abonnementen overzicht met details

• 17 november 2019
  • 13 reacties
  • 294 Bekeken

Reputatie 4

Hallo,

hierbij een overzicht van alle abonnementen die straks nog beschikbaar zijn vanaf 1 januari 2021. Hierbij staan ook de belangrijkste zaken over het abonnement.

Op saldo

Dal voordeel

Bij dit abonnement krijg je in de daluren 40% korting. In de spits betaal je vol tarief.

Op de volgende tijden kun je van de 40% gebruik maken:

Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 16:00 uur en van 18:30 tot 06:30

In het weekend kun je het abonnement de hele dag gebruiken.

Als je in de daluren incheckt en moet overstappen op een andere vervoerder in de spits, dan betaal je voor het tweede deel vol tarief. Als je in de spits incheckt en je moet overstappen in de daluren naar een andere vervoerder dan heb je het tweede deel 40% korting.

Als je een incheck hebt binnen 35 minuten na uitcheck bij ns, dan blijft hetzelfde tarief gelden.

Bij dit abonnement heb je nog saldo nodig. Je dient minimaal 10 euro op je kaart te hebben om te kunnen inchecken. Je kunt ervoor kiezen om automatisch opladen erop te zetten. Hierdoor heb je altijd voldoende saldo.

Traject vrij

Met dit abonnement reis je op een vast traject vrij. De tussenliggende stations op deze route zijn ook inbegrepen binnen je abonnement.  Dit abonnement is vooral geschikt als je op een bepaald traject veel reist (min 4 retours in de week) en ook langere reizen zijn.

De reizen buiten je traject zullen in de daluren tegen 40% korting zijn, en bij de maandelijkse factuur op komen.

Over de prepaid versie is op dit moment nog niks bekend. zodra er meer bekend is zal dat hier neergezet worden.

Altijd vrij

Met dit abonnement kun je onbeperkt met de trein reizen. Het maakt niet uit of je in de spits of dal incheckt.

Het abonnement is geschikt voor als je veel in de spits reist en langere afstanden reist.

Reis je vooral in de daluren en een enkele keer in de spits, overweeg dan flex dal vrij.
Dit heeft vooral zin als je meer dan +/- 60 a 65 km lang traject hebt. Mocht de afstand net iets minder zijn, dan zou je ook in het weekend er iets meer gebruik van kunnen maken.
Over de prepaid versie is op dit moment nog niks bekend. zodra er meer bekend is zal dat hier neergezet worden.

NS flex

Deze abonnementen zijn op rekening. De abonnementen zijn alleen geldig voor de trein. Reizen met bus, tram en metro zullen vol tarief achteraf in rekening gebracht worden.

Je krijgt maandelijks 1 factuur, enkele dagen nadat de nieuwe periode in is gegaan. De abonnementskosten betaal je altijd vooruit, de reiskosten achteraf.

Als je abonnement wijzigt naar een lager abonnement, dan zal je binnen enkele dagen een creditfactuur krijgen en het geld zal snel op je rekening gestort worden.

Verander je het abonnement in dat hoger is dan dat je nu hebt, zal je hiervan tussentijds een factuur krijgen voor de resterende tijd tot de volgende factuur.

Weekend voordeel

Bij dit abonnement krijg je in in het weekend 40% korting. Doordeweeks betaal je alle reizen vol tarief.

In het weekend kun je het abonnement de hele dag gebruiken. Op elke treinreis krijg je dan 40% korting.

Dal voordeel

Bij dit abonnement krijg je in de daluren 40% korting. In de spits betaal je vol tarief.

In het weekend kun je het abonnement de hele dag gebruiken.

Als je incheckt in de daluren en moet overstappen op een andere treinvervoerder in de spits, dan behoud je de 40% korting. Dit moet wel gedaan worden binnen 35 minuten na uitcheck van de voorgaande reis. Daarna betaal je het spitstarief.

Als je incheckt in de spits en moet overstappen in de daluren, dan blijf je vol tarief reizen. Je kunt, als het traject kort is tot het overstapmoment, een e-ticket kopen tegen vol tarief. Dan kun je met je ov-chipkaart inchecken in de daluren met 40 % korting.

Altijd voordeel

Bij dit abonnement krijg je in de daluren 40% korting. In de spits krijg je 20% korting.

Zaterdag en zondag de hele dag.

Op de volgende tijden krijg je 20% korting

Maandag t/m vrijdag van 06:30 tot 09:00 uur en van 16:00 tot 18:30.

Als je incheckt in de daluren en moet overstappen op een andere treinvervoerder in de spits, dan behoud je de 40% korting. Dit moet wel gedaan worden binnen 35 minuten na uitcheck van de voorgaande reis. Daarna reis je met 20% korting, totdat je weer in de daluren bevind en na max 35 minuten na incheck in de spits.

Als je incheckt in de spits en moet overstappen in de daluren, dan blijf je met 20% korting reizen. Tot maximaal 35 minuten na uitcheck, dan ga je over naar 40%. Je kunt, als het traject kort is tot het overstapmoment, een e-ticket kopen tegen vol tarief. Dan kun je met je ov-chipkaart inchecken in de daluren met 40 % korting.

Weekend vrij

Met dit abonnement reis je het hele weekend vrij. Voor een vast bedrag per maand. Doordeweeks heb je standaard geen korting.

Wil je ook in het weekend 1e klas reizen? Dit kun je dan aanzetten, hiervoor betaal je een bepaald bedrag extra en kan dan onbeperkt 1e klas reizen in het weekend. Doordeweeks betaal je per reis voor de 1e klasse extra bovenop de prijs die dan geldig is. Dit kun je aanzetten binnen je mijn ns account en ook voor welke periode je wilt en alleen doordeweeks is deze optie beschikbaar. Je kunt altijd weer terug naar de 2e klasse

Daarnaast kun je voor een bepaald bedrag doordeweeks met 40% in de daluren reizen. Dit is dan van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 16:00 uur en van 18:30 tot 06:30. In de spits betaal je vol tarief.

Als je in de daluren incheckt en 40% hebt. Dan kun je tot 35 minuten na uitcheck in de spits verder reizen met 40% korting. Daarna betaal je vol tarief, tot de daluren weer beginnen.

Andersom is het dan hetzelfde als je in de spits incheckt, dan betaal je tot 35 minuten na uitcheck in de daluren vol tarief.

Dal vrij

Reis je veel in de daluren doordeweeks en in het weekend voor een vast bedrag per maand vrij.

maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 16:00 uur en van 18:30 tot 06:30

In het weekend van vrijdag 18:30 t/m maandag 06:30 uur

In de spits betaal je vol tarief.

Als je in de daluren incheckt, dan kun je tot 35 minuten na uitcheck in de spits verder reizen met vrij reizen. Daarna betaal je vol tarief, tot je direct na nog eens minstens 35 minuten uitgecheckt te zijn geweest, in de daluren incheckt.

Andersom is het dan hetzelfde als je in de spits incheckt, dan betaal je tot 35 minuten na uitcheck in de daluren vol tarief. Daarna kun je weer vrij reizen

Wil je daarnaast ook 1e klas reizen, dan kun je ook de 1e klas aanzetten voor de daluren. Hiervoor betaal je wel een extra bedrag per maand voor.

Mocht je in de spits toch een keer 1e klas reizen. Dan is dit ook mogelijk. Dit kun je in je mijn ns account regelen. Je kunt zelf de periode instellen hoelang je 1e klas wilt reizen in de spits. Je kunt ten alle tijden ook weer terug naar de 2e klas voor reizen in de spits. Je wijzigt het dan terug naar de 2e klasse.

Altijd vrij

Met dit abonnement reis je met de trein de hele week in de spits en daluren voor een vast bedrag per maand. Dit is soms voordeliger dan een traject vrij. Soms ook als je vaak buiten je traject reist voor langere afstanden. Dit heeft vooral zin als je meer dan +/- 60 a 65 km lang traject hebt. Mocht de afstand net iets minder zijn, dan zou je ook in het weekend er iets meer gebruik van kunnen maken.

Traject vrij

Bij dit abonnement reis je op een vast traject vrij. De tussenliggende stations vallen ook onder dit abonnement. Reizen buiten het traject zullen achteraf in rekening gebracht worden.

Als je reist in de daluren en buiten je traject. Dan krijg je hier 40% korting over. Alleen geldig tijdens de volgende tijden maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 16:00 uur en van 18:30 tot 06:30. De reizen in de spits zullen vol tarief zijn

Als je in de daluren incheckt en 40% hebt. Dan kun je tot 35 minuten na uitcheck in de spits verder reizen met 40% korting. Daarna betaal je vol tarief, tot de daluren weer beginnen.

Andersom is het dan hetzelfde als je in de spits incheckt, dan betaal je tot 35 minuten na uitcheck in de daluren vol tarief.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +2

NS flex

Dal vrij

Als je in de daluren incheckt, [d]an kun je tot 35 minuten na uitcheck in de spits verder reizen met vrij reizen. Daarna betaal je vol tarief, tot de daluren weer beginnen.

201911 18 7:21

Daarna betaal je vol tarief, tot je direct na nog eens minstens 35 minuten uitgecheckt te zijn geweest, in de daluren incheckt.

Reputatie 7
Badge +3

Mis VDU in het rijtje op saldo.

Volgens mij is het VDU vanaf 1-1-2021 niet meer beschikbaar.

Reputatie 4

Kan zelf mijn post niet meer aanpassen.

Het vu is dan hetzelfde als dal voordeel

Is het misschien een idee om dit als sticky topic te maken?

Stuur je mij een privébericht met de aanpassing die je in de originele post wil verwerken dennisg? Dan doe ik het voor je. Ik ga het topic vooralsnog niet sticky-en. 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij is het VDU vanaf 1-1-2021 niet meer beschikbaar.

Zolang mensen niet opzeggen, hebben ze nog steeds VDU na 1-1-2021

Reputatie 4

Lijkt mij heel verwarrend dat VDU in deze lijst op te nemen, aangezien niemand, hoe graag ie het ook zou willen, het nog KAN bestellen. de feitelijke gelijkstelling ervan met Dvd is toch pas per 1/1/21, dus na 2020?

Verder mis ik op welke ABO's 65+ (of eventueel andere soorten) korting krijgen, zoals nu wel het geval is bij DAL/Weekend/Vrij maar nog niet bij dat FLEX. Aangezien je deze niet vermeldt als nog te koop na 1/1/20 mag ik dan aannemen dat dat dan wel (gezien de enorme hoeveelheid vertraging die NS altijd wel weet '’op te hoesten'’) zo is, of hopelijk zo, of mogelijk zo, of '’enkel als onze IT-deskundigen het voor elkaar weten te krijgen?

Verder lijkt mij het nuttig te melden dat Altijd vrij zo rond/vanaf de 60/65 KM voordeliger is als traject-vrij op die afstand (precieze afstand wordt wel steeds hoger), en tip erbij dat als je afstand net wat minder is, je er mogelijk toch voordeel aan hebt als je bvb in weekend nog veel andere reisjes maakt.

Maar keurig gedaan, je kan zo bij ROVER!

Badge +3

Paar puntjes,

Bij klassiek Traject Vrij (die heb je bij Op Saldo gezet) zijn reizen buiten je traject op rekening. Volgens mij komt er óók een Flex variant, naast de Prepaid abonnementen.

Bij Traject Vrij krijg je 40% korting op reizen buiten je traject, bij incheck in de daluren. Reizen buiten je traject met de Prepaid versie zullen wel van je saldo af moeten gaan, en wellicht zonder 40% dalkorting. Is mij ook nog niet helemaal duidelijk.

Flex: Bij een abonnement dat hoger is dan je huidige zal op de volgende factuur komen? Nee, ook hiervoor krijg je een tussentijdse factuur (zelfs al gaat het maar om enkele dagen zoals bijv. € 0,27 voor vier dagen Weekend Voordeel tijdens de lopende maand).

Reputatie 4

@bahnrider over de kortingen voor 60+ bij de flex abo heb ik nog gezien of gehoord, vandaar dat het er nog niet bij staat.

over voordeel bij altijd voordeel ten opzichte van traject vrij zal ik erbij laten zetten.

@Robert B met traject vrij (op saldo) zal ik het laten aanpassen. Ook m.b.t. de prepaid versie zal ik het laten verbeteren.

en m.b.t. de facturatie bij een duurder abonnement zal ik het ook laten aanpassen

Reputatie 7
Badge +3

@dennisgEr zijn momenteel geen kortingen op abonnementen voor 60+, wel voor 65+

Voor 60+ zijn nu keuzedagen mogelijk i.c.m. dal voordeel of voordeeluren. Mensen die voor 1-1-21 keuzedagen hebben aangevraagd, behouden deze na 1-1-21. Keuzedagen kunnen vanaf 1-1-21 niet meer voor het eerst aangevraagd worden.

Vanaf 1-1-21 komen voor 65+ flexdagen: 3 voor €39 1x per jaar aan te vragen i.c.m Flex. Voor tot 65 jaar komen er 3 flexdagen voor €45 heb ik begrepen, dit zou een proef zijn?

Badge +3

Ben wel heel benieuwd of die Flexdagen (€45 voor niet-senioren) een jaar geldig zijn?

En voor de senioren (zoals de keuzedagen), dat is toch nu 60+ en wordt dat 65+ ?

Reputatie 7
Badge +3

Ben wel heel benieuwd of die Flexdagen (€45 voor niet-senioren) een jaar geldig zijn?

En voor de senioren (zoals de keuzedagen), dat is toch nu 60+ en wordt dat 65+ ?

Dat stond in de brief aan de consumenten organisaties als voorstel.

Dit is al wat bekend is:

Wat zijn Flexdagen?

Voor klanten van 65 jaar of ouder, worden Flexdagen ontwikkeld. Hiermee kunnen klanten een dag reizen in de Daluren voor een gunstig tarief. De Flexdagen zijn aan te schaffen in combinatie met een NS Flex abonnement en kosten €39 voor een set van 3 dagen 2e klas. Een set van 3 dagen eerste klas kost €52. Daarnaast wordt er gekeken of Flexdagen ook ontwikkeld kunnen worden voor NS Flex abonnementhouders jonger dan 65 jaar. Dit is nog in ontwikkeling en nog weinig over bekend.
Flexdagen zijn op dit moment nog niet beschikbaar.

Reageer