beantwoord

Abonnement voor zoon van 16 jaar

• 14 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 528 Bekeken

Beste,
Mijn zoon van 16 gaat vanaf volgende week 5 dagen per week een vast traject van huis naar school en terug. Ik wil voor hem een abonnement afsluiten maar kom niet door de digitale muur heen! Wat doe ik fout? Ik kreeg de melding dat ik het abonnement niet op zijn naam kan afsluiten ivm leeftijd maar op mijn naam moet invullen. Nu ben ik bang dat de gratis ov-chip op mijn naam komt maar hij is de gene die gaat reizen. Hoe pak ik dit aan?
icon

Beste antwoord door Denice NS 15 augustus 2018, 11:38

Hi MarieVos. Welkom bij de Community!

Om gebruik te kunnen maken van het Studentenreisproduct dient je zoon een voltijd BOL-opleiding te doen. Indien dit niet het geval is zou je kunnen kijken naar een NS abonnement. Als je bij het bestellen een nieuwe kaart aanvraagt dien je onder andere een foto in te sturen. Na het uploaden van de foto krijg je de mogelijkheid de gegevens van de kaarthouder (je zoon) in te vullen. Vervolgens bij de laatste stap van de bestelling dien je dan, vanwege de leeftijd van je zoon, je eigen gegevens door te geven en de betaling te verrichten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Beste @MarieVos,

Doet je zoon een voltijdopleiding aan mbo, hbo of universiteit? Dan kun je ook een studenten reis (srp) product aanvragen bij duo (link). Voor het aanvragen van het srp heb je wel een persoonlijke kaart van 7,50 euro nodig. Dit kun je op ov-chipkaart.nl aanvragen. Nadat je de kaart ontvangen hebt kun je de aanvraag doen met het kaartnummer wat er op de kaart staat.

Nadat je het aangevraagd hebt krijg je eerst een welkomstbrief van studentenreisproduct.nl. Pas dan kun je koppelen. De brief krijg je 6 weken voordat uw recht op het reisproduct ingaat. Bent u later met aanvragen? Dan krijgt u de welkomstbrief een week na uw aanvraag.

Als alles geregeld is en de brief ontvangen hebt kun je 2 weken voordat het srp ingaat het product bij de automaat ophalen door de kaart aan te bieden en dan op "ophalen bestelling" te klikken. Houd de kaart dan weer voor de kaartlezer en je krijgt dan een scherm te zien dat het product geladen is. Het srp gaat pas in op de ingangsdatum dat je gekregen hebt via de brief. Tot die tijd reis je op saldo of via etickets

Mocht je toch een abonnement op zijn naam willen aanvragen. Dan kun je het beste contact opnemen met de klantenservice. Hier kun je dan de situatie uitleggen. Ze kunnen dan eventueel ook het abonnement afsluiten voor je.

1) via telefoon: 030-7515155 (dag en nacht bereikbaar)

2) via Facebook

3) via Twitter

4) via de chat
Hi MarieVos. Welkom bij de Community!

Om gebruik te kunnen maken van het Studentenreisproduct dient je zoon een voltijd BOL-opleiding te doen. Indien dit niet het geval is zou je kunnen kijken naar een NS abonnement. Als je bij het bestellen een nieuwe kaart aanvraagt dien je onder andere een foto in te sturen. Na het uploaden van de foto krijg je de mogelijkheid de gegevens van de kaarthouder (je zoon) in te vullen. Vervolgens bij de laatste stap van de bestelling dien je dan, vanwege de leeftijd van je zoon, je eigen gegevens door te geven en de betaling te verrichten.
Super! Antwoorden heb ik wat aan! Bedankt.

Reageer