beantwoord

Abonnementen-update en aanschaf abonnement zonder iDeal

• 8 november 2019
  • 8 reacties
  • 223 Bekeken

Beste moderatoren,

Volgens het antwoord van NS aan het Locov gaat iedereen zonder iDeal, maar met een IBAN een Flex-abonnement kunnen kopen via de klanteNService. Toch een stapje vooruit.

Het antwoord heeft het over het kopen van het abonnement via telefoon, loket, ….

Nu zijn er al voldoende topics geweest waarbij de servicemedewerkers aan het loket, ... niet wisten dat dit mogelijk is. En/of hoe ze dit dan moesten verwerken.

Gaan de servicemedewerkers hierrond aparte instructies krijgen? Of gaat dit verdwijnen tussen alle andere info.

P.S. Mag ik net als andere forumleden verzoeken om een subforum aan te maken voor de abonnementen-update.

Ik denk dat aan een sticky voor reizigers die

• stoom willen afblazen;
  • advies willen wat dan het beste abonnement is;
  • die met andere vragen zitten.

icon

Beste antwoord door Danny NS 8 november 2019, 20:03

Bedankt voor het topic!

Ik kan je het niet met zekerheid zeggen maar ik ga er vanuit dat hiervoor een instructie zal komen. De werkinstructie is ondertussen wel al beschikbaar in de interne kennisbank zie ik.

Ik heb jouw idee over het subforum bij de andere moderators opgegooid. Ik hou je op de hoogte!

Bekijk origineel

8 reacties

Bedankt voor het topic!

Ik kan je het niet met zekerheid zeggen maar ik ga er vanuit dat hiervoor een instructie zal komen. De werkinstructie is ondertussen wel al beschikbaar in de interne kennisbank zie ik.

Ik heb jouw idee over het subforum bij de andere moderators opgegooid. Ik hou je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +3

Ja, ik zag dat ook staan gekke_henkie. 

Er is nog meer dan een jaar de tijd om iedereen hierop te trainen (zei Momo hoopvol).

We merken dat de belangstelling voor dit topic en onderwerp weer aan het afnemen is. Vooralsnog vinden we het sticky topic dat we nu hebben voldoende. 

Badge +3

Wel grappig…

Het digitaal inrichten van een andere betaalmogelijkheid dan iDeal vergt een te forse investering, mede in het licht van een alternatief via de klantenservice.

Goh, alsof ze bij de klantenservice nog geen handen en voeten te kort komen?

Elke zichzelf respecterende webshop (de oude oma die mutsen en sjaals haakt of breit voor een prikkie) heeft meer betaalmogelijkheden!

En PayPal aanbieden kost je ook echt niet de hoofdprijs hoor.

@Danny NS,

Begrijp ik nu goed dat je het antwoord op mijn "P.S." hebt gemarkeerd als "beste antwoord"?

Ik was toch eerder aan het hopen op een antwoord als "alle medewerkers die hiermee te maken krijgen, worden nu al herinnerd aan de mogelijkheden van de verkoop van abonnementen zonder iDeal. X aantal maanden voor het invoeren van Flex zonder iDeal worden de medewerkers hier nog eens aan herinnerd. Het zou dus niet meer mogen voorkomen dat er nog medewerkers zeggen dat dit niet mogelijk is."

Zoals ik in een ander topic al aangegeven heb, vervalt mijn persoonlijke chipkaart volgend jaar. Misschien de NS toch niet voorzien van een pasfoto, maar in een NS servicecenter zien hoe makkelijk ik aan een nieuw Flex Weekend Vrij abonnement geraak. 😊

Dat had ik je graag willen vertellen, echter is mij kenbaar gemaakt dat de medewerkers op de hoogte worden gesteld met het kennisbank item zoals ik aangaf in mijn eerste reactie.

Dat klopt, Ik heb mijn P.s. reactie blauw gemaakt, en de reactie op je hoofdvraag groen zodat dit op die manier duidelijker is.

Reputatie 7
Badge +3

We merken dat de belangstelling voor dit topic en onderwerp weer aan het afnemen is. Vooralsnog vinden we het sticky topic dat we nu hebben voldoende. 

Inderdaad, om nu nog aparte topics te maken voor de categorieën is nogal mosterd na de maaltijd, dit had NS echt al eerder moeten doen, vanaf de eerste dag. Nu heb je één grote brei aan klachten,  vragen en antwoorden (die dan ook nog voornamelijk van andere reizigers afkomstig zijn) waarmee je ongeveer een halve dag zoet mee bent om het antwoord op een bepaalde vraag te vinden.

Ook hadden moderators meer moeten ingaan op de gestelde vragen ipv zoals altijd maar weer erop te vertrouwen dat de vaste community leden dit wel zouden doen of alleen verwijzen naar het grote sticky topic waarin de antwoorden lastig te vinden zijn vanwege de vele reacties. Ik vind echt dat NS hierin te kort is geschoten.

Deze verandering is al langer in de maak en het is niet meer logisch dat veel mensen hier vragen over hebben, die niet allemaal duidelijk worden door de update pagina's of de mail die men ontvangen heeft. NS had heel goed kunnen weten dat er veel reizigers met vragen zouden komen en had dus moeten zorgen dat er vanaf de eerste dag dat dit bekend gemaakt werd meer moderatortijd beschikbaar was geweest om in te kunnen springen op de vele vragen. De nieuwe moderators die sinds 1 of 2 dagen actief zijn hadden al vanaf dag 1 van de bekendmaking beschikbaar moeten zijn om de stroom aan vragen te kunnen beantwoorden. Ik moet eerlijk zeggen dat de lust om als het ware gratis voor NS te werken mij wel een beetje aan het ontgaan is.

@Danny NS,

De stroom aan berichten is nu inderdaad gestopt. Maar ik verwacht dat deze terug op gang gaat komen met de aankondiging: “over 3 maanden wordt uw abonnement effectief gewijzigd. En kan u dus tegen minder voordelige voorwaarden rondrijden”.

Die reizigers kunnen dan in principe binnen de 3 maand afzien van de verlenging, ook al zitten ze dan niet net binnen een jaar.

Gaan er tegen dan nieuwe sticky’s gemaakt worden?

Reageer