beantwoord

Abonnementen in de spits

  • 1 August 2022
  • 8 reacties
  • 143 Bekeken

Hoi! Ik heb een vraag mbt het kiezen van het juiste abonnement.

Ik ga 3x in de week in de spits reizen (retour). Dit kost mij nu €40,20 per week. Momenteel heb ik nog een dal-voordeel abonnement.
Wat is een voordelig abonnement hiervoor? De NS abonnement online hulp raad mij abonnementen aan die naar mijn weten niet aansluiten op mijn reishistorie (zoals een dal-voordeel abonnement). 

Kan iemand mij wat op weg helpen?

Alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 1 August 2022, 12:13

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk eerlijk gezegd dat er voor 3 keer per week in de spits weinig voordeel te behalen valt. Je zou nog kunnen kijken naar een altijd voordeelabonnement voor € 24,20 per maand. Je krijgt dan altijd 20% korting

 

https://www.ns.nl/abonnementen/reis-naar-werk?gclid=Cj0KCQjw852XBhC6ARIsAJsFPN02K1q44-DVjmZRCWzIRTZv7QKAGlXin5mbdYdLnjKpigyHfoVw3pYaAiVrEALw_wcB&gclsrc=aw.ds 

Hoi Henk! Bedankt voor je bericht.

Het minimum is 3x per week maar incidenteel komt 4x in de spits retour ook voor.
Denk je dat er dan meer voordeel te behalen valt met een altijd voordeel abonnement?

Nogmaals bedankt voor je snelle reactie!

Reputatie 7
Badge +3

Tja, gewoon even rekenen 🙂

20% korting op € 40,20 per week is € 8,04.
Een maand bestaat uit ongeveer 4,33 weken. Dus per maand bespaar je € 34,81.
Het abonnement kost € 24,20 per maand. Het kan dus uit. En als je vier keer per week reist haal je er nog iets meer voordeel uit.

Bedankt MrFreeze en Henk voor de duidelijke informatie. Ik ben weer wat wijzer.
Een altijd voordeel abonnement lijkt mij de juiste keuze.

👍🏼

Reputatie 7
Badge +1

Je kan veel meer besparen door the kijken of je de reis-of tenminste 1 ervan VOOR dan wel NA de spitsen kan beginnen=tijdstip van de sjek telt, niet hoe laat die trein gaat.

Dat voordeel ABO kost je echter meteen geld als je bvb 1x ziek valt of niet kan-dan ben je al meer kwijt in de hele maand.

Hoi Bahnrider, Mijn tijd kan ik echt niet aanpassen helaas. Ik werk in de zorg en ik kan niet zomaar de tijden daar aanpassen. Nu betaal ik volle bak met mijn reizen in de spits met mijn Dal Voordeel.  

Je kan veel meer besparen door the kijken of je de reis-of tenminste 1 ervan VOOR dan wel NA de spitsen kan beginnen=tijdstip van de sjek telt, niet hoe laat die trein gaat.

Dat voordeel ABO kost je echter meteen geld als je bvb 1x ziek valt of niet kan-dan ben je al meer kwijt in de hele maand.

Je spaart natuurlijk wel de kosten van de huidige DalVoordeel uit en je kunt ook prive eventueel wat goedkoper in de spits reizen. Anderzijds bij wat ziekte of een vakantiedag wordt het al snel marginaal. 

 

Anderzijds bij wat ziekte of een vakantiedag wordt het al snel marginaal. 

Bij ziekte of langere vakantie gewoon meteen Flex op Basis/zonder abonnement zetten. Vanuit Flex Basis/geen abonnement mag je meteen weer wisselen naar AltijdVoordeel als je weer beter bent

Verder kun je privé inderdaad ook voordeel halen uit je AltijdVoordeel en het nadeel kan natuurlijk nooit groter zijn dan het verschil tussen de abonnementskosten van DalVoordeel en AltijdVoordeel

Reageer