beantwoord

Actiecode voor exstudent voor dal abonnement werkt niet

• 9 januari 2017
  • 14 reacties
  • 339 Bekeken

Hallo,

Ik heb een aantal keer het dal voordeel abonnement geprobeerd te activeren. Als ik de exstudent code gebruikt dan geeft de site aan dat deze verlopen is. Ik heb voor een periode van 3 maand mijn reisproduct stop gezet daarna heb ik mijn studenten OV nog één maand gebruikt en daarna definitief stop gezet. Ik zag bij een ander forum dat dit niet uit moet maken en zij moest in plaats van exstudent - student gebruiken maar dit lukt bij mij ook niet.

Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 20 januari 2017, 15:12

De ex-studentencode was niet meer te gebruiken, de exacte reden daarvan kan ik niet achterhalen. FleurvHuffelen heeft het Dal Voordeel abonnement voor 50 euro aangeschaft en ik heb deze kosten weer naar haar IBAN overgemaakt. Zodoende kan ze alsnog een jaar gratis gebruik maken van haar Dal Voordeel abonnement.
Bekijk origineel

14 reacties

Hallo FleurvHuffelen en welkom op het NS Serviceforum,

Na het verwijderen van je studentenreisproduct heb je drie maanden de tijd om de code te gebruiken, deze code zal 1 keer worden aangemaakt. Dit geldt zowel voor exstudent als student, het feit dat je de code niet hebt gebruikt zal daarbij niet uitmaken. Ik moet je helaas teleurstellen maar je kan de code nu niet meer gebruiken.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen om de vindbaarheid te vergroten.
Bedankt voor het antwoord.
Ik heb mijn studentenreisproduct tijdelijk stop moeten zetten vanwege een buitenlandse stage.
Daarna moest ik nog één maand naar school vandaar dat ik nu (1 jan.) definitief mijn studentreisproduct stop heb gezet. Dan moet alsnog de actie code geldig zijn toch?

Vriendelijke groet,
Fleur
Reputatie 4
Badge
Nee, met de ervaringen op het forum tot nu toe lijkt het erop dat per ov-chipkaart de actie 1x wordt geactiveerd en wel bij de eerste keer stopzetten van het reisproduct, voor stopzetten i.v.m. buitenland vergoeding wordt geen uitzondering (meer) gemaakt. Je had dus tegen het eind van je stage het gratis abonnement al moeten aanvragen.

Je buitenlandstage kost nu dus 29 euro meer dan verwacht. Gebruik actiecode 1609 om 29 euro te betalen.
Je mag mij een privébericht sturen FleurvHuffelen, ik kijk dan graag voor je of ik misschien nog iets voor je kan betekenen. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-Chipkaartnummer.
Reputatie 7
Badge +3
Deze regel mag ook wel iets duidelijker op deze pagina worden vermeld.
Er staat wel dat het aanbod eenmalig is na beëindiging van het studentenreisproduct, maar niet expliciet dat dit na de eerste beëindiging ingaat en dus ook geldt bij tijdelijk stopzetten van het product.
Ik vind het overigens een vreemde regel, het is niet in lijn met 'de geest van het aanbod'.
Badge +3
Ruim een jaar geleden heeft Sivan aangegeven dat de klantenservice coulant zou omgaan met de groep studenten die vanwege een verblijf in het buitenland hun studentenreisproduct al eens eerder, voor het afronden van hun studie, heeft stopgezet: "Indien de student kan aantonen dat hij of zij een studentenproduct had, dat eerder al is stopgezet (maar dan wel gedurende de actie uiteraard), dan zullen wij hem of haar alsnog tegemoet komen".
De ex-studentencode was niet meer te gebruiken, de exacte reden daarvan kan ik niet achterhalen. FleurvHuffelen heeft het Dal Voordeel abonnement voor 50 euro aangeschaft en ik heb deze kosten weer naar haar IBAN overgemaakt. Zodoende kan ze alsnog een jaar gratis gebruik maken van haar Dal Voordeel abonnement.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn studenten ov vorig jaar tijdelijk stopgezet in verband met een buitenland stage en nu ik het gratis dal voordeel abonnement probeer aan te vragen krijg ik de melding dat mijn actiecode verlopen is. Ik vind dit zeer onterecht en hoop dat jullie ook mij tegemoet kunnen komen hierin! Alvast dank,

Met vriendelijke groeten,
Marijke
Voor alle meelezers: heb je problemen met het aanvragen van het abonnement voor langstudeerders en ex-studenten? Bel of Tweet ons even en leg de situatie uit. Zoals Tochjo al aangaf wordt er inmiddels ook rekening gehouden met studenten die tijdelijk in het buitenland hebben gezeten.
Voor alle meelezers: heb je problemen met het aanvragen van het abonnement voor langstudeerders en ex-studenten? Bel of Tweet ons even en leg de situatie uit. Zoals Tochjo al aangaf wordt er inmiddels ook rekening gehouden met studenten die tijdelijk in het buitenland hebben gezeten.

Ik zit met een soortgelijk probleem. Ik heb voor de zomervakantie mijn OV-kaart tijdelijk stop gezet. Ik gebruik(te) mijn studentenreisproduct echt vooral voor mijn studie om van mijn woonplaats aan de ene kant van het land, naar mijn school aan de andere kant van het land te reizen. Ivm. studievertragingen is mijn studentenreisproduct inmiddels ten einde maar mijn studie nog niet afgelopen. Vandaar dat ik het geheel voor de zomermaanden (wanneer er geen school is) had stop gezet om de laatste maandjes die ik nog tegoed had zo effectief mogelijk te kunnen gebruiken. Nergens is mij bekend gemaakt dat op het moment dat ik mijn studentenreisproduct voor de eerste keer (tussendoor dus) stop zette, dat ik toen al die drie maanden ingingen voor het aanvragen van het gratis dal-voordeelabonnement. Nu is per 1 januari mijn studentenreisproduct difinitief geindigd en krijg ik geen jaar gratis het dal-voordeelabonnement... Ik heb hierover gebeld met de NS klantenservice en het enige wat zij mij hierover te vertellen hadden was "jammer maar helaas, had je het toen maar moeten activeren, nu is het verlopen. Daar heb je een mailtje over gehad toen als het goed is."
Echter heb ik hier nooit een mailtje over gehad.... het enige mailtje dat ik heb gehad is begin deze maand dat ik mijn reisproduct defintitief stop moest zetten voor de 6e en dat ik anders een boete zou krijgen....
Ruim een jaar geleden heeft Sivan aangegeven dat de klantenservice coulant zou omgaan met de groep studenten die vanwege een verblijf in het buitenland hun studentenreisproduct al eens eerder, voor het afronden van hun studie, heeft stopgezet: "Indien de student kan aantonen dat hij of zij een studentenproduct had, dat eerder al is stopgezet (maar dan wel gedurende de actie uiteraard), dan zullen wij hem of haar alsnog tegemoet komen".

Ik heb de klantenservice van de NS gebeld.... ze gingen er bepaald niet coulant mee om en geven aan dat ik maar gewoon peg gehad heb
Hallo eva.tb, vervelend dat we het telefonisch niet met je konden oplossen.

Als je ons een bewijsje kan toesturen dat je studentenreisproduct in de laatste drie maanden stop is gezet, kunnen wij ervoor zorgen dat je toch je gratis abonnement krijgt. Helaas kan ik privéberichten geen afbeeldingen ontvangen, dus wil ik je vragen die even toe te sturen op Facebook of Twitter.
Hallo eva.tb, vervelend dat we het telefonisch niet met je konden oplossen.

Als je ons een bewijsje kan toesturen dat je studentenreisproduct in de laatste drie maanden stop is gezet, kunnen wij ervoor zorgen dat je toch je gratis abonnement krijgt. Helaas kan ik privéberichten geen afbeeldingen ontvangen, dus wil ik je vragen die even toe te sturen op Facebook of Twitter.

Ik kan u een screenshot sturen van de mail die ik begin deze maand heb ontvangen over het aflopen van mijn studentenreisproduct. Waar op facebook kan ik dit ergens naartoe sturen?
Reputatie 7
@eva.tb Je kunt deze in een privébericht sturen naar onze Facebookpagina of naar onze Twitterpagina.

Reageer