beantwoord

Actiecode 'Exstudent' Dal Voordeel abonnement niet geldig

• 2 oktober 2016
  • 2 reacties
  • 368 Bekeken

Per 31 augustus heb ik mijn studentenreisproduct stopgezet omdat ik ben afgestudeerd. Omdat ik kort daarna OV-chipkaart kwijt ben kwijt geraakt heb ik een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart besteld. Hier wil ik graag een Dal Voordeel abonnement van de NS op zetten. Wanneer ik de actiecode 'Exstudent' plus het nummer van mijn nieuwe OV-chipkaart invoer tijdens het bestellen van het Dal Voordeel abonnement krijg ik echter steeds de volgende melding: de actiecode is niet geldig.

Waarom lukt het niet om het Dal Voordeel abonnement op deze nieuwe OV-chipkaart te laden? En hoe kan ik ervoor zorgen dat dit toch mogelijk is?

Met vriendelijke groet,

Frank Oprel
icon

Beste antwoord door Tochjo 2 oktober 2016, 15:03

Bij het bestellen van het abonnement moet u het nummer van oude OV-chipkaart, waar het studentenreisproduct op stond, in de kortingscode verwerken. Tijdens de bestelling moet u dan het nummer van uw nieuwe OV-chipkaart invullen als gevraagd wordt op welke bestaande OV-chipkaart u het abonnement wilt laden.

Als u het nummer van de oude OV-chipkaart niet meer hebt, of het alsnog niet lukt, raad ik u aan direct contact op te nemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

U had overigens niet zelf een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aan hoeven te schaffen. Bij de bestelling van Dal Voordeel kunt u er namelijk voor kiezen om gratis een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen. Misschien dat de klantenservice bereid is u uit coulance de kosten voor die kaart te vergoeden.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Bij het bestellen van het abonnement moet u het nummer van oude OV-chipkaart, waar het studentenreisproduct op stond, in de kortingscode verwerken. Tijdens de bestelling moet u dan het nummer van uw nieuwe OV-chipkaart invullen als gevraagd wordt op welke bestaande OV-chipkaart u het abonnement wilt laden.

Als u het nummer van de oude OV-chipkaart niet meer hebt, of het alsnog niet lukt, raad ik u aan direct contact op te nemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

U had overigens niet zelf een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aan hoeven te schaffen. Bij de bestelling van Dal Voordeel kunt u er namelijk voor kiezen om gratis een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen. Misschien dat de klantenservice bereid is u uit coulance de kosten voor die kaart te vergoeden.
Bedankt voor de snelle reactie! Mijn probleem is opgelost: de actiecode werkt gewoon wanneer ik het nummer van mijn oude OV-chipkaart gebruik waar voorheen mijn studentenreisproduct op stond.

Reageer