeel geact. en als ik dan nog een keer mijn ov kaart scan dan staat hij er nog op. Dit moet er voor de 23e af zijn blijkbaar anders betaal ik weer 50 euro en dat wil ik helemaal niet! Iemand die mij hierbij kan helpen?

He Yvette, dat is vreemd. De deactivatie heb je opgehaald, maar het abonnement staat er nog steeds op. Zou je via een privébericht je naw- gegevens en je OV-chipkaartnummer willen sturen?
- Per wanneer verloopt je OV-chipkaart definitief?
antwoord op de vraag: kaar tis al 2 maanden verlopen!!!!

- Wanneer wordt je Dal Voordeel verlengd?

28 augustus word er schijnbaar 50 euro gewoon afgeschreven daarbij mijn vorige dal was gratis omdat dit via studenten regeling was!!!

het slaat nergens op dat je een ov chipkaart moet hebben om je abonnement stop te zetten

ik gebruik nooit meer ene OV chipkaart en nu zou ik om een abonnement stop te zetten 7,50 moeten betalen????
Omdat de NS schijnbaar niet snapt dat als ik geen OV kaart meer heb ook helemaal geen abonnement kan hebben. Ze kunnen wel mijn abonnement verlengen op een niet bestaande kaart maar het stop zetten van een niet bestaande kaart kan niet leg dit maar eens uit aan de wereld!!!!
wauw...bizar!
Beste nickdnl, Het Dal Voordeel abonnement voor ex-studenten en langstudeerders is een doorlopend abonnement. Wij vermelden dit ook in de actievoorwaarden. Zou je via een privébericht contact met mij kunnen opnemen? Graag zoek ik uit hoe ik je verder kan helpen.
En anders contact met je bank opnemen en de automatische incasso stopzetten en het afgeschreven bedrag terugboeken (storneren).
Wanneer je het bedrag laat storneren dan ontvang je een acceptgiro. Dit is dus niet de weg om het abonnement te beeindigen @niek.
Dan moet de NS zorgen dat er wel een manier is om het abonnement te beëindigen, zonder de aanschaf van nieuwe producten. Lijkt mij logisch.

Zelf heb ik de Nuon en FitnessFirst moeten blokkeren, omdat zij oneigenlijke transacties deden. Pas na de stornering werd er actie ondernomen, daarvoor kon het ze niks schelen: het geld was toch binnen.

Het feit dat de NS servicelijn zegt dat er een OV chipkaart aangeschaft moet worden om een abonnement stop te zetten lijkt mij toch een red flag dat er iets niet goed gaat in de dienstverlening.
Beste nickdnl,

Hier geeft een moderator aan dat het wel degelijk mogelijk is om een abonnement op te zeggen zonder het bij een automaat te deactiveren, wel moet in dat geval de kaart geblokkeerd worden. Aangezien uw kaart al ongeldig is (want verlopen), zou men toch mogen aannemen dat de NS daarom in uw geval dezelfde werkwijze kan hanteren.
Dus een gevalletje: als iemand bij de NS lijn zegt dat het niet kan, hang dan op en bel opnieuw. Bedankt voor de link.

Reageer