beantwoord

Abonnement stop zetten lukt niet voor drie jaar op een rij

• 9 juli 2020
  • 10 reacties
  • 251 Bekeken

Het lukt me nu al +- drie jaar niet om mijn daluren abonnement op te zeggen, in de eerste twee jaar doordat er een foutmelding verscheen op de website en de klantenservice niet in staat was me te helpen bij het handmatig opzeggen. Deze keer probeer ik hem op te zeggen en krijg ik geen foutmelding, maar zie ik ook nergens dat ik daadwerkelijk over een daluren abonnement beschik.

De kosten lopen aardig op op deze manier, terwijl ik niet eens gebruik maak van een daluren abonnement (ik heb een studentenreisproduct). Op zijn minst zou ik daarom willen dat dit abonnement (welke ik dus niet kan traceren) wordt stopgezet. Daarnaast zou ik het niet meer dan redelijk vinden dat de kosten voor het abonnement worden gecompenseerd, mits het natuurlijk aantoonbaar is dat ik er niet mee heb gereisd.

Mocht het zo zijn dat ik dat wel heb gedaan in 2018, zou ik alsnog graag willen dat dit geld wordt teruggestort over de jaren waarin ik niet met het abonnement heb gereisd. Ik heb er namelijk veel moeite voor gedaan om dit op te zeggen en vind dat dit buiten mijn verantwoordelijkheid valt.

Met vriendelijke groet,

Ryan

icon

Beste antwoord door Robert B 9 juli 2020, 00:41

Welkom bij de NS Community!

Daarvoor zul je toch echt bij de Klantenservice moeten zijn. Als student zou dat toch moeten lukken (chat of bellen met 030 751 5155 dag en nacht)?

Let wel op dat je een beëindiging binnen een maand moet ophalen als bestelling bij een servicepunt (kaartautomaat of supermarkt e.d. zie hier)

Restitutie vanaf 2018 is onmogelijk, want meer dan 18 maanden bewaren ze je gegevens niet. Succes daarmee!

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Daarvoor zul je toch echt bij de Klantenservice moeten zijn. Als student zou dat toch moeten lukken (chat of bellen met 030 751 5155 dag en nacht)?

Let wel op dat je een beëindiging binnen een maand moet ophalen als bestelling bij een servicepunt (kaartautomaat of supermarkt e.d. zie hier)

Restitutie vanaf 2018 is onmogelijk, want meer dan 18 maanden bewaren ze je gegevens niet. Succes daarmee!

Hoe kan je nou al 3 jaren bezig zijn een abo op te zeggen @RBwenn ?

Verder is een abo een overeenkomst welke je zelf bent aangegaan, voor het opzeggen ben je dan ook zelf verantwoordelijk.

Je kan het wel vergeten dat er abonnementsgeld over deze 3 (!) jaren wordt terugbetaald.

Badge +3

Hoe kan je nou al 3 jaren bezig zijn een abo op te zeggen @RBwenn ?

Verder is een abo een overeenkomst welke je zelf bent aangegaan, voor het opzeggen ben je dan ook zelf verantwoordelijk.

Als hij/zij nog geen 18 was bij het aangaan van het abonnement dan is een ouder of ander familielid misschien de contracthouder, en moet diegene het voor je opzeggen.

Maar goed, de facturen gaan dan ook naar die andere persoon en niet naar jou, en bij IBAN rekening wijzigen naar dat van jou moet JIJ een eurocent overmaken.

Reputatie 7
Badge +3

Abonnementen kunnen alleen via de klantenservice worden opgezegd en niet via de website. Alleen wanneer je een Flex abonnement hebt kun je online wijzigen naar Flex basis (zonder abonnement). Maar heb je een abonnement op saldo dan kan het alleen via de klantenservice. Nadat je via de klantenservice hebt opgezegd dien je nog wel bij een automaat deze opzegging als een bestelling op te halen.

Badge +3

Als student (met een srp/studentenreisproduct) nooit een klassiek abonnement omzetten naar Flex, dat is vragen om problemen!

Reputatie 7
Badge +3

Ben je na opzegging langs een kaartautomaat geweest? Zolang je dat niet hebt gedaan blijft het abonnement doorlopen en blijf je betalen.

Als je nog geen 18 was bij afsluiten, dan ben je geen contracthouder en staat het abonnement niet in jouw account maar bij de de contracthouder. Alleen een contracthouder kan een abonnement opzeggen. Laat de contracthouder contact opnemen met de klantenservice.

Goedemorgen RBwenn. Welkom bij de NS Community.

Ik moet zeggen dat het mij nogal stug lijkt dat wij in 3 jaar tijd niet de mogelijkheid hebben gevonden om jouw abonnement opgezegd te krijgen. Je mag mij een privébericht sturen met daarin je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer, dan zoek ik het voor je uit.

Ik heb geen bericht van RBwenn mogen ontvangen. Ik laat dit topic los.

Goedemorgen RBwenn. Welkom bij de NS Community.

Ik moet zeggen dat het mij nogal stug lijkt dat wij in 3 jaar tijd niet de mogelijkheid hebben gevonden om jouw abonnement opgezegd te krijgen. Je mag mij een privébericht sturen met daarin je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer, dan zoek ik het voor je uit.

In een ander topic leek je het ook nogal stug dat een klant meer dan € 1.000.00 van NS tegoed was. Dat bleek uiteindelijk ook juist te zijn. Dus ik zou maar een beetje voorzichtig zijn.

Zeer onwaarschijnlijk dan? :upside_down:

Reageer