beantwoord

Abonnement Traject Vrij op andere OV-chipkaart zetten mogelijk?

• 9 februari 2015
  • 5 reacties
  • 193 Bekeken

Hallo,

Ik heb onlangs (doordat mijn jaartrajectabonnement zou verlopen op 20-02-2015) mijn Traject Vrij abonnement aangevraagd. Tijdens het aanvragen van deze abonnement, word er gevraagd om een OV-chipkaart nummer. Ik het het nummer ingevuld wat op mijn jaartrajectabonnement staat. Omdat dit ook een OV-chipkaart betreft. Alles ging prima en ik heb mijn abonnement aangevraagd. Ik kan zelfs al mijn abonnement ophalen bij een NS automaat op het station. Geen enkel probleem natuurlijk, maar op mijn jaartrajectabonnement staat de geldigheidsdatum vermeld: "geldig van 21-02-2014 tot en met 20-02-2015".
Krijg ik problemen nu ik mijn nieuwe abonnement Traject Vrij op deze kaart kan zetten? Is het nog mogelijk om dan een nieuwe kaart aan te vragen waar deze abonnement op komt te staan?

Ook is het vreemd dat NS niet automatisch ziet dat die OV-chipkaart nummer op mijn jaartrajectabonnement geldig is tot en met 21-02-2015. En dat een andere abonnement erop zetten dan niet mogelijk is.

Ik hoor graag wat ik nu kan doen. Alvast bedankt.

Mvg, Lysanne
icon

Beste antwoord door Thijs2 9 februari 2015, 18:42

Na 20-2-2015 is je jaartrajectkaart een gewone OV-chipkaart, en vanaf dan dus nog 4 jaar geldig. Je kunt hier dus gewoon op blijven reizen.
Bekijk origineel

5 reacties

Uw ov-chipkaart heeft een geldigheidsduur van vijf jaar, de datum die op uw kaart staat heeft uitsluitend betrekking op de geldigheid van het trajectabonnement dat op de kaart staat.
Na 20-2-2015 is je jaartrajectkaart een gewone OV-chipkaart, en vanaf dan dus nog 4 jaar geldig. Je kunt hier dus gewoon op blijven reizen.
Volgens mij wil zij een nieuw abonnement Traject Vrij op de OV Chipkaart zetten en dat kan dus zonder
problemen.

Of de OV chipkaart nog 4 jaar geldig is, weten we niet. Zij kan hem wel 3 jaar hebben...

Antwoord van Theofiel lijkt me beter eigenlijk.
Thanks voor het antwoord! Blijf ik gewoon mijn kaart gebruiken dus van mijn jaartrajectabonnement.
Badge +3
Of de OV chipkaart nog 4 jaar geldig is, weten we niet. Zij kan hem wel 3 jaar hebben...
Dan zou NS haar trajectabonnement voor 2014/2015 al in 2012 verstrekt moeten hebben. Lijkt me stug.

Reageer