beantwoord

advies abonnement / zakelijk reizen

• 3 januari 2020
  • 4 reacties
  • 101 Bekeken

Ik ga vanaf maandag 3 dagen per week van halfweg/Zwanenburg naar Utrecht Centraal reizen. Ik heb al een daluren abonnement maar ga als ZZPer werken dus overweeg een business card te nemen. Ik heb gezien dat ik kan kiezen uit diverse opties. Maar  hoe werkt het dan als ik al een daluren abonnement heb?

icon

Beste antwoord door Laura NS 3 januari 2020, 13:40

Het wordt me niet echt duidelijker of je nu vooral in de spits of daluren gaat reizen. Maar het ligt er dus echt aan hoe vaak je wel en niet in de daluren reist om een zakelijk Dalabonnement te nemen. Als je dat doet, dan kan eventueel je huidige particuliere Dal Voordeel abonnement op worden gezegd. Je kan een zakelijk abonnement altijd proberen omdat er verder geen opzegtermijn is. Deze kun je altijd opzeggen.

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Bruink en welkom op onze NS Community! Bedoel je dat je het Dal Voordeel abonnement wil behouden naast een eventueel zakelijk abonnement? En rond welke tijden ga je dan reizen, en doordeweeks of ook in het weekend?

Ik ga doordeweeks reizen, voornamelijk in de spits maar niet alleen naar Utrecht centraal. Ik moet ook naar andere locaties reizen en zal dan ook af en toe met de auto gaan of op dal uren reizen. Ik vraag me af of het handig is om het dal-abonnement dan te koppelen aan een business card en is dat überhaupt mogelijk? 

Het wordt me niet echt duidelijker of je nu vooral in de spits of daluren gaat reizen. Maar het ligt er dus echt aan hoe vaak je wel en niet in de daluren reist om een zakelijk Dalabonnement te nemen. Als je dat doet, dan kan eventueel je huidige particuliere Dal Voordeel abonnement op worden gezegd. Je kan een zakelijk abonnement altijd proberen omdat er verder geen opzegtermijn is. Deze kun je altijd opzeggen.

Je moet hier wel heel erg goed opletten, want de voorwaarden voor een b2b Dal-abonnement zijn anders dan de b2c versie. Het belangrijkste verschil is dat de Businesscard Dal-versie enkel korting geeft bij NS, waar de consumentenversie dat geeft bij alle treinvervoerders.

Reageer