Eind mei 2025 heb ik op een bestaande OV-kaart een NS Flex Weekend Vrij-abonnement geactiveerd. De OV-kaart is geldig tot 2030 en bevatte aanvankelijk alleen een OV-fietsabonnement, dat ik begin februari heb toegevoegd. Hierdoor was het mogelijk om een NS-fiets op rekening te huren.
Na het toevoegen van het Flex Weekend Vrij-abonnement eind mei, ontving ik een e-mailmelding om dit te activeren, wat ik heb geprobeerd. Hoewel het lijkt alsof dit succesvol is, is er op de kaart geen enkele vermelding van het abonnement. Bij controle bij de automaat krijg ik enkel de melding dat Reizen op rekening trein is geladen, zonder enige referentie naar het NS Flex Weekend Vrij-abonnement.
Dit weekend heb ik gereisd met deze OV-kaart, waarbij er bij het inchecken €20 werd afgeschreven en bij het uitchecken uiteindelijk €0 werd afgeschreven. Dit suggereert dat het abonnement wel op de kaart staat.
Op de NS-website wordt het abonnement echter wel vermeld onder Mijn Producten.
Desondanks kan ik geen spoor van de factuurnota terugvinden. Op de nota en in de correspondentie die ik via e-mail heb ontvangen, staan namelijk twee verschillende relatienummers (klantnummers) vermeld. De factuurnota voor NS Flex, Onbeperkt reizen in het weekend, ter waarde van €36,95 per maand, heeft een ander relatienummer dan het nummer dat op de website wordt weergegeven.
Graag hier meer duidelijkheid over, als dat mogelijk is.