beantwoord

Abonnement voor mijn stage in Nederland

• 30 januari 2017
  • 8 reacties
  • 318 Bekeken

Beste

binnenkort loop ik stage in Nederland. Ik vraag me af welk abonnement het best voor mij is. Ik verblijf in Leiden en mijn stageplaats is in Schiphol Amsterdam. Ik begin van 07.00u tot 15.00u of 17.00u. het is dezelfde traject maar ik wil graag andere steden zien in weekends.

Met vriendelijke groeten

Charly
icon

Beste antwoord door Thomas NS 30 januari 2017, 15:29

In dat geval reis je heen in de daluren, en terug in de spitsuren. Voor het DalVrij abonnement hebben wij geen maandvariant, hier is alleen een jaarabonnement van beschikbaar. Omdat je maar 5 maanden stage loopt, neig ik naar het TrajectVrij maandabonnement. Hierbij koop je als het ware het traject tussen Leiden en Schiphol Airport af, waardoor je hier onbeperkt de hele week gratis kunt reizen (ook naar de tussengelegen stations). Jouw reizen in het weekend worden dan apart berekend (met 40% korting in de daluren) en gefactureerd aan het einde van jouw abonnementsmaand.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge
Het is mede afhankelijk hoelang je stage loopt. Doordat je ook in het weekend wilt reizen, zou een weekendvrij een goede optie zijn voor 32 eur/mnd: In het weekend gratis reizen door heel NL en in de daluren door de weeks 40 pct korting. Als je in de ochtend voor 6.35 incheckt en 's middags voor 16.05 (of na 18.30) ontvang je deze korting.

Een maandabonnment kost 187 eur, tewijl een enkele reis zonder korting 5,80 is.
Reputatie 7
Hallo Charly C, en welkom op het NS Serviceforum.

Zelden heb ik iemands reispatroon gezien en kunnen constateren dat er maar 1 abonnement op diens lijf geschreven is. Althans, dat ligt eraan hoe laat je precies vertrekt. Het abonnement wat mij ideaal lijkt voor jouw woon/werksituatie is het DalVrij abonnement. Met dit abonnement reis je gratis in de daluren (09:00-16:00 en 18:30-06:30) en ook gratis in het weekend. De hamvraag is dan echter: begin jij jouw reis vóór 06:30? En is jouw terugreis ook vóór 16:00 's middags? Als dit beiden het geval is, is dit abonnement perfect voor jouw situatie.

Als je toch vaker in de spitsuren incheckt, is het TrajectVrij abonnement misschien beter. Hierbij koop je jouw traject (Leiden-Schiphol Airport) af, en krijg je de hele week korting in de daluren op reizen buiten jouw traject. Alle reizen buiten jouw traject worden aan het eind van de maand gefactureerd, en dus niet van jouw OVchipkaartsaldo.
Beste

mijn stage loopt van februari tot juni. Mijn werkuren is 07.00 tot 17.00u. Dus ik ben voor 06.30 ingecheckt. Mijn dag loopt tot 17.00 in ergste geval dus tussen 17.00 en 17.30 check ik me in voor mijn terugreis.

Laten we zeggen , ik laat weekend uitstapjes vallen. Welk abonnement zou ik beste nemen ALLEEN voor mijn stage. De rest kan ik extra bijbetalen als ik op stap wil gaan.

Charly
Reputatie 7
In dat geval reis je heen in de daluren, en terug in de spitsuren. Voor het DalVrij abonnement hebben wij geen maandvariant, hier is alleen een jaarabonnement van beschikbaar. Omdat je maar 5 maanden stage loopt, neig ik naar het TrajectVrij maandabonnement. Hierbij koop je als het ware het traject tussen Leiden en Schiphol Airport af, waardoor je hier onbeperkt de hele week gratis kunt reizen (ook naar de tussengelegen stations). Jouw reizen in het weekend worden dan apart berekend (met 40% korting in de daluren) en gefactureerd aan het einde van jouw abonnementsmaand.

Dank u wel voor antwoord. Ik heb nog een vraagje over TrajectVrij abonnement. Gaat het alleen over trein of ook bus/tram?

Groeten Charly
Reputatie 7
Dit gaat alleen over jouw reizen met de binnenlandse treinen Charly.
Ok dank u wel 🙂 Ik heb al een OV-chipkaart besteld. Bedankt voor te helpen!
Reputatie 7
Geen dank, mocht je nog verdere vragen hebben, dan ben je meer dan welkom op het forum Charly!

Reageer