beantwoord

Acticode exstudent

  • 18 juli 2018
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

Beste NS,

Mijn studentenreisproduct is verlopen, daarom wilde ik graag gebruik maken van het gratis dalvoordeelabonnement voor ex studenten. Als ik het abonnement probeer aan te vragen krijg ik steeds de melding dat de actiecode niet geldig is.
De ov-chipkaart waar mijn studentenreisproduct op stond is inmiddels verlopen en ikheb een nieuwe aangevraagd, kan het daar mee te maken hebben?

Groeten,
Sabine
ex-student
icon

Beste antwoord door Tochjo 18 juli 2018, 11:06

Verwerkt u in de actiecode wel het nummer van de OV-chipkaart waar het studentenreisproduct op stond? Dat u het abonnement vervolgens op een kaart met een ander nummer wil laden, is geen probleem. Soms helpt het ook om de code Student+nummer te gebruiken in plaats van Exstudent+nummer.

De code werkt verder alleen binnen drie maanden nadat u het studentenreisproduct voor het eerst hebt stopgezet. Hebt u het studentenreisproduct eerder al eens stopgezet, bijvoorbeeld voor een verblijf in het buitenland, neemt u dan rechtstreeks contact op met de klantenservice om van de aanbieding gebruik te kunnen maken. Ook als dat niet het geval is, maar u de codes niet aan de praat krijgt, kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Verwerkt u in de actiecode wel het nummer van de OV-chipkaart waar het studentenreisproduct op stond? Dat u het abonnement vervolgens op een kaart met een ander nummer wil laden, is geen probleem. Soms helpt het ook om de code Student+nummer te gebruiken in plaats van Exstudent+nummer.

De code werkt verder alleen binnen drie maanden nadat u het studentenreisproduct voor het eerst hebt stopgezet. Hebt u het studentenreisproduct eerder al eens stopgezet, bijvoorbeeld voor een verblijf in het buitenland, neemt u dan rechtstreeks contact op met de klantenservice om van de aanbieding gebruik te kunnen maken. Ook als dat niet het geval is, maar u de codes niet aan de praat krijgt, kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Ik kan me helemaal bij de reactie van Tochjo aansluiten, maar wil er nog een ding aan toevoegen. Naast de maximale tijd van 3 maanden, kan het soms ook 2 werkdagen duren na opzeggen van je SOV voor de code werkt.

Reageer