beantwoord

Abonnementsgeld 3 maanden te vroeg afgeschreven

• 21 januari 2015
  • 9 reacties
  • 295 Bekeken

Reputatie 1
mijn abonnementsgeld voor de voordeelurenkaart zou 3 april afgeschreven moeten worden, maar is vandaag, 21 januari 2015, al afgeschreven en hierdoor kom ik helemaal in de knoop met mijn geld. Wat is hier aan de hand en kan ik het terugboeken?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 21 januari 2015, 18:06

Welkom op het NS Serviceforum Eline en bedankt voor je vraag. We zijn hier inmiddels ook van op de hoogte. Ondanks de problemen die dit kan opleveren (begrijpelijk) verzoek ik je niet te storneren. De achterliggende afdeling zal zo spoedig mogelijk het bedrag weer terugstorten. Dit zal op korte termijn zijn. Welgemeende excuses voor het ongemak.

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum 'abonnementen'.
Bekijk origineel

9 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Eline en bedankt voor je vraag. We zijn hier inmiddels ook van op de hoogte. Ondanks de problemen die dit kan opleveren (begrijpelijk) verzoek ik je niet te storneren. De achterliggende afdeling zal zo spoedig mogelijk het bedrag weer terugstorten. Dit zal op korte termijn zijn. Welgemeende excuses voor het ongemak.

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum 'abonnementen'.
Het kan wel 4 weken duren voordat de NS iets overmaakt, dus wees gewaarschuwd als u het niet storneert.
Reputatie 2
Dit is mij ook overkomen. Volgens de wet mag je een machtiging intrekken, of een betaling door de bank laten terugboeken, als je van mening bent dat het onterecht is. Hoezo problemen? Als een medewerker van NS de bij- en afschrijving even naast elkaar legt, moet dat moeiteloos te zien zijn, (daarvoor hoef je geeneens boekhouder te zijn!). Watvoor administratie houdt NS er eigenlijk op na, waardoor zulke dingen zo nu en dan gebeuren?
Reputatie 2
Heb de 60 Euro net teruggeboekt, (anders kan ik daar zomaar 1,1,5 maand op wachten en dat levert NS rente op (en kost mij rente), vandaar dat het verzoek kwam om zelf niks terugte boeken!). Laat NS maar zorgen dat ze hun administraite wat beter op orde krijgen, dan hoeven dit soort dingen ook helemaal niet eens te gebeuren.
Ik vind het onbegrijpelijk dat dit kan gebeuren, lijkt wel bijna of ze zulke dingen express doen om rente te vangen ofzo ja

Blijkbaar is het ook bij meer klanten gebeurd.
Reputatie 1
Badge
Dit soort zaken zijn in de huidige tijden vrijwel altijd computerglitches-een verkeerde batch geladen o.i.d. Het heeft er wel alle schijn van dat sinds een aantal maanden (ca okt '14) vrij vaak van dit soort rare (en zou niet moeten) zaken voorkomen. NS is blijkbaar als de dood dat ze door storno nog meer zaken met de hand moeten natrekken (want dat kost dus echt flink arbeidsloon). Ik schat dat ze vanwege verkeerd uitgepakte bezuinigingsdrift een niet goed presterende boekhoud-systeem hebben besteld, maar dat zal tante NS natuurlijk nooit naar buiten toe toegeven. Wat weer eens mijn eigen vermoeden versterkt dat al die MBA boekhoudboys op het HGB het vak nog moeten leren.
Overigens is 6 weken rente over 60 eur vandaag de dag of niks of toebetalen-als het echt op en spaarrek. zou staan met 1,5% dan is dat ca. 14 ct. Maar als gebruiker ben je wel in de aap gelogeerd als je daardoor opeens rood komt te staan.
Het gaat niet over rente over 60 euro maar als ze dat bv bij 100.000 klanten doen (en dat kan best, het zal geen individuele fout zijn) is het al 6.000.000

Geef mij de rente maar van een maand...

En ze moeten het gewoon per omgaande terugstorten met excuses en een gratis dagkaartje

En ik werk ook op een financiƫle afdeling, je moet het gewoon goed controleren, er moet altijd iemand tekenen.
Reputatie 2
Een tip heb ik voor NS. Ga over op het besturingssysteem Linux en elke beetje informaticus zal deze tip je ongetwijfeld aanbevelen. Kost voor de medewerkers misschien wat tijd en handigheid om ermee te werken (maar daarvoor zijn er cursussen, waarbij de kosten ervan weleens lager kunnen uitpakken dan het telkens moeten verbeteren en goedmaken van fouten en uitglijders, die je bij Windhoos nu hebt!). Voordelen: er zijn bijna geen virussen die Linux onderuit kunnen halen, het systeem crasht bijna nooit en, nadat je geleerd hebt hoe ermee te werken wordt het werken ermee een stuk gemakkelijker. Vaak een Engels woord als opdracht invoeren en hup, het systeem gaat voor je aan de slag.
Goede tip Spoordaafje! Maar of ze er wat mee doen? En wat betreft de rente over die 6 miljoen? Dat zal niet de drijfveer geweest zijn. Maar wat denk je van een bepaalde begroting die op 1 februari bij controle sluitend moest zijn maar nog een slordige 5 miljoen miste? Dan wordt de 'fout' ineens een oplossing voor een ander probleem... En ziehier de wijze waarop een beetje creativiteit in boekhouden, net zoals dat ook bij onze overheden gebruikt wordt, ook NS helpt.

Reageer