beantwoord

Abonnementskosten verhogen zonder een bedenktijd te krijgen.

• 11 januari 2019
  • 4 reacties
  • 178 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik vroeg me af waarom jullie mij een prijsverhoging hebben opgedrongen zonder dat ik de mogelijkheid kreeg om van het abonnement af te zien. Er is mij 6 januari een mail gestuurd dat de prijsbepalingen waren gewijzigd. Maar volgens mij mogen jullie dat niet zomaar doen zonder dat ik daar bedenktijd voor krijg. Of heb ik een eerdere melding gemist? Deze kan ik namelijk niet terug vinden.
icon

Beste antwoord door Misha 11 januari 2019, 12:40

Hoi Stijn,

Bedankt voor het antwoorden, ik heb de nieuwsbrieven van iedere maand erbij gepakt en inderdaad in die van eind november wordt er gerefereerd naar jouw link.

Wel jammer dat dit niet nog wordt benadrukt in de 'Informatie over uw doorlopend contract' mailing. Want ik denk dat veel NS klanten nieuwsbrieven negeren. Ik hou het nu voortaan in ieder geval in de gaten.

Mvg

Misha
Goedemiddag Misha. Ieder jaar vinden er prijswijzigingen plaats aan de hand van de verwachte inflatie. Deze bepalen wij zelf. Prijsstijgingen daardoor worden echter pas toegepast bij de jaarlijkse verlenging van een jaarcontract.

Dit jaar is er echter ook een verhoging geweest van de BTW van 6% naar 9%, welke wél direct is ingegaan per januari 2019. Dit is een door de overheid opgelegde wettelijke verhoging wat dus geen beslissing is geweest door oNS zelf, wij hebben hier geen invloed op. Overigens hebben wij dit wel ruim van te voren geïnformeerd, onder andere via ons nieuwsbericht over de prijsveranderingen in 2019.

Mocht je jouw abonnement niet willen voortzetten als gevolg van deze BTW-verhoging dan kun je hiervoor contact op nemen met onze Klantenservice.
Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag Misha. Ieder jaar vinden er prijswijzigingen plaats aan de hand van de verwachte inflatie. Deze bepalen wij zelf. Prijsstijgingen daardoor worden echter pas toegepast bij de jaarlijkse verlenging van een jaarcontract.

Dit jaar is er echter ook een verhoging geweest van de BTW van 6% naar 9%, welke wél direct is ingegaan per januari 2019. Dit is een door de overheid opgelegde wettelijke verhoging wat dus geen beslissing is geweest door oNS zelf, wij hebben hier geen invloed op. Overigens hebben wij dit wel ruim van te voren geïnformeerd, onder andere via ons nieuwsbericht over de prijsveranderingen in 2019.

Mocht je jouw abonnement niet willen voortzetten als gevolg van deze BTW-verhoging dan kun je hiervoor contact op nemen met onze Klantenservice.
Hoi Stijn,

Bedankt voor het antwoorden, ik heb de nieuwsbrieven van iedere maand erbij gepakt en inderdaad in die van eind november wordt er gerefereerd naar jouw link.

Wel jammer dat dit niet nog wordt benadrukt in de 'Informatie over uw doorlopend contract' mailing. Want ik denk dat veel NS klanten nieuwsbrieven negeren. Ik hou het nu voortaan in ieder geval in de gaten.

Mvg

Misha

Reputatie 7
Badge +2
Hoi Stijn,

Mvg

Misha

Dat volgens jouw opvatting veel NS klanten de nieuwsbrieven negeren betekent niet dat NS mensen niet goed informeert.
Reputatie 2
@Misha volgens mij hoeft er bij prijsverhoging van abonnementen nooit een bedenktijd te zijn:

-als je in het eerste jaar van het abonnement zit, moet je dat jaar uitdienen, maar kan de prijs niet verhoogd worden
-na het eerste jaar kan de prijs verhoogd worden, maar kun je ook maandelijks opzeggen

Reageer