beantwoord

abonnement tijdelijk stopzetten

• 20 april 2020
  • 5 reacties
  • 346 Bekeken

goedemiddag, ik heb een altijd voordeel abonnement van 23 euro per maand. Deze wil ik voorlopig stopzetten of wijzigen in een goedkoper abonnement. Nu zie ik als optie een NS flex altijd voordeel van 23 euro. Daar schiet ik toch niets mee op? Als het niet kosteloos kan wil ik bijvoorbeeld naar Dal voordeel van 5 euro per maand en als ik weer ga reizen met de trein naar mijn oude abonnement terug.  Ik krijg geen contact met de klantenservice, vandaar op deze manier mijn vraag.

icon

Beste antwoord door loklok8 20 april 2020, 17:50

Heeft u een klassiek (reizen op saldo) jaarabonnement, dan kunt u deze omzetten naar NS Flex zonder abonnement en, zodra u die weer nodig hebt, in Flex met een abonnement wijzigen. Wilt u bij de abonnementswijziging niet gebruik maken van Flex, maar weer van een klassiek abonnement, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice om dat om te zetten. Dit is ook mogelijk binnen het eerste jaar.

Klassieke maandabonnementen zijn binnen de abonnementsmaand niet te wijzigen. U kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice voor een tegemoetkoming.

Bij de wijziging van een abonnement krijgt u het geld terug van de nog niet-gereisde dagen.

Voor een wijziging van een klassiek abonnement naar Flex moet u wel langs de kaartautomaat om NS Flex op te halen pas dan wordt uw klassieke abonnement beëindigd. Bij een wijziging binnen Flex is dat uiteraard niet nodig.

U kunt wijzigen door op de knop Bekijk en wijzig uw abonnement te drukken op de startpagina van uw Mijn NS als u al een Flex abonnement hebt. Heeft u een klassiek abonnement, dan kunt u op 'Direct bestellen' drukken in het vak 'Stap nu over naar NS Flex'.

U kunt het beste contact opnemen met de klantenservice via de chat door op 'Chat met NS' te drukken of via Twitter/Facebook, omdat u hier doorgaans sneller een antwoord krijgt. Uiteraard is telefonisch contact ook mogelijk.

Houdt er rekening mee dat het drukker kan zijn bij de klantenservice en het dus mogelijk langer duurt voordat u een reactie ontvangt. U kunt het beste in de avonduren contact opnemen wanneer het rustiger is.

Voor meer informatie hunt u hier terecht: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/corona.html

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Heeft u een klassiek (reizen op saldo) jaarabonnement, dan kunt u deze omzetten naar NS Flex zonder abonnement en, zodra u die weer nodig hebt, in Flex met een abonnement wijzigen. Wilt u bij de abonnementswijziging niet gebruik maken van Flex, maar weer van een klassiek abonnement, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice om dat om te zetten. Dit is ook mogelijk binnen het eerste jaar.

Klassieke maandabonnementen zijn binnen de abonnementsmaand niet te wijzigen. U kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice voor een tegemoetkoming.

Bij de wijziging van een abonnement krijgt u het geld terug van de nog niet-gereisde dagen.

Voor een wijziging van een klassiek abonnement naar Flex moet u wel langs de kaartautomaat om NS Flex op te halen pas dan wordt uw klassieke abonnement beëindigd. Bij een wijziging binnen Flex is dat uiteraard niet nodig.

U kunt wijzigen door op de knop Bekijk en wijzig uw abonnement te drukken op de startpagina van uw Mijn NS als u al een Flex abonnement hebt. Heeft u een klassiek abonnement, dan kunt u op 'Direct bestellen' drukken in het vak 'Stap nu over naar NS Flex'.

U kunt het beste contact opnemen met de klantenservice via de chat door op 'Chat met NS' te drukken of via Twitter/Facebook, omdat u hier doorgaans sneller een antwoord krijgt. Uiteraard is telefonisch contact ook mogelijk.

Houdt er rekening mee dat het drukker kan zijn bij de klantenservice en het dus mogelijk langer duurt voordat u een reactie ontvangt. U kunt het beste in de avonduren contact opnemen wanneer het rustiger is.

Voor meer informatie hunt u hier terecht: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/corona.html

Reputatie 7
Badge +3

U kunt uw huidige abonnement omzetten naar Flex basis via MijnNS. U betaalt daar geen administratiekosten voor. Flex gaat per direct in. U moet wel nog even langs automaat om de wijzigingen op te halen, anders blijven de abonnementskosten doorlopen

.

als ik mijn huidige abonnement omzet naar een Flex basis krijg ik in beeld dat mij dat 23 euro per maand gaat kosten. Dit betaal ik al voor mijn huidige abonnement, dus dat schiet niet op.

Reputatie 7
Badge +4

Naar Flex zonder abonnement kost toch echt niets. Bij het omzetten kunt u kijken naar hetzelfde abonnement maar dan in Flex en er onder staat de keuze voor een andere Flexabonnement, en dan kiest u voor het abonnement van nul euro.

Badge +3

Ik denk dat de Direct bestellen knop in Mijn NS je automatisch de Flex variant van je huidige abonnement voorschotelt.

Stap dan over via ns.nl/flex of ns.nl/abonnementen. Er zijn geen kosten aan verbonden (€10 inschrijf/administratiekosten).

Reageer