Skip to main content
Antwoord

abonnemet en toch vol tarief

  • July 20, 2022
  • 14 reacties
  • 495 Bekeken

Reisde gisteren van Eindhoven naar Tilburg Reeshof met mn Flex abonnement. Bij uitchecken zag ik dat er € 8,90 was ingehouden. Ik reisde van dinsdag op woensdag 23:27 - 00:41

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Roelio,

Zag je dat bedrag op het schermpje bij het uitchecken staan? In dat geval is je Flex-abonnement niet (goed) geactiveerd en reis je nog op saldo. Bij Flex zie je alleen nog maar ‘Reizen op rekening Trein’ staan. De prijzen worden pas later door het systeem bepaald.

Als dat niet het geval is, is het de vraag welk Flex-abonnement je hebt. Er bestaat namelijk ook zoiets als Flex Basis. Daarmee reis je wel op rekening maar zonder korting. In Mijn NS kun je zien welk abonnement momenteel geactiveerd is.

14 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • July 20, 2022

Hoi Roelio,

Zag je dat bedrag op het schermpje bij het uitchecken staan? In dat geval is je Flex-abonnement niet (goed) geactiveerd en reis je nog op saldo. Bij Flex zie je alleen nog maar ‘Reizen op rekening Trein’ staan. De prijzen worden pas later door het systeem bepaald.

Als dat niet het geval is, is het de vraag welk Flex-abonnement je hebt. Er bestaat namelijk ook zoiets als Flex Basis. Daarmee reis je wel op rekening maar zonder korting. In Mijn NS kun je zien welk abonnement momenteel geactiveerd is.


  • Auteur
  • Intercity
  • July 21, 2022

Dit zag ik op het scherm maar het bedrag staat nu ook onder reishistorie. Ik heb een Flex Dal vrij, daarom zou de reis niet berekend moeten worden, toch?. [kaartnummer verwijderd door moderator] Er staat in mijn overzicht ook nog een oud kaartnummer, ook onder Dalvrij Flex


Lorena NS
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • July 21, 2022

Hoi Roelio! Ik heb het kaartnummer uit je bericht verwijderd. Het lijkt er inderdaad op dat jouw NS Flex abonnement nog niet geactiveerd is bij de automaat. Ik raad je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice om dit na te laten kijken en dan kun je ook direct de gemaakte kosten terugvragen.


  • Intercity
  • August 13, 2022

Hi, Op 12 juli betaal ik abonnementskosten en nog eens extra in en uitchecken tarief waarom is dat? Lijkt op dubbele reiskosten. Waarom is dat?


Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • August 13, 2022

Het is gebruikelijk bij Flex dat u vooraf uw abonnementskosten voor de nieuwe maand betaalt en achteraf de reiskosten van de vorige maand. U heeft de eerste keer bij het afsluiten van het abonnement alleen abonnementskosten voldaan. U betaalt niet dubbel.

U kunt op MijnNS zien wat op uw factuur staat en welke reizen u heeft gemaakt.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • August 13, 2022

Hi, Op 12 juli betaal ik abonnementskosten en nog eens extra in en uitchecken tarief waarom is dat? Lijkt op dubbele reiskosten. Waarom is dat?

Welk abonnement heb je en heb je alleen met treinen of ook met bussen gereisd? Een NS abonnement is alleen geldig in treinen. Voor reizen met bussen,trams en metro's betaal je de volle prijs.


  • Intercity
  • August 13, 2022

Heb een Traject Vrij abonnement en reis alleen met de trein. Op 6 juli ben ik overgestapt weer naar traject vrij. Het is gek dat voor die datum, 12juli, extra betaal. U kunt het zien in de factuur van juli.


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • August 13, 2022

Zonder meer informatie kunnen we helemaal niks. Voor welk traject heeft u een abonnement? Op welke stations bent u op 12 juli in- en uitgecheckt? De factuur kunnen we al helemaal niet inzien. Dit is een reizigers-helpen-reizigers community, wij zijn niet van de klanteNService. U kunt de factuur zelf inzien via Mijn NS. Daaruit zou duidelijk moeten blijken wat u waarvoor betaalt.

Contact met de klanteNService kan alleen telefonisch (030-7515155), per chat of via een bericht op Facebook of Twitter.


  • Intercity
  • August 13, 2022

Voor het traject zaandam (incheck)-hoofddorp(uitcheck). Reis telkens op zelfde traject.

In spitsuren.. en betaal abonnementskosten.


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • August 13, 2022

Zo te zien is het abonnement pas op 13 juli ingegaan.


  • Intercity
  • August 13, 2022

Dus als ik het goed begrijp is dat op 12juli in gegaan en betaal je dezelfde dag even goed extra kosten. Abonnementskosten en in en uitcheck tarief. 

Nagekeken: Ingangsdatum is toch echt 12 juli en geen 13juli


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • August 13, 2022

Wat staat er als ingangsdatum in de bevestiging van je wijziging naar Traject Vrij? En wat staat er op pagina 1 van je factuur als de abonementsmaand, vanaf welke datum t/m welke datum? 


  • Intercity
  • August 13, 2022

In de bevestiging staat 12juli. Op pagina 1 van de factuur staat 12juli

 


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • August 13, 2022

Dat is dan wel vreemd. Heb je misschien pas de wijziging gedaan nadat je die reizen op 12 juli hebt gemaakt? 

Anders even contact opnemen met de klantenservice hierover.