abonnement wijzigen. | NS Community

abonnement wijzigen.

  • 31 January 2023
  • 19 reacties
  • 229 Bekeken

Goedemiddag ik heb nu een daluren abbonement van 5,60 euro. Ik wil deze aanpassen naar hetzelfde abb voor 2,50 euro voor 3 maanden. Hoe moet ik dit aanpakken?

Met vriendelijke groet, 

Natalya 

 

 

 


19 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi nata.lev1988,

Je kunt via Mijn NS je abonnement wijzigen naar hetzelfde abonnement. Zojuist zelf ook gedaan:

 

Hallo nata.lev1988 en welkom bij de NS Community,

 

De actie geldt alleen voor nieuwe klanten (geen NS Flex) of klanten met een minderwaardig NS Flex abonnement (Basis of Weekend Voordeel)

Reputatie 7
Badge +3

Nee hoor, ook bestaande klanten met Flex Dal Voordeel kunnen hun abonnement gewoon wijzigen naar het abonnement met korting.

Als dit niet de bedoeling is, moet NS haar acties misschien 's wat beter organiseren. Zie ook het Meereisretour.

Reputatie 7
Badge +3

Dit aanbod was bedoeld voor hen die nog geen flex hebben of flex basis/weekend voordeel.

Mooi dat mensen die al flex dal voordeel hebben dit voordeeltje ook mogen hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Nee hoor, ook bestaande klanten kunnen hun abonnement gewoon wijzigen naar het abonnement met korting.

Dit is net zo iets als de meereiskaart die na 60 dagen niet meer geldig zou zijn, maar na 60+ dagen nog gewoon verzilverd kan worden.

Volgens voorwaarden alleen voor niet-flex of flex basis/weekend voordeel-klanten, maar ondertussen kan iedereen van dit voordeeltje gebruik maken. 

Bij verlenging dal voordeel op saldo ook 3 maanden €2,50 zou ook mooi zijn.

Nee hoor, ook bestaande klanten met Flex Dal Voordeel kunnen hun abonnement gewoon wijzigen naar het abonnement met korting.

Dat zou toch wel super onbenullig zijn van de Marketing club.

Ik heb jullie signaal doorgezet dat dat kan. Volgens de voorwaarden is de actie alleen voor nieuwe klanten.

Reputatie 7
Badge +3

Dat zou toch wel super onbenullig zijn van de Marketing club.

Ik heb het vanmiddag zelf gedaan en het is gewoon verwerkt. Inmiddels ook de bevestigingse-mail binnen en het is nu ook in Mijn NS te zien. Onbenullig? Ja. Verrassend? Nee.

 

"alleen voor nieuwe klanten" 

Of alleen bedoeld voor nieuwe klanten?

 

Reputatie 7
Badge +3

Bij de actievoorwaarden staat o.a.

Het aanbod om het NS Flex Dal Voordeel-abonnement drie maanden tegen gereduceerd tarief te proberen, geldt voor nieuwe klanten die in de periode van 24 januari tot en met 5 maart 2023 een NS Flex Dal Voordeel-abonnement afsluiten bij NS. Dit doen zij via de website (www.ns.nl), NS Klantenservice of bij één van de NS Servicebalies op de stations. ‘Nieuwe klant’ wil zeggen dat je bij het afsluiten van het abonnement niet geregistreerd staat als NS Flexklant, met uitzondering van NS Flex Basis. Ook als je eerder een NS Flex-abonnement hebt gehad en dit abonnement hebt beëindigd, word je voor deze actie gezien als nieuwe klant.

Bij dat “eerder” staat geen minimale termijn, dus je kan ook nu je Flex Dal Voordeel beëindigen en gelijk erna gebruik maken van de actie. Maar dat hoeft dus niet, want ook zonder dit lukt het. Het enige wat NS nog zou kunnen doen is de onterecht genoten voordeel terug te vorderen.

Reputatie 7
Badge +3

Hoezo onterecht genoten? Ik heb die voorwaarden nooit gezien. Tijdens het wijzigen kom je ze niet tegen. Ik was gewoon 's nieuwsgierig of er toevallig een abonnement was dat meer geschikt is voor mij en kwam deze tegen 😉

Reputatie 7
Badge +3

Het viel mij ook op dat de actievoorwaarden niet staan op de webshoppagina van Flex Dal Voordeel. Ik vind de link naar de voorwaarden alleen op https://www.ns.nl/abonnementen/reis-met-flex waar je komt via de startpagina van NS.nl

Dan heb je dus de situatie dat het gewoon mogelijk is van Flex Dal Voordeel gewone prijs te wijzigen naar Flex Dal Voordeel actieprijs én als je dat doet via de webshop of vanuit je MijnNS krijg je de actievoorwaarden niet te zien. 

Volgens mij is er geen mailing over verstuurd naar klanten (ik heb die in ieder geval niet ontvangen), dus ook op die manier zijn de actievoorwaarden niet meegedeeld aan klanten.

Reputatie 7
Badge +3

Het viel mij ook op dat de actievoorwaarden niet staan op de webshoppagina van Flex Dal Voordeel. Ik vind de link naar de voorwaarden alleen op https://www.ns.nl/abonnementen/reis-met-flex waar je komt via de startpagina van NS.nl

Dan heb je dus de situatie dat het gewoon mogelijk is van Flex Dal Voordeel gewone prijs te wijzigen naar Flex Dal Voordeel actieprijs én als je dat doet via de webshop of vanuit je MijnNS krijg je de actievoorwaarden niet te zien. 

Volgens mij is er geen mailing over verstuurd naar klanten (ik heb die in ieder geval niet ontvangen), dus ook op die manier zijn de actievoorwaarden niet meegedeeld aan klanten.

Actie is juist bedoeld voor hen die geen flex hebben, om aan flex te krijgen of met flex basis om betaald abonnement te krijgen. Klanten met op saldo abonnementen zouden dan wel een mailing moeten hebben, bestaande flex klanten met Dal voordeel of hoger niet.

Reputatie 7
Badge +3

Actie is juist bedoeld voor hen die geen flex hebben, om aan flex te krijgen of met flex basis om betaald abonnement te krijgen. Klanten met op saldo abonnementen zouden dan wel een mailing moeten hebben, bestaande flex klanten met Dal voordeel of hoger niet.

Ik heb Flex Basis, die willen ze dan aan Flex Dal Voordeel hebben. Hoe zou ik van de actie moeten weten zonder deze community en als ik niet zelf regelmatig op de website kijk? 

Maar het ging me niet speciaal over wel of geen mailing, het ging me erom hoe mensen van de voorwaarden op de hoogte moeten zijn. De link naar de actievoorwaarden staat op de actiepagina, waar je komt via de startpagina. Iemand die gewoon op zoek is naar een Dal Voordeel abonnement en dat doet via de abonnementenpagina/webshop ziet die actievoorwaarden niet, die ziet alleen de actieprijs. Die persoon kan een nieuwe klant zijn volgens de definitie van NS, maar kan ook een bestaande klant zijn en weet dan niet dat de actie niet voor hem of haar geldt, maar die kan het wel gewoon bestellen tegen het actietarief want het is niet dichtgetimmerd dat het niet kan. 

Badge +3

Nee hoor, ook bestaande klanten met Flex Dal Voordeel kunnen hun abonnement gewoon wijzigen naar het abonnement met korting.

Als dit niet de bedoeling is, moet NS haar acties misschien 's wat beter organiseren. Zie ook het Meereisretour.

Klopt, gisteren ook gedaan als test (maar dan vanaf Basis).

Uitkomst van de test: na wisselen op 30 januari kan je per 28 februari weer wisselen. Neem aan dat die datum ook voor @mrfreeze getoond wordt.

Als Dal Voordeel → Dal Voordeel met korting niet zou werken dan zet je je abonnement ‘s avonds naar Basis en bestel je het de volgende dag met korting, ook prima 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij is er geen mailing over verstuurd naar klanten (ik heb die in ieder geval niet ontvangen), dus ook op die manier zijn de actievoorwaarden niet meegedeeld aan klanten.

Actie is juist bedoeld voor hen die geen flex hebben, om aan flex te krijgen of met flex basis om betaald abonnement te krijgen. Klanten met op saldo abonnementen zouden dan wel een mailing moeten hebben, bestaande flex klanten met Dal voordeel of hoger niet.

Te vroeg gepiept, de mail over deze actie kwam net binnen. 

NS weet me trouwens de laatste paar dagen wel te vinden, maandag al mailing voor de Meereisretour, gister tot 3 maal toe de nieuwsbrief van januari 2023 van NS Panel, die vandaag bovendien nog even voor de 4e keer kwam (waarom?, 1 keer is echt genoeg hoor), en nu dan deze voor de Flex Dal Voordeel actie. 

Overigens kom je vanuit de mail dmv klikken op de blauwe button direct op de bestelpagina van Dal Voordeel waar geen link is naar de actievoorwaarden. En ook de voorwaarde dat je nieuwe klant moet zijn staan niet in de mail. De mail zal mogelijk niet worden verstuurd naar abonnementhouders die al Flex Dal Voordeel of hoger hebben, maar hoe verwacht NS dat je van de actievoorwaarden op de hoogte moet komen? 

 

Reputatie 7
Badge +3

Zoals verwacht geen actiemails, maar wel meerdere keren NS panel nieuwsbrief + excuses van NS panel voor de vele mails.

Het is dat ik geen flex wil, anders zou ik dat met een nieuw account aanvragen.

Reputatie 7
Badge +3

Hier nu ook een half uurtje geleden mailtje met excuses dat de NS Panel nieuwsbrief meerdere keren is verzonden. 

Je zou nog wel een maandje Flex Dal Voordeel voor €2,50 aan kunnen vragen op een nieuwe kaart en een nieuw account en na die maand Flex geheel opzeggen en van kaart verwijderen, heb je gewoon een saldo kaart op je nieuwe account, waar je misschien wel weer actiemails krijgt. Maar als je dat had gewild had je het ook met de Wintercity actie kunnen doen toen Flex Dal Voordeel een maandje gratis was. 

Reputatie 7
Badge +3

Hier nu ook een half uurtje geleden mailtje met excuses dat de NS Panel nieuwsbrief meerdere keren is verzonden. 

Je zou nog wel een maandje Flex Dal Voordeel voor €2,50 aan kunnen vragen op een nieuwe kaart en een nieuw account en na die maand Flex geheel opzeggen en van kaart verwijderen, heb je gewoon een saldo kaart op je nieuwe account, waar je misschien wel weer actiemails krijgt. Maar als je dat had gewild had je het ook met de Wintercity actie kunnen doen toen Flex Dal Voordeel een maandje gratis was. 

Ik heb al 3 kaarten. Nadat ik een abonnement opgezegd had, lukte het niet om maanden later een nieuw abonnement op die kaart te zetten. Ook niet via klantenservice. Dus op een nieuwe kaart aangevraagd.

Tijdens wintercity was men vol overtuiging het op korte termijn op te lossen. Ik heb overwogen om toen flex aan te vragen op een nieuw account, maar paar maanden geleden is er juist een spookaccount op mijn naam met een ander mailadres samengevoegd met mijn bestaande account. Het wijzigen van het emailadres van bestaande account heeft ook geen oplossing gegeven. De vraag is dan of als ik mijn andere mailadres (andere provider) koppel aan een nieuw account wel gaat werken. In een zoektocht naar waarom ik net die specifieke mails niet krijg, is ook ooit gevonden dat er een melding was dat geen mails naar dat adres gestuurd konden worden omdat ze terug kwamen. Ook die melding is er toen uitgehaald. Suggesties welkom.

Reageer