beantwoord

Abonnementswijziging Amsterdam

• 26 november 2019
  • 3 reacties
  • 125 Bekeken

Na bijna 10 jaar een abonnement te hebben gehad op het traject Hoorn-Alkmaar (traject-vrij) ben ik per 1 oktober van baan verwisseld (Amsterdam-Amstel). Hiervoor heb ik reeds op 3 september telefonisch contact gehad met NS klantenservice om mijn huidige jaarabonnement om te zetten naar een nieuw traject per 1 oktober. Dit was echter alleen mogelijk per 16 september of 16 oktober, hierop heb ik gekozen om dit per 16 september door te voeren omdat de periode die ik voor mijn vorige werkgever zou reizen minder dagen en minder afstand betrof dan voor mijn nieuwe werkgever. 

Direct kreeg ik na dit gesprek een mail van NS met de bevestiging van mijn wijziging, echter was mij niet bekend dat ondanks mijn telefonische aanvraag dit product dan nogmaals bevestigd zou moeten worden op de NS automaat. 

Vandaag werd ik plots geconfronteerd met een afschrijving van maar liefst € 480,54 (!!) waardoor alle alarmbellen gingen rinkelen, het bedrag voor het nieuwe traject betrof immers maar 251 euro per maand. Ik kon het verschil van bijna 230 euro dan ook zeer zeker niet plaatsen. 

Direct hierna heb ik opnieuw contact opgenomen met de NS klantenservice die mij helaas van het spreekwoordelijke ‘ kastje naar de muur ‘ hebben gestuurd. Ze konden niets voor mij betekenen werd gesteld en verwezen mij simpelweg naar de mail die verstuurd was d.d 3 september. Dit product is vandaag de dag nog niet opgehaald, hier heb ik na dit contact per mail en telefoon dan ook helemaal geen herinnering meer van mogen ontvangen. (dit vond de medewerkster ook vreemd)

• Er is aantoonbaar niet meer gereist op het oude traject per 1 oktober (Hoorn-Alkmaar) 
  • Product was niet meer op te halen op het moment dat ik het in gebruik nam. ( vanaf 1 oktober)
  • In de NS app wordt de afgelopen reizen naar Amsterdam afgerekend als € 0,00 (Dit is zeer vreemd want dit zouden dan ook allemaal nog steeds reizen buiten het traject moeten zijn). 

Ik weet nu even niet meer wat ik moet doen en hoe ik nu wel mijn abonnement goed moet krijgen en voor de afgelopen periode (aantoonbaar traject gebonden reizen Hoorn-Amsterdam Amstel het juiste tarief gefactureerd krijg conform de wijziging naar het nieuwe abonnementstarief á 251 euro per maand). 

Wie biedt hier een oplossing voor? Help me out! Laat de NS me zo voor het einde van dit jaar zo in de kou staan… 

icon

Beste antwoord door Maxime NS 26 november 2019, 21:34

Hallo GwenDW, welkom op de NS Community. 

Het spijt me dat het wijzigen niet goed is gegaan. Het is wel de bedoeling dat de collega dit aangeeft, maar dat de wijziging bij een automaat moet worden opgehaald staat ook in de mail die je krijgt. Als je nu een nieuwe wijziging doet, dan zal deze ingaan per 16 december (mits de wijziging bij een automaat wordt opgehaald). Je verzoek om te verrekenen wat je nu hebt betaald met wat het nieuwe abonnement zou kosten zou je misschien beter via een online kanaal (Twitter of Facebook) kunnen stellen dan via telefonie, omdat ze daar wat meer tijd hebben om alles uit te zoeken. Betekent niet dat het wordt toegekend, dat kan ik niet toezeggen. 

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Lastige situatie inderdaad. Succes ermee, want die wijziging had je inderdaad aan je kaart moeten laten weten door het ophalen van die bestelling.

Voor wat betreft de prijzen in je reishistorie, dat duurt een paar dagen voordat die er correct staan. Reken er maar op dat er € 2,40 (en € 1,44 voor die laatste reis) komt te staan voor Amstel - Centraal als je traject nog niet aangepast is.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je iets wijzigt van een Traject Vrij (of welk ander ander) abonnement dan moet je die wijziging inderdaad altijd ophalen bij een automaat. Een wijziging van traject kun je normaal gesproken zelf via MijnNS doen maar kan ook via de klantenservice (zelf kreeg ik in MijnNS een melding dat er een technisch probleem was en heb het toen via de chat met de klantenservice gedaan). Als het goed is meldt de klantenservice medewerker dat de wijziging nog opgehaald moet worden bij de automaat en ook in de mail van NS met de bevestiging van de wijziging staat het vermeld.

Hallo GwenDW, welkom op de NS Community. 

Het spijt me dat het wijzigen niet goed is gegaan. Het is wel de bedoeling dat de collega dit aangeeft, maar dat de wijziging bij een automaat moet worden opgehaald staat ook in de mail die je krijgt. Als je nu een nieuwe wijziging doet, dan zal deze ingaan per 16 december (mits de wijziging bij een automaat wordt opgehaald). Je verzoek om te verrekenen wat je nu hebt betaald met wat het nieuwe abonnement zou kosten zou je misschien beter via een online kanaal (Twitter of Facebook) kunnen stellen dan via telefonie, omdat ze daar wat meer tijd hebben om alles uit te zoeken. Betekent niet dat het wordt toegekend, dat kan ik niet toezeggen. 

Reageer