beantwoord

abonnement overzetten

• 30 september 2017
  • 3 reacties
  • 532 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Mijn OV Chip is gestolen, ik heb deze toen meteen geannuleerd. Echter, omdat mijn pinpas en telefoon ook gestolen zijn, kon ik op dat moment niet internet bankieren, en kon ik dus geen vervangende ov aanvragen. Ik heb nu een nieuwe ov aangevraagd, maar op mijn oude OV stond een Weekendvrij Jaarabonnement, en een studentenreisproduct (weekabonnement). Kan ik deze overzetten op mijn nieuwe ov kaart? Ik kan het weekendvrij abbonement niet stopzetten en opnieuw aanvragen, aangezien ik hier een jaar aan vast zit.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 30 september 2017, 16:54

Goedemiddag mylifeasnora, en welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend om te lezen dat jouw OV-chipkaart (plus telefoon en pinpas) is gestolen! Het is inderdaad correct wat Slidestops en Thom aangeven. Als jouw oude OV-chipkaart geblokkeerd is, kun je via onze Klantenservice het abonnement over laten zetten op een nieuwe kaart. Als je op het moment al een reserve (anoniem) kaart hebt, is het zelfs ook mogelijk om Tijdelijk Reisrecht aan te vragen, zodat je nog gebruik kunt maken van je abonnement totdat je de nieuwe kaart in je bezit hebt. Voor beide kun je met ons contact op nemen via 030-7515155, of via Facebook of Twitter.

Wat Thom vervolgens ook aangeeft is wel nog een punt wat ik zelf ook wil benadrukken. Wij merken vaak dat er problemen zijn, voornamelijk bij andere treinvervoerders, wanneer een Studentenreisproduct en een Weekend Vrij abonnement op dezelfde kaart staan. Bij de NS gaat dit doorgaans goed, maar bij andere treinvervoerders zijn er vaak problemen met het herkennen van het Weekend Vrij product, waardoor er in het weekend alsnog op saldo gereisd wordt. Nu je toch een vervangende kaart aan het regelen bent, zou ik persoonlijk adviseren om een extra vervangende kaart aan te vragen, zodat je het Weekend Vrij op een andere kaart kunt zetten als het Studentenreisproduct. Op die manier zul je geen last meer hebben van deze problemen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Het weekendvrij abonnement kan door ns worden over gezet naar je nieuwe kaart. Hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice. Wat betreft het studentenproduct, dat gaat via DUO en zul je even met hun moeten regelen:)
Reputatie 7
Badge +4
Was tijdelijk reisrecht op het station aanvragen geen optie? U gaat dan met een, desnoods anonieme, ov-chipkaart naar de balie en dan wordt uw Weekendvrij daar tijdelijk opgezet, tot u een nieuwe kaart krijgt. U kunt meteen weer reizen en de kosten worden achteraf afgeschreven. De combinatie van die twee producten op uw kaart is wel lastig, wat ik zeg geldt voor het Weekendvrijabonnement. Uw combinatie is toegestaan, maar levert in de praktijk vaak problemen op.
Goedemiddag mylifeasnora, en welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend om te lezen dat jouw OV-chipkaart (plus telefoon en pinpas) is gestolen! Het is inderdaad correct wat Slidestops en Thom aangeven. Als jouw oude OV-chipkaart geblokkeerd is, kun je via onze Klantenservice het abonnement over laten zetten op een nieuwe kaart. Als je op het moment al een reserve (anoniem) kaart hebt, is het zelfs ook mogelijk om Tijdelijk Reisrecht aan te vragen, zodat je nog gebruik kunt maken van je abonnement totdat je de nieuwe kaart in je bezit hebt. Voor beide kun je met ons contact op nemen via 030-7515155, of via Facebook of Twitter.

Wat Thom vervolgens ook aangeeft is wel nog een punt wat ik zelf ook wil benadrukken. Wij merken vaak dat er problemen zijn, voornamelijk bij andere treinvervoerders, wanneer een Studentenreisproduct en een Weekend Vrij abonnement op dezelfde kaart staan. Bij de NS gaat dit doorgaans goed, maar bij andere treinvervoerders zijn er vaak problemen met het herkennen van het Weekend Vrij product, waardoor er in het weekend alsnog op saldo gereisd wordt. Nu je toch een vervangende kaart aan het regelen bent, zou ik persoonlijk adviseren om een extra vervangende kaart aan te vragen, zodat je het Weekend Vrij op een andere kaart kunt zetten als het Studentenreisproduct. Op die manier zul je geen last meer hebben van deze problemen.

Reageer