Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Toon eerste bericht

1089 reacties

“Reis je een maand niet? Dan zet je je abonnement eenvoudig een maandje uit.”

Dus als ik dat vergeet wordt er gewoon geïncasseerd? Dat is de omgekeerde wereld.

Dit is alleen flexibel voor de NS

Dat kan wel per elk gewenst moment. Als je het een dag later doet, dan gaat het een dag later in, het schuift dan niet een maand op. 

 

Er is jaren geleden beloofd dat het Voordeelurenabonnement niet zou veranderen voor bestaande gebruikers. Een loze belofte dus. Het aantal gebruikers van dit abonnement wordt gestaag minder zoals al eerder werd gezegd. Dit is een groep mensen die al vele jaren met de trein reist; het is vreemd dat deze groep nu ‘gestraft’ wordt door deze verandering in voorwaarden. De compensatie van 7 euro op jaarbasis is natuurlijk een lachertje. 

De auto wordt nu helaas weer een serieuze optie. :-(

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dit is echt belachelijk. Ik vermijd juist het Flex abonnement omdat het op mijn traject dus 28 euro per maand duurder is.

Traject Vrij is op dit moment nog niet als Flex abonnement beschikbaar, dus kan ook nooit 28 euro duurder zijn. U bedoelt misschien het Traject Vrij maand abonnement (was geen Flex is). 

Traject Vrij zal straks ook een Flex abonnement worden, de prijzen ervan zullen tegen die tijd wel bekend gemaakt worden. Of dat duurder zal zijn dan de huidige prijzen (+ de normale jaarlijkse verhoging) is nu nog niet te zeggen.

 

Ik ben het helemaal eens met de kritiek op het afschaffen van de korting tijdens de middagspits. Dit heeft de NS toch al eens -toen zonder succes- geprobeerd? Hopelijk kan het weer tegengehouden worden!  Het afschaffen van de keuzedagen is ook zo al zoiets fraais: ik word in 2021 60 jaar en kan dat dus vergeten. Dat gaat uitjes met mijn iets oudere partner dus veel duurder maken. De `flexargumenten’ zijn onbegrijpelijk en lijken voor mij (en waarschijnlijk veel anderen) helemaal niet van toepassing.

Het is niet langer meer te verkopen dat een kleine groep VDU kaarthouders kortingen in de spits blijven houden die alle andere reizigers niet hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Wat een discriminerende maatregel van de NS om de voordeelurenkaart af te schaffen!!

De mensen buiten de randstad worden hierdoor enorm benadeeld.

Een retour van Groningen naar bv. Rotterdam is bijna niet meer de moeite waard.

Waarom voelen mensen van buiten de Randstad zich toch altijd extra benadeeld? Degene die in de Randstad wonen en een retour naar Groningen of Maastricht willen doen zitten met exact hetzelfde. 

“Reis je een maand niet? Dan zet je je abonnement eenvoudig een maandje uit.”

Dus als ik dat vergeet wordt er gewoon geïncasseerd? Dat is de omgekeerde wereld.

Dit is alleen flexibel voor de NS

 

 

 

Dit stuurde NS mij in een email:

 “Wat betekent dit voor je Keuzedagen?
Je hebt al Keuzedagen en houdt deze ook, totdat je ze opzegt.”

 Betekent dit dat NS (ook)  in de toekomst geen opzegrecht van de keuzedagenregeling heeft (slechts ikzelf als VDU-abonnementhouder), dus dat  NS  de huidige keuzedagenregeling altijd moet handhaven voor bestaande VDU-gevallen?

Mits dat minstens 3 maanden van te voren wordt aangekondigd, mag dat wel weer veranderen. Bij het Voordeelurenabonnement hebben abonnementhouders het uiteindelijk nog 10 jaar kunnen houden. Ik verwacht niet dat de Keuzedagen snel verdwijnen, zoals ook in de mail staat. Maar het loopt vast ook niet eeuwig door.  

Dit stuurde NS mij in een email:

 “Wat betekent dit voor je Keuzedagen?
Je hebt al Keuzedagen en houdt deze ook, totdat je ze opzegt.”

 Betekent dit dat NS (ook)  in de toekomst geen opzegrecht van de keuzedagenregeling heeft (slechts ikzelf als VDU-abonnementhouder), dus dat  NS  de huidige keuzedagenregeling altijd moet handhaven voor bestaande VDU-gevallen?

Nee, NS mag altijd wijzigingen in productformules maken of ze zelfs helemaal afschaffen. Dat geldt voor alle bedrijven, Unox kan ook altijd besluiten te stoppen met liter blikken erwtensoep.

Reputatie 2

Ben ik de enige die het vervelend vindt dat ik in de mail over deze kostenverhoging van Tjalling Smit, Directeur Commercie en Ontwikkeling, met je en jij aangesproken word?

Ik ben het helemaal eens met de kritiek op het afschaffen van de korting tijdens de middagspits. Dit heeft de NS toch al eens -toen zonder succes- geprobeerd? Hopelijk kan het weer tegengehouden worden!  Het afschaffen van de keuzedagen is ook zo al zoiets fraais: ik word in 2021 60 jaar en kan dat dus vergeten. Dat gaat uitjes met mijn iets oudere partner dus veel duurder maken. De `flexargumenten’ zijn onbegrijpelijk en lijken voor mij (en waarschijnlijk veel anderen) helemaal niet van toepassing.

Beste lezer,

 

Dit is toch een lachertje!! Ik ga € 7,00 op jaar basis minder betalen en daarvoor moet ik honderden euro's meer betalen in de zomermaanden juli en augustus en tevens in de middagspits. 

 

Iedereen met een voordeeluren abonnement accepteer al dat het reizen in de ochtenspits gewoon 100% is.

 

Jullie moeten je schamen. Jullie zeggen het zelf al. De voordeeluren abonnement is al 9 jaar niet aan te schaffen. Dus vaste klanten van minimaal 9 jaar worden nu alleen maar benadeeld.

Waarom zou u als VDU houder oneindig lang kortingen moeten krijgen die andere reizigers ook niet krijgen? 

De NS haalt 7 euro van de prijs af, kan je dan niet beter een dal-uren abonnement kopen die is “maar" 52 euro per jaar ipv de 60 euro voor het voordeelurenabonnement die nu geboden word?

De prijs van de daluren kaart wordt in twee stappen verhoogd tot €60 en per 2021 is de prijs dan precies gelijk.

Reputatie 1

Beste lezer,

 

Dit is toch een lachertje!! Ik ga € 7,00 op jaar basis minder betalen en daarvoor moet ik honderden euro's meer betalen in de zomermaanden juli en augustus en tevens in de middagspits. 

 

Iedereen met een voordeeluren abonnement accepteer al dat het reizen in de ochtenspits gewoon 100% is.

 

Jullie moeten je schamen. Jullie zeggen het zelf al. De voordeeluren abonnement is al 9 jaar niet aan te schaffen. Dus vaste klanten van minimaal 9 jaar worden nu alleen maar benadeeld.

Dit stuurde NS mij in een email:

 “Wat betekent dit voor je Keuzedagen?
Je hebt al Keuzedagen en houdt deze ook, totdat je ze opzegt.”

 Betekent dit dat NS (ook)  in de toekomst geen opzegrecht van de keuzedagenregeling heeft (slechts ikzelf als VDU-abonnementhouder), dus dat  NS  de huidige keuzedagenregeling altijd moet handhaven voor bestaande VDU-gevallen?

De NS haalt 7 euro van de prijs af, kan je dan niet beter een dal-uren abonnement kopen die is “maar" 52 euro per jaar ipv de 60 euro voor het voordeelurenabonnement die nu geboden word?

Op onze kosten rijden tegenwoordig studenten, HBO’ers, MBO’ers en LBO’ers gratis met de NS en dit zonder restrictie. Blijkbaar wil de NS af van zijn echte klanten. Op deze manier gaat dat zeker lukken want ik heb gelukkig nog een auto en die mag ik gewoon gebruiken tussen 16.00-18.30 uur.

Het ministerie van onderwijs betaalt daar een kleine 900 miljoen euro per jaar voor, voor NS is dat dus niet gratis. LBO'ers moeten overigens vol tarief betalen.

@Philned

Op drukke trajecten in Japan zijn sprinters inderdaad vrijwel even snel als intercity's doordat intercity's daar met lagere maximale snelheid rijden dan sprinters wat de extra stops qua tijd compenseert. Daar wordt hier voorlopig nog niet voor gekozen.

Overigens zijn de VDU houders nu een kleine groep die zwaar bevoordeeld wordt boven alle andere reizigers.Het is logisch dat daar ooit een keer een eind aan komt want dit is niet blijvend te verkopen naar die andere reizigers.

Reputatie 7
Badge +3

De volgende stap wordt dat een groot aantal automaten wordt weggehaald. Die zijn veel minder nodig wanneer bijna iedereen NS Flex door de strot geduwd krijgt en geen saldo meer hoeft te laden. 

Dat is niet waar want er komen sraks Flexdagen voor mensen onder de 60 en die geven de automaat weer een hoop extra werk.

 

Er is niet gezegd dat je die Flexdagen via de automaat moet aanschaffen. Rover zegt er dit over:

“Voor de NS Flex abonnementen worden de duurdere (digitale) Flexdagen geïntroduceerd die in tegenstelling tot de Keuzedagen ook zonder abonnement verkrijgbaar zijn.NS zal op aanraden van Rover deze Flexdagen aan reizigers van alle leeftijden gaan aanbieden.

De toevoeging digitaal lijkt te suggereren dat je die alleen digitaal kunt aanschaffen en niet meer via de automaat. 

Die Flex dagen kun je dan ook aanschaffen zonder abonnement. Iemand die nu een VDU of Dal Voordeel heeft en eigenlijk alleen de keuzedagen gebruikt zou dan het abonnement kunnen opzeggen en alleen de Flex dagen gebruiken. Compenseert toch weer een beetje de kosten (geen €60 per jaar meer). Alleen de vraag hoeveel duurder die Flex dagen zullen tov keuzedagen.

Op onze kosten rijden tegenwoordig studenten, HBO’ers, MBO’ers en LBO’ers gratis met de NS en dit zonder restrictie. Blijkbaar wil de NS af van zijn echte klanten. Op deze manier gaat dat zeker lukken want ik heb gelukkig nog een auto en die mag ik gewoon gebruiken tussen 16.00-18.30 uur.

Jammer en heel teleurstellend, het heeft dan weinig zin meer mijn abonnement nog aan te houden.

De aankondiging van het vervallen van het Voordeelabonnement valt wel erg rauw op mijn - en gezien alle andere reacties ons - dak. Een snelle berekening leert mij dat dit mij tussen de € 800 - € 1.000,- per jaar gaat kosten. En wat krijgen we ervoor terug. Loze taal. Oke. Dan nog wel € 7,- korting op het nieuwe abonnement😭

Ik vraag me af of hier wel goed over is nagedacht. Zo jaag je juist mensen de trein uit in plaats van in. En dit terwijl ik juist meer en meer tevreden ben over de NS. Onbegrijpelijk dat deze beslissing wordt genomen. 

NS, denk hier nog eens goed over na. Koester dan vooral de mensen die al jarenlang jullie klant zijn. 😡

Wat bedoelen jullie met “Je kunt maandelijks je korting aanpassen, je betaalt achteraf dus je hoeft nooit meer saldo te laten op je OV-chipkaart.” bij de verandering van Dal Voordeel naar NS Flex Dal Voordeel??

Ik heb nu al automatisch opladen, dus ik hoef dat sowieso niet te doen, maar hoe kan het dat de korting ineens per maand aan te passen is?
Bedoelen jullie dan dat je Dal Voordeel elke maand aan of uit kunt zetten, maar dat is gek in combinatie met een prijs per jaar. Kunnen jullie de informatie duidelijker maken?

Met NS Flex nu betaal je je abonnementsgeld (5,- euro per maand) maandelijks. Als je het wijzigt, naar bijvoorbeeld NS Flex zonder abonnement, dan wordt er geen abonnementsgeld in rekening gebracht voor hoe lang je dat hebt. NS Flex is naar elke eerste maand per elk gewenst moment aan te pas. Als je dit halverwege de maand doet, dan krijg je een deel van het betaalde abonnementsgeld van de lopende maand terug. 

Reputatie 6

@Philned

Voor een verhoging van de spoorproductie is vooral uitbreiding van de infrastructuur nodig maar de politiek wil daar geen geld voor uittrekken, immers alle geld moet naar zorg, onderwijs, milieu of politie. En dus zullen de reizigers via het prijsmechanisme gespreid moeten worden. De volgende stap zal vrees ik het aanpakken van de OV-studentenkaart zijn.


Door het gebruiken van variabele snelheden tussen stations rijden treinen altijd op de zelfde afstand van elkaar. Daardoor kunnen er meer treinen rijden. Waar we aan moeten wennen is dan dat ongeacht de afstand tussen 2 opvolgende stations de reistijd gelijk blijft. 

Kennelijk ziet niemand dat dit de zoveelste aanslag op de mobiliteit is waardoor veel mensen getroffen worden. Samen met de plannen van dit kabinet wordt leven hier bijna onmogelijk. De enige oplossing…. VLUCHTEN naar een ander land. Nog heel even en ik ga pakken, je mag bieden op mijn huis….

 

Hoi NS,

Dit klink echt geweldig achum! Maar waarom wordt dit in godsnaam weer duurder?

Ik betaal me al rot aan OV en het wordt er juist elk jaar slechter op. Lange wachttijden, te weinig wagons noem maar op.
Hoe durven jullie de prijs nog een keer te verhogen?

Echt belachelijk.

Ik wil graag weten wat er nou precies beter wordt voor mij in de komende jaren.

Mvg
 

Wat bedoelen jullie met “Je kunt maandelijks je korting aanpassen, je betaalt achteraf dus je hoeft nooit meer saldo te laten op je OV-chipkaart.” bij de verandering van Dal Voordeel naar NS Flex Dal Voordeel??

Ik heb nu al automatisch opladen, dus ik hoef dat sowieso niet te doen, maar hoe kan het dat de korting ineens per maand aan te passen is?
Bedoelen jullie dan dat je Dal Voordeel elke maand aan of uit kunt zetten, maar dat is gek in combinatie met een prijs per jaar. Kunnen jullie de informatie duidelijker maken?

Reageer