beantwoord

Actiecode Exstudent werkt niet

• 15 september 2016
  • 5 reacties
  • 129 Bekeken

Omdat ik afgelopen zomer ben afgestudeerd wil ik graag gebruik maken van het gratis Dal-voordeeluren abonnement voor ex-studenten. Echter, wanneer ik de actiecode probeer in te voeren krijg ik de melding dat deze niet geldig is.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met hoe ik mijn studentenproduct heb stopgezet. Ik heb afgelopen zomer tot 9 september vakantiewerk gedaan op Terschelling. Ik moest mijn studenten abonnement voor 9 september stopzetten om geen boete te krijgen. Op Terschelling is helaas geen ov-automaat aanwezig waarop ik dit kon doen en ik was niet in de gelegenheid om hiervoor naar het vaste land te gaan. Om de boete te voorkomen heb ik toen mijn studentenproduct online stopgezet.
Kan dit de reden zijn dat de actiecode met mijn kaartnummer niet geldig is, zelfs wanneer ik het dal-voordeeluren abonnement op een nieuwe kaart probeer te activeren? En zo ja, wat kan ik hieraan doen?
icon

Beste antwoord door Brian NS 15 september 2016, 20:10

Ik zie geen actiecode die gekoppeld is aan deze OV-chipkaart. Ook heb ik even gekeken hoe je het studentenreisproduct kunt stopzetten, maar zoals ik het zie kan dat niet online. Check dus bij DUO of het studentenreisproduct wel echt is stopgezet. Is dat het geval? Volg dan bovenstaande procedure.
Bekijk origineel

5 reacties

Correctie: het studentenproduct moest voor 7 september worden stopgezet
Beste iepjuh,

Welkom op het NS Serviceforum. Daar zou het aan kunnen liggen. Ik zou dat graag voor je controleren. Zou je het kaartnummer waar je studentenreisproduct op stond naar mij kunnen sturen in een privebericht? Een privebericht stuur je door op de naam van de moderator te klikken en vervolgens 'stuur bericht.

Mocht dat het probleem zijn kun je overigens een e-mail sturen naar onze klantenservice met bewijs van DUO dat je het studentenreisproduct hebt stopgezet. Je verzoek om het abonnement alsnog gratis te krijgen wordt door hun dan in behandeling genomen.
Ik zie geen actiecode die gekoppeld is aan deze OV-chipkaart. Ook heb ik even gekeken hoe je het studentenreisproduct kunt stopzetten, maar zoals ik het zie kan dat niet online. Check dus bij DUO of het studentenreisproduct wel echt is stopgezet. Is dat het geval? Volg dan bovenstaande procedure.
Badge +3
Ook heb ik even gekeken hoe je het studentenreisproduct kunt stopzetten, maar zoals ik het zie kan dat niet online.
Op de pagina waar je naar linkt, kun je rechts klikken op "Het lukt me niet om het studentenreisproduct bij een automaat stop te zetten. Wat moet ik doen?". Via die pagina kom je op deze pagina terecht.
Hartelijk dank voor de tips. Ik heb via de hierboven opgegeven website nogmaals een aanvraag stopzetten reisproduct ingediend. Hopelijk lukt het invoeren van de code wel wanneer de aanvraag verwerkt is.

Reageer