Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Abonnementen-update vanaf eind 2020

Vanaf eind 2020 gaan de meeste ‘klassieke’ abonnementen over naar NS Flex. Daarna veranderen vanaf 2021 de voorwaarden van het Voordeelurenabonnement en de Keuzedagen.

 

Dit verandert er voor het Voordeelurenabonnement en Keuzedagen:

Het Voordeelurenabonnement geeft vanaf 2021 geen korting meer in de middagspits, doordeweeks tussen 16.00 en 18.30 uur. Ook de Keuzedagen voor 60+ zijn dan niet meer geldig in de middagspits. Door het groeiend aantal reizigers wordt de middagspits steeds drukker en de noodzaak steeds groter om te zorgen voor een betere spreiding van onze reizigers over de dag. We kunnen daardoor het geven van 40% korting in de spits niet meer volhouden.

Ter compensatie daalt de prijs van het Voordeelurenabonnement met € 7 en gaat de geldigheid van de Keuzedagen naar 1 jaar ipv 2 maanden. Het Voordeelurenabonnement en Keuzedagen blijven alleen voor de huidige gebruikers bestaan. Keuzedagen kunnen vanaf eind 2020 niet meer nieuw besteld worden. Daarvoor in de plaats komen er Flexdagen.

 

Waarom gaan de meeste abonnementen over naar NS Flex?

NS Flex voegt extra’s toe aan je huidige abonnement: je reist op rekening, dus nooit meer vooraf saldo laden, geen verplichte borg meer nodig op je OV-chipkaart en maandelijks je korting kunnen aanpassen. Extra reis- en betaalgemak dus!

Voor reizigers die toch liever op saldo reizen, blijft het huidige Dal Voordeel abonnement beschikbaar.

 

Heb jij een ‘klassiek’ NS-abonnement (niet NS Flex)?

Dan houden we je persoonlijk op de hoogte via brief of e-mail. Je hoeft nu nog niets te doen, drie maanden voordat de wijzigingen ingaan krijg je van ons bericht.

 

Voor verdere inhoudelijke informatie over de wijzigingen, zie: ns.nl/abonnementen-update

Mochten er naar aanleiding hiervan nog vragen zijn, die niet worden beantwoordt in onderstaande V&A, dan kunnen deze in dit topic gesteld worden.

 

Vraag en antwoord:

V: het Voordeelurenabonnement en de Keuzedagen blijven dus wel nog bestaan?

A: Ja, maar alleen voor de huidige gebruikers ervan. Je kunt geen Voordeelurenabonnement of, vanaf eind 2020, Keuzedagen meer bestellen. Maar als je ze al hebt, hou je ze. Keuzedagen kunnen niet samen met een NS Flex abonnement, dus naast je Keuzedagen moet je dan wel óf een Voordeelurenabonnement, óf een Dal Voordeel abonnement hebben.

 

V: Gelden de extra kortingsdagen voor het Voordeelurenabonnement nog steeds?

A: Nee, de tijden waarop je korting krijgt worden gelijkgetrokken met het Dal Voordeel abonnement. Dat is dus het hele jaar volgens de daluren: doordeweeks tussen 9.00 en 16.00 uur en tussen 18.30 en 6.30 uur, in de weekenden en op bepaalde feestdagen de hele dag. De extra kortingsdagen, zoals de vrijdag na Hemelvaart, de zomermaanden juli en augustus en de dagen tussen Kerst en Oud & Nieuw, vervallen. 

 

V: Reis ik nu altijd op vol tarief in de middagspits?

A: Nee, ook voor het Voordeelurenabonnement is het incheckmoment leidend voor het tarief. Begin je aan jouw reis in de daluren, bijvoorbeeld om 15:30, dan zal de hele reis met 40% korting zijn, ook als je de reis afmaakt tijdens de middagspits.
 

V: Compenseren jullie je klanten voor het minder kunnen gebruiken van Voordeelurenabonnement en Keuzedagen?

A: Ja, dat doen we. De prijs voor het Voordeelurenabonnement daalt met € 7 per jaar. De geldigheid van de Keuzedagen gaat naar 1 jaar, je hoeft ze niet meer per 2 maanden te gebruiken. Dat geeft je meer vrijheid om zelf je reisdagen te bepalen.

 

V: Waarom komen jullie zo vroeg met deze mededeling? Het gaat pas over een jaar in.

A: We willen graag onze klanten goed informeren en voorbereiden op de veranderingen die komen gaan.

 

V: Ik heb nu een maandabonnement. Wat gebeurt daarmee?

A: Ook de maandabonnementen gaan over naar NS Flex. Bij NS Flex kan je je abonnement maandelijks aanpassen of opzeggen. Daarnaast introduceren we 2 prepaid maandkaarten: Traject Vrij of Altijd Vrij die te koop zijn bij een NS-kaartautomaat. Deze prepaidkaarten zijn wat duurder dan de NS Flex variant.

 

V: Ik heb een regionaal abonnement. Nu kan dat nog niet samen met NS Flex. Straks wel?

A:Ja, we werken hard aan een oplossing zodat je straks NS Flex kunt combineren met een ander OV-kortingsabonnement.

 

V: Gaat Kids Vrij naar NS Flex?

A: Nee, het Kids Vrij blijft zoals het nu is, namelijk reizen op saldo

 

V: Ik wil liever niet reizen op rekening. Wat zijn m’n opties:

A: Je kunt kiezen voor het Dal Voordeel abonnement met reizen op saldo. Dit blijft bestaan. Verder komt er een prepaid Traject Vrij Maandkaart en een prepaid Altijd Vrij maandkaart.

 

V: Waarom doet NS dit?

A: Door het groeiend aantal reizigers en het drukker worden van de middagspits, kunnen we het geven van 40% korting tijdens de spits niet meer volhouden. Voor wat betreft de overgang naar NS Flex: de nieuwe Flex abonnementen geven zoveel meer reis- en betaalgemak voor treinreizigers, dat we veel meer mensen hiermee willen laten kennismaken. Daarnaast zorgen we met een kleiner aantal abonnementen voor meer overzicht en duidelijkheid voor klanten én personeel.

 

V: Ik ben blij met mijn huidige abonnement, moét ik een ander abonnement nemen?

A: De “klassieke” abonnementen Altijd Voordeel, Dal en Weekend Vrij, Altijd Vrij en Traject Vrij gaan over naar NS Flex. Het Voordeelurenabonnement blijft bestaan voor huidige gebruikers en het Dal Voordeel abonnement blijft, naast reizen op rekening, ook als reizen op saldo bestaan voor huidige en nieuwe gebruikers.

 

V: Hoe weet ik wat straks het juiste abonnement is?

A: van alle ‘klassieke’ abonnementen komt er een NS Flex-variant. Op ns.nl/flex vind je alle verschillende abonnementen overzichtelijk naast elkaar en kun je kiezen wat er het beste bij jouw reisgedrag past.

 

V: Ik wil niet naar NS Flex, maar een Dal Voordeel past niet bij mijn reisgedrag.

A: Naast het Dal Voordeelabonnement komen er nog 2 opties voor mensen die geen NS Flex willen: een prepaid Traject Vrij maandkaart en een prepaid Altijd Vrij maandkaart.

 

V: Wanneer kan ik meer informatie van jullie verwachten?

A: Drie maanden voordat er iets voor jou wijzigt (als het jou betreft), krijg je van ons een e-mail of een brief.

 

V: Ik heb de vooraankondiging via e-mail of brief van 5 november niet ontvangen. Wat nu?

A: Dat is vervelend. We doen er alles aan om onze klanten persoonlijk te informeren. Alle actuele informatie vermelden we op onze website. Ga daarvoor naar ns.nl/abonnementen-update.

 

V: Ik heb NS Flex, wat verandert er voor mij?

A: Als je NS Flex hebt, verandert er niets.

 

Edit 07.11 - Twee V&A's toegevoegd.


1089 reacties

Graag zie ik de oorspronkelijke voorwaarden/contract van het voordeeluren abonnement tegemoet.
Ik heb dit abonnement al erg lang en ik ben absoluut niet te spreken over deze eenzijdige wijziging.
De reden waarom het contract tussentijds gewijzigd wordt slaat kant noch wal. Deze maatregel gaat niet voor veel meer spreiding zorgen in de middagspits. Het OV in Nederland is in verhouding al erg duur, mensen moeten van A naar B. Mensen willen juist een stimulerende prikkel om juist de auto te laten staan. Wat gaat NS hieraan doen?
Ik betaal liever meer voor mijn abonnement om van mijn voordeelurenkaart te kunnen blijven genieten ipv de symbolische verlaging van €7,- per jaar (!). 
Het valt mij op dat in de beslissing vooral naar korte termijn oplossing wordt gekeken ipv werkelijke visie op de lange termijn in samenspraak met de klanten.

p.s.; stuurt u mij de oorspronkelijke voorwaarden toe?

Reputatie 7
Badge +3

De productenvoorwaarden geldig vanaf mei 2018 kunt u op de NS site vinden.  NS mag (net als andere bedrijven) deze voorwaarden wijzigen. In de huidige voorwaarden staat:

7.2 NS heeft de bevoegdheid de voorwaarden of gebruiksmogelijkheden van het Voordeelurenabonnement (inclusief Keuzedagen en Dag Voordeelurenkaarten) zonder meer te wijzigen indien de wijziging geen wezenlijke afwijking van de overeengekomen prestatie betreft. De gewijzigde voorwaarden gelden vanaf de datum van hun inwerkingtreding voor alle Voordeelurenabonnementen. Onder gebruiksmogelijkheden wordt onder meer verstaan de tijden en dagen waarop, de treinen waarin en de vervoerders bij wie u uw Voordeelurenabonnement kunt gebruiken.

7.3 NS heeft de bevoegdheid de voorwaarden of gebruiksmogelijkheden van het Voordeelurenabonnement (inclusief Keuzedagen en Dag Voordeelurenkaarten) te wijzigen indien de wijziging één wezenlijke afwijking van de overeengekomen prestatie betreft. U heeft dan het opzegrecht dat is vermeld bij artikel 5.4. De wezenlijke wijziging in de voorwaarden wordt tenminste één maand voor inwerkingtreding van de wijziging openbaar aangekondigd.

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1526464525530/content/assets/ns-nl/voorwaarden/productvoorwaarden-voordeelurenabonnement.pdf

 

NS heeft per 1 januari 2019 de gebruiksmogelijkheden al gewijzigd door de korting van 40% ook voor 06:30 uur van toepassing te laten zijn. De wijziging per 1 januari 2021 is nu al meer dan één jaar ervoor aangekondigd, dat is langer dan de tenminste één maand die in de voorwaarden staat.

Aangezien NS de bevoegdheid heeft de voorwaarden aan te passen zie ik niet wat u nu heeft aan  de oorspronkelijke voorwaarden van misschien wel 10 jaar of langer geleden. 

Ik ben erg teleurgesteld door dit besluit. Ik ben zelfstandig ondernemer en probeer zo te plannen dat ik na de ochtendspits kan reizen. Ik heb zelfs net mijn auto verkocht om nog meer met het OV te gaan reizen en vervolgens ontvang ik dit bericht. Het wordt nu wel heel lastig plannen om met korting te reizen!

Ik had het een charmantere oplossing gevonden wanneer dit probleem van de NS opgelost zou worden door natuurlijk verloop van mensen die dit abonnement opzeggen of wijzigen. 

Jammer NS maar voor ons in het vervolg geen dure trein meer maar terug in de auto. .

Van dreigen met de auto zal NS niet onder de indruk raken. De realiteit is dat voor veel mensen met een VDU ook na de wijzigingen de auto een stuk duurder is en al helemaal voor mensen die op keuzedagen reizen.

Ik had het een charmantere oplossing gevonden wanneer dit probleem van de NS opgelost zou worden door natuurlijk verloop van mensen die dit abonnement opzeggen of wijzigen. 

Om die laatste reden is er al een overgangsregeling van liefst tien(!) jaar gehanteerd maar eens houdt het natuurlijk wel op. Anders zijn er straks in 2050 nog steeds oude gevallen uit 2010.

Ik neem overigens aan dat u als ondernemer ook snapt dat NS en ProRail niet eindeloos geld gaan uitgeven alleen om de capaciteit in spits te vergroten voor klanten die met enorme kortingen reizen. Dat u zou u zelf als ondernemer toch ook niet doen?

Jaren heb ik dit abonnement, voordelig reizen na 9 u. aangehouden, ook al reisde ik niet veel, vanwege die onwerkbare voorwaarde  bij nieuwe abonnementen, niet tussen 16 en 18.30 uur te mogen reizen. Het ‘oude’ abonnement was niet meer te koop en had die voorwaarde niet. Het abonnement is in de loop der tijd  al enorm afgeslankt: de weekendretours (buiten de spits dus) en de avondretours (buiten de spits dus) verdwenen zonder noemenswaardige compensatie en dan nu dit. Dit is voor mij reden om het abonnement op te zeggen. Het heeft geen zin om pas na 9 uur op museumbezoek 100 km verderop te gaan en dan pas ‘s avonds na half 7 weer met korting in de trein te kunnen. Dus voortaan gewoon met de (tweede) auto of helemaal in de spits reizen, want of ik nu na of voor 9 uur vertrek, maakt dan totaal niets meer uit. 

Reputatie 1

Ik heb jarenlang deze abonnement gehad als trouwe klant.

 

> De extra kortingsdagen, zoals de vrijdag na Hemelvaart, de zomermaanden juli en augustus en de dagen tussen Kerst en Oud & Nieuw, vervallen. 

Dit verslechtering van de voorwaarden stond absoluut NIET in uw laatste informatie email.

Jullie moeten dringend nog een email uitsturen. Anders zal er veel boze mensen ontdekken dat er meer dan twee hele maanden van kortingen vervallen! Je maakt mij niet wijs dat in de zomer vakanties er ook sprake van spitsuren is.

Dit is echt de laatste druppel van de NS voor mij.

Het heeft geen zin om pas na 9 uur op museumbezoek 100 km verderop te gaan en dan pas ‘s avonds na half 7 weer met korting in de trein te kunnen. Dus voortaan gewoon met de (tweede) auto of helemaal in de spits reizen, want of ik nu na of voor 9 uur vertrek, maakt dan totaal niets meer uit. 

Als dit het probleem is: musea zijn ook in het weekend open. En als U niet in het weekend wil reizen dan is wellicht voor u de auto het beste alternatief.

Overigens als wel U geld genoeg heeft voor twee auto's dan vraag ik me af waarom vol betalen in de spits dan een financieel probleem is.

Ik heb jarenlang deze abonnement gehad als trouwe klant.

 

> De extra kortingsdagen, zoals de vrijdag na Hemelvaart, de zomermaanden juli en augustus en de dagen tussen Kerst en Oud & Nieuw, vervallen. 

Dit verslechtering van de voorwaarden stond absoluut NIET in uw laatste informatie email.

Jullie moeten dringend nog een email uitsturen. Anders zal er veel boze mensen ontdekken dat er meer dan twee hele maanden van kortingen vervallen! Je maakt mij niet wijs dat in de zomer vakanties er ook sprake van spitsuren is.

Dit is echt de laatste druppel van de NS voor mij.

De meeste mensen hebben in de zomer geen twee maanden maar slechts een week of drie vakantie. Daar komt bij dat de vakanties per regio gespreid zijn zodat het in sommige regio's in juli nog druk is in de spits en in andere regio's juist weer in augustus.

Ik vaag me sowieso af waarom veel mensen die de VDU niet voor werk gebruiken en bezwaar hebben tegen een spitsbeperking niet voor het weekend kiezen.

Reputatie 1

Ik vaag me sowieso af waarom veel mensen die de VDU niet voor werk gebruiken en bezwaar hebben tegen een spitsbeperking niet voor het weekend kiezen.

Blijkbaar heb je geen VDU kaart, dus waarom vraag je dan dit? Het is mijn vrijheid om deze kaart te gebruiken zoals ik hem wil.

Ik gebruik mijn VDU deels voor mijn werk maar meestal voor plezier. Ik reis tegenwoordig zo min mogelijk en werk veel via de teleconference.

Stel je voor: je gaat op vakantie vanuit Schiphol. Vluchten op een vrijdag voor een schoolvakantie zijn soms honderden Euros goedkoper dan op een zaterdag. Mijn vrouw heeft ‘s vrijdags voor de vakanties vrij. Schiphol heeft namelijk ook een spits.

Je bezoekt een winkelstad in de week zoals Maastricht. Het is veel rustiger winkelen door de week dan op een zaterdag. Je wilt op tijd naar huis komen zonder daar te hoeven eten maar wilt wel een gezellige dag van maken zonder te hasten.

Hoeveel redenen wil je hebben? Niet iedereen wilt in een hokje gestopt worden zoals “forens”.

@RayH

Allemaal leuk maar dat zijn nog geen argumenten waarom u met grote korting in de spits zou moeten mogen reizen. Niemand verbiedt u om te reizen op de tijden die u prettig vindt maar op de drukste uren zult u dan wel gewoon vol moeten betalen 

U geeft zelf overigens al aan dat dat elders ook zo is. Het vliegtuig is op zaterdag ook duurder dan doordeweeks omdat er dan meer mensen willen reizen.

Reputatie 1

Ik heb jarenlang deze abonnement gehad als trouwe klant.

 

> De extra kortingsdagen, zoals de vrijdag na Hemelvaart, de zomermaanden juli en augustus en de dagen tussen Kerst en Oud & Nieuw, vervallen. 

Dit verslechtering van de voorwaarden stond absoluut NIET in uw laatste informatie email.

Jullie moeten dringend nog een email uitsturen. Anders zal er veel boze mensen ontdekken dat er meer dan twee hele maanden van kortingen vervallen! Je maakt mij niet wijs dat in de zomer vakanties er ook sprake van spitsuren is.

Dit is echt de laatste druppel van de NS voor mij.

De meeste mensen hebben in de zomer geen twee maanden maar slechts een week of drie vakantie. Daar komt bij dat de vakanties per regio gespreid zijn zodat het in sommige regio's in juli nog druk is in de spits en in andere regio's juist weer in augustus.

Leuk dat je voor mij probeert te denken. Ik ben niet “de meeste mensen”. Door de week naar Vlissingen in de zomer is ook leuk. De treinen waarop ik in de zomer reis zijn echt niet vol. Moet de NS per traject boetes invoeren? Een speciale Amsterdam Centraal toeslag bijvoorbeeld?

Er is geen sprake van boetes maar van het betalen van het normale basistarief in de spitsuren.

Reputatie 1

@RayH

Allemaal leuk maar dat zijn nog geen argumenten waarom u met grote korting in de spits zou moeten mogen reizen. Niemand verbiedt u om te reizen op de tijden die u prettig vindt maar op de drukste uren zult u dan wel gewoon vol moeten betalen 

Je reactie slaat nergens op.

Ik had een product waarbij dit kon. Het is nu veranderd en de communicatie daar om heen is ook niet volledig geweest. Dat is mijn punt. In de email stond er niks over het wegvallen van kortingen in de zomer.

Vroeger, voor de aankomst van eTickets kon ik twee tickets kopen: een voor de deeltraject voor 9 uur (zonder korting) en een andere voor de stuk na 9 uur (met korting). Dat is ook om zeep geholpen. Nu als je voor het begin van de avondspits incheckt mag je nog steed in de trein in de avondspits blijven zitten (of eigenlijk staan in de meeste gevallen). De inchecktijd/vertrektijd is bepalend en niet wanner je reist. 

Verder, mogen studenten nog steeds in de spits tegen een gereduceerd tarief reizen. Dat is nog niet veranderd.

Reputatie 1

Er is geen sprake van boetes maar van het betalen van het normale basistarief in de spitsuren.

Met als reden dat de treinen vol zitten. Maar de treinen waar ik in de zomer zit zijn niet vol.

@RayH

Een bedrijf is niet verplicht om een bepaald product tot in eeuwigheid tegen dezelfde voorwaarden te blijven aanbieden. In de voorwaarden staat ook heel duidelijk vermeld dat NS het recht heeft om wijzigingen aan te brengen mits ze dat minimaal één maand van te voren aankondigen en u de kans krijgt dan eventueel op te zeggen. Een overgangstermijn van 10 jaar die er nu geweest is lijkt me dan ook meer dan redelijk.

Wat betreft de OV-studentenkaart heeft u wel een punt dat NS daar niets aan doet om spreiding te krijgen, alhoewel het probleem daarmee in de ochtendspits speelt want in de middagspits reizen studenten al zeer gespreid. Anderzijds heeft studenten- en forensenvervoer natuurlijk maatschappelijk gezien meer prioriteit dan een dagje uit.

 

 

Er is geen sprake van boetes maar van het betalen van het normale basistarief in de spitsuren.

Met als reden dat de treinen vol zitten. Maar de treinen waar ik in de zomer zit zijn niet vol.

Je kunt geen regeling per individuele trein gaan verzinnen.

Reputatie 1

Er is geen sprake van boetes maar van het betalen van het normale basistarief in de spitsuren.

Met als reden dat de treinen vol zitten. Maar de treinen waar ik in de zomer zit zijn niet vol.

Je kunt geen regeling per individuele trein gaan verzinnen.

Waarom niet? Dat is juist de doelstelling: om treinen aantrekkelijker te maken. Vol maar niet overvol. De luchtvaart doet dit al jaren. Kan je ook nog garanderen dat iedereen een stoel heeft, dat lege treinen vol raken (door kortingen) en volle trein leger (door hoogere tarieven).

Reputatie 7

Jaren heb ik dit abonnement, voordelig reizen na 9 u. aangehouden, ook al reisde ik niet veel, vanwege die onwerkbare voorwaarde  bij nieuwe abonnementen, niet tussen 16 en 18.30 uur te mogen reizen. Het ‘oude’ abonnement was niet meer te koop en had die voorwaarde niet. Het abonnement is in de loop der tijd  al enorm afgeslankt: de weekendretours (buiten de spits dus) en de avondretours (buiten de spits dus) verdwenen zonder noemenswaardige compensatie en dan nu dit. Dit is voor mij reden om het abonnement op te zeggen. Het heeft geen zin om pas na 9 uur op museumbezoek 100 km verderop te gaan en dan pas ‘s avonds na half 7 weer met korting in de trein te kunnen. Dus voortaan gewoon met de (tweede) auto of helemaal in de spits reizen, want of ik nu na of voor 9 uur vertrek, maakt dan totaal niets meer uit. 

Als u opzegt speelt u NS precies in de kaart want NS wil van het abonnement af en het levert weer een klant minder in de spits op. Exact wat ze willen. Je zou zeggen dat het in deze tijd het streven is zoveel mogelijk mensen met OV te laten reizen. Lastig alleen dat iedereen op dezelfde momenten moet/ wil reizen en er te weinig spoor en trein is om dat op die momenten op bepaalde plekken fatsoenlijk aan te kunnen. Daar had al jaren geleden op ingespeeld moeten zijn maar helaas is dat door allerlei partijen allemaal afgewezen en voor zich uit geschoven met als motto Te Duur en Niet Zo Nodig. 

Waarom zou u niet na 18.30 weer terug kunnen? Probeer er in 2021 creatief in te zijn. U kunt in de plaats waar het museum is eten, bijvoorbeeld nog even wat drinken, wat winkelen. En als u in het weekend reist gelden de spitsbeperkingen helemaal niet.

Reputatie 7

Er is geen sprake van boetes maar van het betalen van het normale basistarief in de spitsuren.

Met als reden dat de treinen vol zitten. Maar de treinen waar ik in de zomer zit zijn niet vol.

Je kunt geen regeling per individuele trein gaan verzinnen.

Waarom niet? Dat is juist de doelstelling: om treinen aantrekkelijker te maken. Vol maar niet overvol. De luchtvaart doet dit al jaren. Kan je ook nog garanderen dat iedereen een stoel heeft, dat lege treinen vol raken (door kortingen) en volle trein leger (door hoogere tarieven).

Dat gebeurt inderdaad ook elders met treinen, bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk: op ongunstige/niet-populaire tijden lage prijs, in de spits gigantisch duur. Steeds vooraf boeken, op het station zelf aanschaffen betekent de hoofdprijs betalen. Dat wil NS niet gezien die korte afstandjes in dit land en het qua frequentie metro-achtige treinsysteem. 

Stel je voor: je gaat op vakantie vanuit Schiphol.

Slecht voorbeeld. Moet ik het nog toelichten?

Reputatie 1

Ik werk 's ochtends en 's avonds op 2 verschillende afdelingen bij het zelfde bedrijf. Met mijn voordeelurenkaart dus. 's Ochtends  neem ik  1 van de eerste treinen (om 6 uur). Ik kom dan terug na de spits. 's middags neem ik de trein in de spits en kom terug buiten de spits. Ik lees wel, dat de spits tot 9:00 uur duurt. Niet of het nog om 6:30 begint. Weet iemand het antwoord?

Reputatie 7
Badge +3

Ochtendspits is van 06:30 tot 9:00. Wanneer u dus om 6 uur 's morgens vertrekt is dat niet in de spits.

Reputatie 7
Badge +4

Als u echt een oude voordeelurenkaart heeft, dan heeft u wel korting in de spits. U heeft een Voordeelurenkaart als u die in 2011 al had en er nu 67 euro voor betaald. Ik heb het gevoel dat u een modern Dalvoordeelabonnement bezit en de twee namen door elkaar haalt. Als u het na 2012 heeft gekocht heeft u een modern abonnement en heeft u geen korting in de middagspits.

 

Met een Dalvoordeelabonnement heeft u bij inchecken in de middagspits meestal geen korting. De korting wordt bepaald door wanneer u incheckt, niet wanneer u reist.

Verder is het precies zoals @Momo hierboven aangeeft.

Reageer