beantwoord

Abonnement voor werknemer

• 9 juli 2014
  • 8 reacties
  • 628 Bekeken

Graag wil ik voor een werknemer van ons een TrajectVrij abonnement aanvragen. Dit betalen wij als werkgever. Wij maken echter geen gebruik van betalingen via iDeal. Is het mogelijk om het via automatische incasso in 1 keer te laten afschrijven? En zo ja, wie moet het abonnement aanvragen, de werknemer of wij als werkgever?
icon

Beste antwoord door Marjan NS 10 juli 2014, 11:53

Hallo Hotel Casa 400,

Het antwoord van Hendrik is juist. Als je het Traject Vrij bij de klantenservice afsluit wordt het abonnementsgeld de eerste keer met een automatische incasso afgeschreven. Het abonnement kan alleen afgesloten worden door de rekeninghouder, in dit geval dus de werkgever. Ik heb je vraag verplaatst naar 'Abonnementen', om de vindbaarheid te vergroten.

Groet,
Marjan
Bekijk origineel

8 reacties

Badge
Als u het via de Klantenservice bestelt, kan het via automatische incasso. Als het van de rekening van de werkgever afgaat, lijkt mij dat de werkgever moet bestellen.
Hallo Hotel Casa 400,

Het antwoord van Hendrik is juist. Als je het Traject Vrij bij de klantenservice afsluit wordt het abonnementsgeld de eerste keer met een automatische incasso afgeschreven. Het abonnement kan alleen afgesloten worden door de rekeninghouder, in dit geval dus de werkgever. Ik heb je vraag verplaatst naar 'Abonnementen', om de vindbaarheid te vergroten.

Groet,
Marjan
Maar hoe voorkom ik als werk geven dat er extra kosten worden gemaakt zoals verder reizen dan het traject
Maar hoe voorkom ik als werk geven dat er extra kosten worden gemaakt zoals verder reizen dan het traject

Niet.
Hoewel het trajectabonnement bij uitstek bedoeld lijkt voor woon-werkverkeer zijn de betaalopties die de NS hiervoor biedt hier totaal niet geschikt voor, omdat 1 van beide partijen (werkgever of werknemer) gedwongen wordt om ALLE reiskosten (zowel zakelijk als privé) voor te schieten. En omdat die kosten, door het reizen op rekening, ook nog eens variabel en bijzonder ondoorzichtig zijn (NS weigert inmiddels al ruim een jaar om de broodnodige informatie hierover te verschaffen) komt dit in de praktijk neer op het tekenen van een blanco cheque.
Zou het dan niet handig zijn om onmiddellijk de automatische incasso via de bank te blokkeren. Zodat je wel toestemming geven aan de NS maar ze nooit iets van je rekening af kunnen halen.
Dan zal NS een incassobureau inschakelen dat hiervoor extra kosten in rekening zal brengen.
Dus mijn oplossing is alleen handig als de NS fouten heeft gemaakt bij incasso's. (En dat blijkt nogal erg veel voor te komen)en er dus geen geld van mijn rekening afgeschreven wordt maar ik alleen de fout van de NS hoef te bewijzen. en dat werkt meestal beter met de deurwaarder. Dan om zelf in conclaaf te gaan met de NS. Dit omdat de deurwaarders vaak weten welke fouten er wel door het bedrijf gemaakt worden of door de consument zelf.dit heb ik namelijk al eens meegemaakt met T-Mobile. Die bleven rekening sturen terwijl de deurwaarder al lang van deze fout wist. En ik nooit hoefde te betalen. Als mijn personeel wel buiten het traject gaan kan ik dat nog altijd van hun salaris inhouden.
Badge
Je kunt ook de werknemer het abonnement zelf laten betalen en dan het bedrag van het abonnement vergoeden. Dan is het abonnement gekoppeld aan de bankrekening van de werknemer en moet hij/zij de kosten voor reizen buiten traject betalen.
Trouwens: het lijkt mij dat je hierover ook gewoon afspraken kunt maken met een werknemer...

Reageer