beantwoord

abonnement vooraf al activeren of direct gebrujken?

  • 22 november 2020
  • 1 reactie
  • 97 Bekeken

Beste,

Ik heb een nieuwe ov chipkaart en ik heb een flex traject vrij abonnement afgesloten. De ingangsdatum van dit abonnement gaat morgen, 23 november in. Klopt het dat ik dit nu nog niet zie op mijn account? En moet ik dit abonnement dan nog activeren voordat ik ermee kan reizen? In de mail stond namelijk dat ik een bericht krijg zodra deze geactiveerd kan worden. Klopt dit?

 

alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Tochjo 22 november 2020, 10:14

Uit uw bericht begrijp ik dat u eerst zelf een nieuwe OV-chipkaart besteld hebt en daarna NS Flex Traject Vrij, waarbij u bij de bestelling het nummer van de nieuwe OV-chipkaart hebt ingevuld. Dan moet u NS Flex nog activeren op uw OV-chipkaart door bij een kaartautomaat uw kaart voor de lezer te houden en te kiezen voor Ophalen bestelling. Dat kan inderdaad pas vanaf de ingangsdatum. U zult daar vannacht een mail over ontvangen. Het klopt ook dat u dan pas vanaf morgen informatie ziet in uw account.

Als NS Flex besteld wordt in combinatie met een nieuwe OV-chipkaart, dan is activatie niet nodig en kan vanaf de ingangsdatum meteen gereisd worden.

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Uit uw bericht begrijp ik dat u eerst zelf een nieuwe OV-chipkaart besteld hebt en daarna NS Flex Traject Vrij, waarbij u bij de bestelling het nummer van de nieuwe OV-chipkaart hebt ingevuld. Dan moet u NS Flex nog activeren op uw OV-chipkaart door bij een kaartautomaat uw kaart voor de lezer te houden en te kiezen voor Ophalen bestelling. Dat kan inderdaad pas vanaf de ingangsdatum. U zult daar vannacht een mail over ontvangen. Het klopt ook dat u dan pas vanaf morgen informatie ziet in uw account.

Als NS Flex besteld wordt in combinatie met een nieuwe OV-chipkaart, dan is activatie niet nodig en kan vanaf de ingangsdatum meteen gereisd worden.

Reageer