beantwoord

Abonnement verlengen kapot

• 19 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 157 Bekeken

Ik krijg bij het verlengen van een maandtrajectabonnement telkens de melding " Uw aanvraag kan niet worden verwerkt. Probeer het later nog eens."

Wanneer kan ik verwachten dat het opgelost is?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 oktober 2017, 12:13

Goedemiddag abonnementkapot en welkom op het NS Serviceforum.

Begrijp ik het goed dat je de recent geïntroduceerde functie gebruikt om een Maandabonnement te verlengen via je Mijn NS account? En dat het daar mis gaat? Het is goed mogelijk dat er daar nog wat kinderziektes in zitten, maar op het moment zijn we inderdaad niet bekend met een storing. Je zou eventueel kunnen proberen om het alsnog via de oude methode te bestellen, oftewel gewoon een nieuw maandabonnement via onze Webshop. Laat je ons weten of dat wel werkt?
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Mogelijk weet klantenservice wat er aan de hand is en kunnen die voor u ingrijpen:

De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het middels onderstaande kanalen sneller.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Bellen heb ik geen zin in. Buiten dat zou het toch te verwachten zijn dat als de NS een storing heeft ze dat communiceren en daarbij aangeven wat de prognose is. Zeker als de NS de optie om een abonnement via de automaat af te sluiten weghaalt waardoor alles via de website moet.

Is er geen storingsoverzicht te vinden ergens? Naar zoiets ben ik eigenlijk op zoek.
Uiteindelijk toch gebeld. Aan de telefoon konden ze mij helaas niet helpen. Ze waren niet bekend met hun eigen storing en konden ook geen reden vinden waarom het bij mij niet zou moeten werken.

Telefonisch kon ik het abonnement ook niet aanvragen, tenzij ik 10 werkdagen wilde wachten. Aangezien ik het abonnement per 23 oktober weer nodig heb is dat ook geen realistische optie.

De suggestie aan de telefoon was het te "blijven proberen".
Goedemiddag abonnementkapot en welkom op het NS Serviceforum.

Begrijp ik het goed dat je de recent geïntroduceerde functie gebruikt om een Maandabonnement te verlengen via je Mijn NS account? En dat het daar mis gaat? Het is goed mogelijk dat er daar nog wat kinderziektes in zitten, maar op het moment zijn we inderdaad niet bekend met een storing. Je zou eventueel kunnen proberen om het alsnog via de oude methode te bestellen, oftewel gewoon een nieuw maandabonnement via onze Webshop. Laat je ons weten of dat wel werkt?
Ik probeer inderdaad de functie te gebruiken om maandabonnement te verlengen. Geen idee of dat nieuw is of niet. Als het vanavond nog niet werkt zal ik proberen een nieuw abonnement aan te vragen - dit kan ik momenteel niet doen omdat dat per se via ideal moet en ik natuurlijk mijn edentifier niet meeneem naar werk en de NS online niet de mogelijkheid biedt te betalen met creditcard.
Deze functie is inderdaad nieuw. Laat je ons vanavond weten of het is gelukt?
Nou, uiteindelijk werkte het op donderdagavond nog niet en ben ik er daarna niet meer aan toegekomen. Toen ik heb vandaag probeerde werkte het wel. Helaas is het nog steeds wel nodig om met ideal te betalen - maar het is wel eenvoudiger dan alles weer helemaal opnieuw in te voeren.

Reageer