beantwoord

abonnement stoppen vanuit buitenland

• 6 maart 2020
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Hoi !

ik zou graag mijn abonnement willen stoppen. Ik woon nu op Curacao en kan dus niet bellen naar de klantenservice omdat dat heel veel geld kost. Zouden jullie me verder kunnen helpen?

ik hoor het graag !

groetjes Iris

icon

Beste antwoord door Tochjo 6 maart 2020, 17:21

Voor het opzeggen van uw abonnement moet u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat hoeft niet telefonisch; u kunt ervoor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Geef expliciet aan dat u in het buitenland zit en dat u het abonnement niet bij een kaartautomaat van uw kaart kunt verwijderen. De klantenservice zal uw abonnement dan beëindigen zonder dat die stap nodig is. U kunt uw OV-chipkaart dan in de toekomst niet meer gebruiken voor een NS-abonnement.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Voor het opzeggen van uw abonnement moet u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat hoeft niet telefonisch; u kunt ervoor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Geef expliciet aan dat u in het buitenland zit en dat u het abonnement niet bij een kaartautomaat van uw kaart kunt verwijderen. De klantenservice zal uw abonnement dan beëindigen zonder dat die stap nodig is. U kunt uw OV-chipkaart dan in de toekomst niet meer gebruiken voor een NS-abonnement.

Hallo irisannamantel en welkom bij de NS Community. 

Zoals Tochjo al aangeeft kun je onze Klantenservice hiervoor benaderen. Benoem vooral in je gesprek dat je in het buitenland zit, dit heeft nogal effect voor de wijze waarop we je abonnement kunnen beëindigen. Kom je er zo verder uit? 

Reputatie 7
Badge +3

Het blijft merkwaardig dat deze dienstverlening niet aan alle klanten geleverd kan worden. Het riekt naar discriminatie op basis van je adres voor Nederlanders.

Reputatie 5
Badge

Dat geldt evenzeer dito voor de betalingsmogelijkheden. Zoals je weet zijn daar al genoeg postings over geweest. Overigens zijn er in ander landen soms veel meer en onnavolgbare beperkingen in de verkrijgbaarheid van allerlei ABOś en kaarten. In FR kan je bvb enkel een maandkaart kopen als ´salarié´ Voor ´les etudiants/ecoliers´ gelden dan weer andere enorm burokratische regsls.

De enige zinnige mogelijkheid als Irisanna (die dus wat beter vooruit had moeten denken) niet snel weer terugkomt en erg veel per mnd betaalt (maar dan geldt dubbelop wat ik net zei) zich voordoet als die buitenlandse studenten die nergens niks van wisten en dan de hele OV-kaart laten stopzetten, annuleren. KOntakt opnemen zou voor de moderne jeugd zo gewend aan alle wonderen der techniek met die andere media simpel moeten zijn. Of anders als ze vertrouwde familie in NL heeft via hen laten bellen en de kaart opsturen en dan door hen aan een automaat laten bijwerken.

Reageer