beantwoord

Abonnement voor kind van 14 in Gelderland

• 19 maart 2019
  • 12 reacties
  • 135 Bekeken

Mijn kind gaat binnenkort doordeweek zelfstandig met de trein reizen in Gelderland. Ik zou graag willen weten wat dan het meest gunstige abonnement is.

Ze reist gedurende spits en daluren.

Kan iemand mij informeren?
icon

Beste antwoord door NataschaElaine 19 maart 2019, 15:24

Beste Thom,

dankjewel voor je reactie. Betekent dat dat ik dus gewoon het beste een persoonlijke ov-kaart moet kopen voor haar? En dat de reizen die ze dan maakt daar nog bovenop komen? (Ik weet het, ben een echte leek!)
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is helaas zo dat er voor kinderen van deze leeftijd geen aparte abonnementen zijn. voor haar geldt hetzelfde tarief als voor volwassenen. Het maakt uit hoevaak ze in de dal- of spitsuren moet inchecken, van het aantal reizen per week en van de afstand. Ook kan het uitmaken of ze moet overstappen van de ene treinmaatschappij naar de andere.
Beste Thom,

dankjewel voor je reactie. Betekent dat dat ik dus gewoon het beste een persoonlijke ov-kaart moet kopen voor haar? En dat de reizen die ze dan maakt daar nog bovenop komen? (Ik weet het, ben een echte leek!)
Reputatie 7
Badge +4
U kunt hier het reisgedrag aangeven en dan kunnen we daar het beste abonnement bij zoeken. Met de informatie die u geeft in uw opening kunnen we dat natuurlijk niet vaststellen. Een persoonlijke chipkaart is altijd nodig als u een abonnement wilt. In zijn algemeenheid kan een Dalvoordeelabonnement snel uit. Ik zou niet op saldo gaan reizen tegen de volle prijs, dan betaalt u meestal veel te veel.

Om u een idee te geven: U kunt een Dalvoordeelabonnement voor 52 euro aanschaffen en dat heeft dochterlief 40 procent korting op de reisprijs als ze incheckt in de dalaren. Dat kan heel snel uit als je regelmatig in de trein zit.

Veel treinen in Gelderland zijn niet van NS en hebben vaak aparte abonnementen die heel goed kunnen uitpakken.
hier de informatie
de ene week reist ze van Nijmegen-Elst en retour
de andere week Arnhem-Elst retour.
Alleen gedurende de werkdagen en de tijden verschillen, aangezien de op de middelbare school zit.

is dit voldoende?
Reputatie 7
Badge +4
Hoe vaak per week checkt ze in tijdens de spits? Het lijkt er nu op dat AltijdVoordeel geen goede keuze is. Dan heeft ze 40 procent korting bij inchecken buiten de spits en 20 procent bij inchecken in de spits. Als uw dochter voor de spits incheckt mag ze de reis tegen daltarief afmaken. Maar Altijdvoordeel kost per maand een bedrag dat ze er met de korting waarschijnlijk niet uithaalt.
Ze moet 5 keer rond acht uur in de ochtend de trein hebben. Maar dat kan soms ook afwijken, als er uren uitvalken
Reputatie 7
Badge +4
Een enkeltje vanaf Arnhem is €3,00 en vanaf Nijmegen 2,40. Altijdvoordeel levert 20 procent korting op, en kost 28 euro per maand. Wat het extra biedt boven Dalvoordeel levert pas op bij meer dan 140 euro aan reiskosten in de spits. Daar heeft u niets aan en kost zelfs geld.

Het beste is een Dalvoordeelabonnement voor 52 euro per jaar, dan betaalt ze vol in de spits maar heeft ze in verhouding fors voordeel bij inchecken in de daluren als ze terug moet. 60 tot 75 cent per keer, maar het telt voldoende op om een Dalvoordeelabonnement te rechtvaardigen. Ze kan in het weekend dan ook met 40 procent korting reizen als ze dat zou willen.

Dochterlief zal als scholiere regelmatig voor de middagspits terug kunnen, dus een Dalvoordeelabonnement is het beste. Is dat ook niet het geval dan is het een kwestie van vol tarief betalen.

Uw dochter komt niet in aanmerking voor een Flexabonnement, gezien haar leeftijd.
dus dat betekent qua kosten 7,50 voor de ov kaart, 52 euro per jaar aan het abonnement en de volle kosten voor de spitstijden, met daarnaast korting voor de daluren? Begrijp ik dat zo goed?
En nog de vraag, wanneer beginnen de spitstijden in de middag?
Hallo NataschaElaine en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat Thom je al een mooi eind op weg heeft geholpen. Je berekening voor het abonnement klopt maar je kunt de kosten voor de kaart besparen wanneer je deze tegelijk met het abonnement besteld. De spitsuren in de middag zijn van 16:00 tot 18:30. Kom je er zo verder uit?
Ja, super! Dank je wel. Klopt het ook dat als ik een persoonlijke kaart koop, de kosten van de kaartjes automatisch afgeschreven worden? Of krijg ik daar weer een aparte rekening voor?
Reputatie 7
Badge +3
De kosten van de kaartjes worden van het saldo afgeschreven. U kunt kiezen voor automatisch opladen van het saldo steeds als het te laag wordt en het oplaadbedrag wordt dan steeds automatisch van uw bankrekening afgeschreven.

Reageer