beantwoord

abonnement weekend vrij 1 maand

• 25 april 2020
  • 9 reacties
  • 184 Bekeken

Goedenavond,

Ik had een vraag over een abonnement.

Ik zou graag de weekend vrij willen aanschaffen, maar die heeft een looptijd van een jaar.

zou ik geen abonnement kunnen aanschaffen voor een maand?

Of wanneer komen de jongeren weekendabonnementen op de markt?

Ik reis namelijk voornamelijk in het weekend, maar wil me niet binden aan een doorlopend contract van een jaar.

icon

Beste antwoord door Thom 25 april 2020, 20:43

U kunt Weekendvrij Flex aanschaffen en na een maand elke dag opzeggen. Als u onder de 18 bent, moeten uw ouders wel voor u instaan. Als minderjarige kunt u niet zelfstandig een Flexabonnement afsluiten. U zit er niet een jaar aan vast in de praktijk als u een klassiek abonnement afsluit, want overgaan naar Flex kan altijd. Reizen is op dit moment alleen toegestaan als het echt noodzakelijk is.

De jongerenweekend abonnementen zullen worden aangekondigd als ze er zijn maar ik kan me niet voorstellen dat ze worden geïntroduceerd nu de treinen in principe rijden voor de vitale beroepen, en bij een echte noodzaak, dit met alle risico’s van dien. Ik neem aan dat u niet tot die groep behoort. Wie weet kan het in de zomer weer beperkt.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt Weekendvrij Flex aanschaffen en na een maand elke dag opzeggen. Als u onder de 18 bent, moeten uw ouders wel voor u instaan. Als minderjarige kunt u niet zelfstandig een Flexabonnement afsluiten. U zit er niet een jaar aan vast in de praktijk als u een klassiek abonnement afsluit, want overgaan naar Flex kan altijd. Reizen is op dit moment alleen toegestaan als het echt noodzakelijk is.

De jongerenweekend abonnementen zullen worden aangekondigd als ze er zijn maar ik kan me niet voorstellen dat ze worden geïntroduceerd nu de treinen in principe rijden voor de vitale beroepen, en bij een echte noodzaak, dit met alle risico’s van dien. Ik neem aan dat u niet tot die groep behoort. Wie weet kan het in de zomer weer beperkt.

Reputatie 7
Badge +3

De jongerenabonnement waren eind februari aangekondigd en deze zouden in de zomer starten. Het is even afwachten hoe de hele situatie met het Corona virus zich verder ontwikkelt. Ik zie een dergelijk abonnement er niet komen als er nog langere tijd 1,5 meter afstand moet worden gehouden en de trein vooral is voor mensen in vitale beroepen.

https://nieuws.ns.nl/ns-treinreizen-fors-goedkoper-voor-jongeren-12--18-jaar/

Hallo Anoniem02, welkom op de NS Community.

Ik zie dat je vraag al is beantwoord. Een regulier abonnement is voor een jaar, NS Flex is na elke eerste maand per elk gewenst moment op te zeggen of te wijzigen. Ik betwijfel ook of de dagkaart en het weekendabonnement voor jongeren deze zomer nog komt, maar ik heb hier nog niet meer informatie over. 

Bedankt voor uw reactie, dat betekent dus dat als ik een weekend vrij abonnement neem, ik die elke maand zou kunnen opzeggen?

Badge +3

Een NS Flex-abonnement is na de eerste maand op elk moment te wijzigen of te beëindigen. Als u bijvoorbeeld op 13 juni een NS Flex Weekend Vrij zou nemen, dan kunt u dat wijzigen of beëindigen op 13 juli, of 14 juli, of 15 juli, enzovoorts.

Reputatie 7
Badge +4

Een Klassiek weekendvrijabonnement kan formeel niet opgezegd worden, maar u kunt wel elk moment overgaan naar een Flexabonnement. In de praktijk kan het dus wel. Het is nu natuurlijk geen moment om een abonnement af te sluiten, want de treinen rijden voor het vervoer van de vitale beroepen en verder bij uiterste noodzaak. De Coronacrisis zal niet eeuwig duren, dus wie weet kan het deze zomer.

Oke, dus dat betekent dat je een maand het abonnement hebt, en dan zou je daarna altijd kunnen opzeggen?

Reputatie 7
Badge +4

U zegt dan niet op, maar u neemt een ander abonnement met Flex. Daarbij is ook een abonnement zonder maandelijkse kosten mogelijk.

Hartelijk dank voor uw reactie en uw tijd, dan weet ik genoeg!

Reageer