Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Toon eerste bericht

1089 reacties

Badge +3

Als je niet door de kredietcheck komt ligt dat meestal aan wat Focum weet over je adres.

Je kunt dan gewoon NS Flex bestellen op een ander adres, bijv. van familie of van je werk.

Verander dus je adres in Mijn NS https://www.ns.nl/mijnns#/persoonsgegevens en wacht vervolgens een dag met bestellen van Flex. Daarna kan je het weer terug veranderen.

En in het uiterste geval maak je een nieuwe Mijn NS account aan (met ander e-mailadres) en bestel je NS Flex op een nieuwe kaart, die is meestal gratis.

Ingangsdatum is dan minimaal een week na de besteldatum en eventueel Dal Voordeel op saldo kan je dan (binnen 14 dagen herroepingsrecht of na één maand) stoppen.

Het is inderdaad erg suf dat mensen meer kwijt zijn met Dal Voordeel dan met Dal Vrij of ander abonnement, maar daar heeft NS natuurlijk geen boodschap aan.

Reputatie 7

Handig dat Flex. Had bij abonnementen de keuze gelaten tussen op saldo of Flex - dat is pas écht klantvriendelijk en dat wil NS toch graag zijn? Dat credo van de reiziger op 1, 2 en 3. Er zullen heel veel vaste abonnementsreizigers zijn die liefst gelijk afrekenen, in plaats van maandelijk achteraf alles tegelijk laten incasseren van je rekening. Anderen vinden Flex handiger of fijner. Laat mensen in ieder geval keuzevrijheid hierin. Maar nee. Twee vormen te duur of onduidelijk? Ach. 

Belangrijk: NS-flex aanbieding voor Bij-abonnementen per 1 maart 2022

Houders van een bij-abonnement worden losgekoppeld; dat lijkt me geen probleem.

NS heeft voor deze abonnementshouders iets bijzonders bedacht; een kortingsactie!

Maar: deze actie is nogal misleidend; mijn partner is 65+ en heeft nu een Dalvrij-abonnement voor 46 euro/mnd. Volgens deze bijzondere (korting!)-actie wordt dat 70,13 / mnd.

Na langdurig overleg met NS-klantenservice blijkt: maak vooral geen gebruik van deze actie; mijn partner kan gewoon met een eigen account via ns.nl een Dalvrij abonnement bestellen, voor 46 euro/mnd.

Badge +3

Na langdurig overleg met NS-klantenservice blijkt: maak vooral geen gebruik van deze actie; mijn partner kan gewoon met een eigen account via ns.nl een Dalvrij abonnement bestellen, voor 46 euro/mnd.

Voor 60+ is die actie (een jaar korting na ‘verflexen’ van een bijabonnement) inderdaad grote onzin.

Jongere gezinsleden (die nu een bijabonnement hebben) kunnen* per 1 maart 2022 ‘profiteren’ van 35% korting voor een jaar. Bij Dal Vrij kost dat dan ineens 23 euro per maand extra.

* Niet omdat het kan, maar omdat het moet.. :disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +3

Na langdurig overleg met NS-klantenservice blijkt: maak vooral geen gebruik van deze actie; mijn partner kan gewoon met een eigen account via ns.nl een Dalvrij abonnement bestellen, voor 46 euro/mnd.

Voor 60+ is die actie (een jaar korting na ‘verflexen’ van een bijabonnement) inderdaad grote onzin.

Voor 65+ 

Badge +3

Voor 65+ 

Oh ja.. :laughing:

Goedemorgen, zojuist een dal-uren voordeel abonnenemt besteld en betaald. Ik heb hiervan alleen geen bevestiging ontvangen in mijn mailbox. Daarnaast staat het product ook niet opgenomen in mijn producten. Hoe kan ik dit laten checken of het wel goed is gegaan?

Reputatie 6
Badge +1

Goedemorgen, zojuist een dal-uren voordeel abonnement besteld en betaald. Ik heb hiervan alleen geen bevestiging ontvangen in mijn mailbox. Daarnaast staat het product ook niet opgenomen in mijn producten. Hoe kan ik dit laten checken of het wel goed is gegaan?

De mail zou wel binnen een uur binnen moeten zijn. Je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met onze klantenservice. Dan kunnen ze de bestelling voor je nakijken.

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen, zojuist een dal-uren voordeel abonnenemt besteld en betaald. Ik heb hiervan alleen geen bevestiging ontvangen in mijn mailbox. Daarnaast staat het product ook niet opgenomen in mijn producten. Hoe kan ik dit laten checken of het wel goed is gegaan?

Heb je flex (reizen op rekening) of reizen op saldo (jaarabonnement) besteld? Bij Flex is het abonnement pas zichtbaar op de dag dat hij ingaat. Daarbij moet je als je flex of reizen op saldo voor het eerst bestelt op een bestaande kaart eerst langs een automaat om het op de kaart te zetten. Bestel je flex of reizen op saldo op een nieuwe kaart dan staan deze er gelijk op. De kaart ontvang je binnen 5 werkdagen.

i entered my date of birth incorrectly and i can not correct if.so how can i fix it now.

 

Reputatie 7
Badge +3

i entered my date of birth incorrectly and i can not correct if.so how can i fix it now.

 

Contact the customer service by phone, Twitter, Facebook or chat.

Goeiemiddag,heb mijn flex abonnement gewijzigd naar weekend vrij moet ik dan mijn ov chipkaart nog activeren?

Badge +3

Goeiemiddag,heb mijn flex abonnement gewijzigd naar weekend vrij moet ik dan mijn ov chipkaart nog activeren?

Nee, wat er in Mijn NS (website) staat is geldig.

Reputatie 6
Badge +1

 

Goeiemiddag,heb mijn flex abonnement gewijzigd naar weekend vrij moet ik dan mijn ov chipkaart nog activeren?

Als je het NS Flex abonnement al op je OV-chipkaart hebt staan, hoef je alle wijzigingen binnen je NS Flex abonnement niet te activeren. Dus bijvoorbeeld een wijziging van NS Flex basis naar NS Flex Weekend Vrij zal automatisch op de OV-chipkaart staan.

Reageer