Het lukt me nu al +- drie jaar niet om mijn daluren abonnement op te zeggen, in de eerste twee jaar doordat er een foutmelding verscheen op de website en de klantenservice niet in staat was me te helpen bij het handmatig opzeggen. Deze keer probeer ik hem op te zeggen en krijg ik geen foutmelding, maar zie ik ook nergens dat ik daadwerkelijk over een daluren abonnement beschik.
De kosten lopen aardig op op deze manier, terwijl ik niet eens gebruik maak van een daluren abonnement (ik heb een studentenreisproduct). Op zijn minst zou ik daarom willen dat dit abonnement (welke ik dus niet kan traceren) wordt stopgezet. Daarnaast zou ik het niet meer dan redelijk vinden dat de kosten voor het abonnement worden gecompenseerd, mits het natuurlijk aantoonbaar is dat ik er niet mee heb gereisd.
Mocht het zo zijn dat ik dat wel heb gedaan in 2018, zou ik alsnog graag willen dat dit geld wordt teruggestort over de jaren waarin ik niet met het abonnement heb gereisd. Ik heb er namelijk veel moeite voor gedaan om dit op te zeggen en vind dat dit buiten mijn verantwoordelijkheid valt.
Met vriendelijke groet,
Ryan
Beste antwoord door Robert B
Welkom bij de NS Community!
Daarvoor zul je toch echt bij de Klantenservice moeten zijn. Als student zou dat toch moeten lukken (chat of bellen met 030 751 5155 dag en nacht)?
Let wel op dat je een beëindiging binnen een maand moet ophalen als bestelling bij een servicepunt (kaartautomaat of supermarkt e.d. zie hier)
Restitutie vanaf 2018 is onmogelijk, want meer dan 18 maanden bewaren ze je gegevens niet. Succes daarmee!