beantwoord

Abonnement zowel zakelijk als privé gebruiken

• 20 september 2014
  • 6 reacties
  • 698 Bekeken

Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan zowel uit ZZP-werk als loondienst, waarbij ik de reiskosten die ik maak voor mijn werk in loondienst zelf moet betalen. Uit informatie van de NS maak ik op dat het Altijd Voordeel-abonnement voor mij het voordeligst is. In een ideale situatie heb ik dat abonnement op twee OV-chipkaarten: eenmaal voor mijn werk in loondienst, gekoppeld aan mijn privé-rekening, en eenmaal voor mijn werk als ZZP-er, gekoppeld aan mijn zakelijke rekening. Het lijkt me namelijk overbodig om het abonnementsgeld voor Altijd Voordeel tweemaal te betalen, terwijl dezelfde persoon ermee reist. Bestaat hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 22 september 2014, 13:04

Een idee is misschien om een MijnNS account te maken en zo je reisgegevens in te zien. Hierin kun je reizen bestempelen als 'werk' of 'prive' en een overzicht hiervan printen.
Bekijk origineel

6 reacties

Een abonnement kan niet gelijktijdig op twee kaarten actief zijn.
Dank voor je snelle reactie! Wat raadt je me aan te doen in mijn situatie?
Ik ken uw situatie onvoldoende, maar wellicht is het een optie om gewoon een kleine administratie aan te houden voor welke reis voor het werken in loondienst is en welke voor een andere klus.
Dat lijkt inderdaad de enige mogelijkheid te zijn, maar wat het lastig maakt zijn de bankrekeningen. Immers, in principe wil ik ZZP-reizen zakelijk betalen, en reizen voor woon-werkverkeer in loondienst privé.
Een idee is misschien om een MijnNS account te maken en zo je reisgegevens in te zien. Hierin kun je reizen bestempelen als 'werk' of 'prive' en een overzicht hiervan printen.
Waarom niet één privé OV-chipkaart met abonnement xyz en daarop de zzp gerelateerde reizen aanklikken als zakelijk voor de zzp administratie ?
Blijft nog over: wie betaalt het xyz abonnement?

Reageer