beantwoord

Activeren dalurenabonnement en keuzedagen

• 31 maart 2014
  • 7 reacties
  • 1055 Bekeken

Op 13 maart bestelde ik een daluren abonnement met 7 vrije reisdagen. Er werd gezegd dat ik na de 27 maart de eerste vrije reisdag kon activeren. Bij het activeren bleek de eerste reisdag al voorbij te zijn en moest ik de tweede dag gereed maken voor gebruik. Hoe kan dit? Of heb ik iets fout gedaan.
icon

Beste antwoord door Loes 31 maart 2014, 11:08

Op 13 maart bestelde ik een daluren abonnement met 7 vrije reisdagen. Er werd gezegd dat ik na de 27 maart de eerste vrije reisdag kon activeren. Bij het activeren bleek de eerste reisdag al voorbij te zijn en moest ik de tweede dag gereed maken voor gebruik. Hoe kan dit? Of heb ik iets fout gedaan.

Hoi Strijdjes31,

Ik denk dat er iets anders aan de hand is. Als u netjes naar de kaartautomaat bent gegaan en heeft gekozen voor "Ophalen Keuzedag" lijkt het alsof uw eerste reisdag is verlopen, maar dat is niet het geval. Via de keuze "Ophalen Keuzedag" komt altijd de dag die geldig is naar voren, maar ook degene die maar twee maanden geldig is. De eerste Keuzedag die het hele jaar geldig is blijft nog even onzichtbaar. Zodra u in een periode weer met een euzedag wilt reizen, komt deze wel naar voren op "Ophalen Keuzedag".

Als u het zeker wilt weten kunt u het even controleren bij de knop "ophalen Bestelling" en daarna niets meer aanklikken, want u wilt geen keuzedag opladen als u deze niet wil gebruiken. Daar ziet u de twee dagen staan die geldig zijn.

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Strijdjes31,

Ik denk dat er iets anders aan de hand is. Als u netjes naar de kaartautomaat bent gegaan en heeft gekozen voor "Ophalen Keuzedag" lijkt het alsof uw eerste reisdag is verlopen, maar dat is niet het geval. Via de keuze "Ophalen Keuzedag" komt altijd de dag die geldig is naar voren, maar ook degene die maar twee maanden geldig is. De eerste Keuzedag die het hele jaar geldig is blijft nog even onzichtbaar. Zodra u in een periode weer met een euzedag wilt reizen, komt deze wel naar voren op "Ophalen Keuzedag".

Als u het zeker wilt weten kunt u het even controleren bij de knop "ophalen Bestelling" en daarna niets meer aanklikken, want u wilt geen keuzedag opladen als u deze niet wil gebruiken. Daar ziet u de twee dagen staan die geldig zijn.

hallo Stijdjes31,

Het advies van Loes is erg goed. Eventueel kun je ook even contact opnemen met NS Klantenservice. Je kunt ons telefonisch bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut).

Je topic heb ik naar het forum 'abonnementen' verplaatst.

Vriendelijke groet,

Herman NS
Bedankt hoor! Ik heb dus goed begrepen dat de eerste vrije dag die te voorschijn kwam de extra vrije dag is die op een willekeurige dag gebruikt kan worden?
Bedankt hoor! Ik heb dus goed begrepen dat de eerste vrije dag die te voorschijn kwam de extra vrije dag is die op een willekeurige dag gebruikt kan worden?

Nee, de eerste die naar voren is gekomen was maar de eerste twee maanden geldig. Die het hele jaar geldig is komt pas naar voren als in een zelfde periode gereisd wordt waar de tweemaandelijkse dag al voor gebruikt is.

Als je goed kijkt is keuzedag 1 het hele jaar geldig, keuzedag 2 t/m 7 zijn maar tweemaandelijkse periodes geldig.
Wanneer weet ik op welke datum de nieuwe twee maanden aangebroken zijn voor de volgende vrije dag. Moet je dan zelf vanaf de begindatum rekenen? 🆒
Heb je al een persoonlijk Mijn NS-account, strijdjes31? Als je je OV-chipkaart daaraan koppelt, kan je alle gegevens van je abonnement en je gemaakte reizen inzien. Je kunt dan ook bekijken wanneer er weer een nieuwe Keuzedag voor je klaar staat.
wat moet je nou met zo n antwoord alds je geen internet en computer hebt

Reageer