Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Toon eerste bericht

1122 reacties

Badge +3

Ik lees trouwens op Twitter dat mensen met een VDU bericht krijgen (ik vermoed na inchecken bij NS) dat ze vanaf dat moment automatisch een Dal Voordeel op saldo hebben? :rolling_eyes:

Ik lees trouwens op Twitter dat mensen met een VDU bericht krijgen (ik vermoed na inchecken bij NS) dat ze vanaf dat moment automatisch een Dal Voordeel op saldo hebben? :rolling_eyes:

Spannend! Heb je linkjes?

Badge +3

Ik lees trouwens op Twitter dat mensen met een VDU bericht krijgen (ik vermoed na inchecken bij NS) dat ze vanaf dat moment automatisch een Dal Voordeel op saldo hebben? :rolling_eyes:

Spannend! Heb je linkjes?

Heb in mijn vorige bericht een linkje gemaakt naar de tweet. Kan ook zijn dat diegene via Mijn NS geprobeerd heeft het VDU te stoppen (via aanpassen of uitbreiden) en daarbij ‘automatisch’ omgezet wordt naar Dal Voordeel op saldo?

Ben ook wel benieuwd, ^SA en/of ^SP kijken er in ieder geval naar via DM.

Ik lees trouwens op Twitter dat mensen met een VDU bericht krijgen (ik vermoed na inchecken bij NS) dat ze vanaf dat moment automatisch een Dal Voordeel op saldo hebben? :rolling_eyes:

Spannend! Heb je linkjes?

Heb in mijn vorige bericht een linkje gemaakt naar de tweet.

Check, ik ga even in DM's spieken.

De tweeter(?) twitteraar(?) heeft vooralsnog geen DM gestuurd helaas.

Badge +3

De tweeter(?) twitteraar(?) heeft vooralsnog geen DM gestuurd helaas.

Dat heet een tweep (persoon op Twitter) geloof ik, maar twitteraar ook prima :sweat_smile:

Reputatie 1

Ik vind dat ook niks dat je voor half 4 moet reizen.Mijn fam woont 2 uur met de treinen waarvan ik 2 keer moet overstappen dus voor ik er ben moet ik snel terug en ga niet tot half 7 wachten ben 81 dus wil niet zo laat reizen.

Goedemorgen Hope 13. Welkom bij de NS Community.

Je kan uiteraard nog steeds in de spits reizen. Je ontvangt enkel geen korting op de reiskosten als je dat doet. :)

Reputatie 1

Ik reis altijd met mijn gratis reisdag

Reputatie 1

Keuze dag.

Dat zal helaas alleen nog buiten de spitsuren mogelijk zijn.

Reputatie 1

Wel toch in weekend.

Reputatie 1

In weekendkan ik toch wel heel de dag keuze dag gebruiken..

Reputatie 7
Badge +3

In het weekend is er geen spits en is een Keuzedag inderdaad de hele dag te gebruiken. Op doordeweekse dagen kunt u nog net voor de spits begint inchecken met de Keuzedag en vervolgens de reis tijdens de spits voortzetten. 

Reputatie 1

Oke bedankt

Nog maar nauwelijks ben ik aangesloten bij de Community, of ik kom meteen maar met mijn grote klacht; het opzeggen van het voordeelabonnement.

Dit betekent dat zowel ik als mijn 9 broers en zussen veel minder gebruik gaan maken van de trein en en elkaar dus ook veel minder zullen gaan zien. Wij zijn  allemaal 65 plussers, veel tijd maar geen geld om de reizen zo veelvuldig te maken, want we wonen in alle provincies.

Om nu tussen 09.00 en 15.30 bv naar Limburg te heen- en weer te gaan is ondoenlijk, noch naar Drenthe.

Nee, de NS heeft zich niet van een mensvriendelijke kant laten zien, er moet geld bij dus die paar Euro’s winst die dit oplevert, zijn ook Euro’s .

Namens mijn familie hierbij de vraag en het advies om het toch nog eens te bekijken en nu met een wat menselijker blik,

hoogachtend,

Middenmootje

 

Badge +3

Welkom bij de NS Community @middenmootje

Het Voordeelurenabonnement (en eventueel bijbehorende Keuzedagen) was in het verleden ook pas geldig na 9:00, maar sinds enkele jaren ook bij inchecken vóór 6:30 doordeweeks.

Zo kunt u dus vanuit de meeste plaatsen in het land (reizend met NS) dus best op een fatsoenlijke tijd ergens aankomen.

Voor wat betreft de doordeweekse middagspits, die is van 16:00 tot 18:30, waarbij uiteraard de tijd van inchecken telt. Lukt het niet om voor 16:00 de terugreis aan te vangen, dan kunt u na 18:30 ook altijd nog in alle uithoeken van het land komen.

En als het om familiebijeenkomsten gaat, dan is het natuurlijk ook een optie om die in het weekend te organiseren, er zijn dan geen beperkingen.

Voor de rest was NS al in 2011 van plan om het Voordeelurenabonnement op te heffen, waarna het dus ook niet meer nieuw aan te schaffen was. U heeft dus nog ca. 10 jaar (tegen een steeds kleiner wordende meerprijs) kunnen profiteren van voorwaarden die alle andere reizigers niet eens konden krijgen (40% korting of reizen met een Keuzedag in de middagspits).

Mijn zoon heeft een ov-kaart waarop een weekend voordeel product zit en een studentenproduct voor door de weeks. Nu wil ik het weekendvoordeelabbonement stopzetten zodat hij alleen het studentenproduct heeft. Hoe doe ik dit

Badge +3

Hi @Rocca 

Weekend Voordeel (40% korting op treinreizen in het weekend) is een NS Flex product en gaat sowieso niet goed samen met het Studentenreisproduct. Bovendien is het overbodig omdat studenten met een week-ov in het weekend al 40% korting krijgen.

Ik neem dus aan dat je een klassiek (op saldo) Weekend Vrij abonnement bedoelt. Dit kan je beëindigen via de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook). Daarna moet je zoon nog even langs een automaat (station, supermarkt e.d.) om Weekend Vrij van zijn kaart te verwijderen.

Hi 

I cancelled my monthly subscription on 2 July. But it seems that I still need to pay the original monthly subscription fee from 1 July. Could you please tell me how to deal with that?

Thanks!

Hi Jing, is this about NS Flex? You do need to pay the invoice as is, but you'll receive another invoice later with the refund. 

NS Flex heeft naast de gemakken echter een ongemakkelijke achilleshiel.

Het gaat - bij het reeds verdwijnen van de klassieke abonnementen - als optie mistroostig de mist in als je niet door de kredietcheck word goedgekeurd. Dan kun je dus op DalVoordeel na geen gebruik meer maken van de voordelen welke voorheen gewoon bij klassieke abonnementen zaten, en mag je dus gewoon alsnog betalen, met korting of niet -- terwijl NS zich toch al één van de duurste treinvervoerders van Europa mag noemen.

Bij de "klassieken" kon je direct weer een abonnement afsluiten, nu is er geen vergelijkbaar alternatief meer.

Ik vind dit persoonlijk echt schofterig, en op zakelijk vlak lijkt mij dit zelfdestructief als het doel van NS is om mensen van de auto naar het OV te krijgen. Ik snap dat er momenteel gebrek is aan capaciteit in het materieel en op stations (te kleine perrons bijvoorbeeld), maar het doel van NS lijkt mij toch om te blijven groeien als vervoerder? Je word in de trein en op stations d.m.v. reclames doodgegooid met de voordelen en gemakken van NS Flex. Zie hoe makkelijk reizen en een stedentripje nu wel niet is! En toch sluit je klanten buiten door zo'n kredietcheck.

 

Laat ik dit vage voorbericht ietwat uitdiepen met een schets van mijn eigen situatie nu - want de frustratie daarvan is de aanleiding tot dit bericht, sorry:

Ik had tot gisteren circa 3 jaar NS Weekendvrij, betaalde iedere maand €40 maar was vorige maand nalatig geweest en heb een rekening te laat betaald. Blokkade volgde. Ik had verder de rekening bij NS voldaan dus mijn betalingsverplichting was afgehandeld, echter kan ik nu de voordelen van WeekendVrij niet meer genieten want er bestaat alleen nog NS Flex; en na een abonnementsblokkade mag je 6 maanden geen NS Flex abonnement afsluiten. Waarom? Welk absoluut genie heeft dit bedacht? Ik heb werkelijk waar geen idee.

Dit is écht absurd. Want er is geen alternatief.

Ik kan weliswaar DalVoordeel nog afsluiten, maar dat voel je op korte termijn al in de portemonnee (vergeleken met WeekendVrij).

Ik ken ook werkelijk geen enkel dienstenbedrijf die dit principe op zo'n absolutistische wijze hanteert. Je kunt weliswaar wachten op een korte blokkade van diensten als de betalingsverplichting nog niet voldaan is, zoals het hoort, maar direct daarna heb je weer toegang tot de dienst alsof er niets is gebeurd -- mits je niet hebt gefraudeerd of de voorwaarden hebt geschonden of zo. Maar bij NS is het blijkbaar nodig om mensen 6 maanden te blokkeren.

Dat is echt schaamteloos, helemaal als monopolist op het spoor.

 

Ik ben zoals gezegd door deze recente ervaring ietwat gefrustreerd, maar ik ben geen zuurpruim. De trein is een fantastisch transportmiddel, de NS is een goed bedrijf. Ik vind dit soort dingen vooral teleurstellend, want ik wil dat onze nationale spoorwegen blijven groeien. Openbaar vervoer is iets om trots op te zijn en om in te investeren.

Misschien hebben de 6 maanden blokkade volgens de statistieken geen impact op reizigersaantallen en influx van nieuwe abonnees, ik blijf natuurlijk bevooroordeeld omdat het mij wél is overkomen. Toch vind ik dat zelfs als dit een klein groepje treft, dit een hekelend punt is, en een stomme maatregel als bedrijf die wenst te groeien, en vooral als nationaal spoorwegbedrijf dat toch een beetje van alle Nederlanders hoort te zijn (als monopolist).

 

Sorry voor het lange bericht hihi

p.s. excuus als dit punt al eerder benoemd en behandeld is, ik had geen motivatie om mezelf door 43 pagina's aan berichten te zeulen.

Reputatie 6
Badge +2

NS Flex heeft naast de gemakken echter een ongemakkelijke achilleshiel.

Het gaat - bij het reeds verdwijnen van de klassieke abonnementen - als optie mistroostig de mist in als je niet door de kredietcheck word goedgekeurd. Dan kun je dus op DalVoordeel na geen gebruik meer maken van de voordelen welke voorheen gewoon bij klassieke abonnementen zaten, en mag je dus gewoon alsnog betalen, met korting of niet -- terwijl NS zich toch al één van de duurste treinvervoerders van Europa mag noemen.

Bij de "klassieken" kon je direct weer een abonnement afsluiten, nu is er geen vergelijkbaar alternatief meer.

Ik vind dit persoonlijk echt schofterig, en op zakelijk vlak lijkt mij dit zelfdestructief als het doel van NS is om mensen van de auto naar het OV te krijgen. Ik snap dat er momenteel gebrek is aan capaciteit in het materieel en op stations (te kleine perrons bijvoorbeeld), maar het doel van NS lijkt mij toch om te blijven groeien als vervoerder? Je word in de trein en op stations d.m.v. reclames doodgegooid met de voordelen en gemakken van NS Flex. Zie hoe makkelijk reizen en een stedentripje nu wel niet is! En toch sluit je klanten buiten door zo'n kredietcheck.

 

Laat ik dit vage voorbericht ietwat uitdiepen met een schets van mijn eigen situatie nu - want de frustratie daarvan is de aanleiding tot dit bericht, sorry:

Ik had tot gisteren circa 3 jaar NS Weekendvrij, betaalde iedere maand €40 maar was vorige maand nalatig geweest en heb een rekening te laat betaald. Blokkade volgde. Ik had verder de rekening bij NS voldaan dus mijn betalingsverplichting was afgehandeld, echter kan ik nu de voordelen van WeekendVrij niet meer genieten want er bestaat alleen nog NS Flex; en na een abonnementsblokkade mag je 6 maanden geen NS Flex abonnement afsluiten. Waarom? Welk absoluut genie heeft dit bedacht? Ik heb werkelijk waar geen idee.

Dit is écht absurd. Want er is geen alternatief.

Ik kan weliswaar DalVoordeel nog afsluiten, maar dat voel je op korte termijn al in de portemonnee (vergeleken met WeekendVrij).

Ik ken ook werkelijk geen enkel dienstenbedrijf die dit principe op zo'n absolutistische wijze hanteert. Je kunt weliswaar wachten op een korte blokkade van diensten als de betalingsverplichting nog niet voldaan is, zoals het hoort, maar direct daarna heb je weer toegang tot de dienst alsof er niets is gebeurd -- mits je niet hebt gefraudeerd of de voorwaarden hebt geschonden of zo. Maar bij NS is het blijkbaar nodig om mensen 6 maanden te blokkeren.

Dat is echt schaamteloos, helemaal als monopolist op het spoor.

 

Ik ben zoals gezegd door deze recente ervaring ietwat gefrustreerd, maar ik ben geen zuurpruim. De trein is een fantastisch transportmiddel, de NS is een goed bedrijf. Ik vind dit soort dingen vooral teleurstellend, want ik wil dat onze nationale spoorwegen blijven groeien. Openbaar vervoer is iets om trots op te zijn en om in te investeren.

Misschien hebben de 6 maanden blokkade volgens de statistieken geen impact op reizigersaantallen en influx van nieuwe abonnees, ik blijf natuurlijk bevooroordeeld omdat het mij wél is overkomen. Toch vind ik dat zelfs als dit een klein groepje treft, dit een hekelend punt is, en een stomme maatregel als bedrijf die wenst te groeien, en vooral als nationaal spoorwegbedrijf dat toch een beetje van alle Nederlanders hoort te zijn (als monopolist).

 

Sorry voor het lange bericht hihi

Dit is inderdaad wel erg bot van NS, zie ook

Met reizen op saldo of een borgsom kan NS kredietrisico voorkomen.

Badge +3

Dit is écht absurd. Want er is geen alternatief.

Arriva biedt onder de naam Arriva Flow iets soortgelijks als NS Flex. Misschien gebruikt Arriva een andere manier om de kredietwaardigheid te controleren en kunt u wel zo'n abonnement afsluiten?

Reageer