beantwoord

Afgestudeerd en nieuwe persoonlijke ov-chipkaart

• 9 september 2015
  • 4 reacties
  • 194 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo,

Ik ben in juli van dit jaar afgestudeerd. Omdat mijn ovkaart was verlopen heb ik mijn abonnement online opgezegd en dit is gelukt. Ik heb al een nieuwe persoonlijke ov binnen. Nu mijn vraag: ik begrijp dat ik tot 3 maanden na het afstuderen een gratis daluren abonnement aan kan vragen. Dit lukt echter niet want de code 'exstudent' met het nieuwe ov-chipkaart nummer werkt niet. Wat moet ik nu doen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 9 september 2015, 21:23

U moet het nummer van uw oude OV-chipkaart, waar het studentenreisproduct op stond, verwerken in de actiecode. U kunt daarbij wel gewoon het nummer van uw nieuwe kaart opgeven als kaart waar het nieuwe abonnement op geladen moet worden.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
U moet het nummer van uw oude OV-chipkaart, waar het studentenreisproduct op stond, verwerken in de actiecode. U kunt daarbij wel gewoon het nummer van uw nieuwe kaart opgeven als kaart waar het nieuwe abonnement op geladen moet worden.
Dank voor het snelle antwoord. Nog een vraag: moet ik dit abbonement ook zelf opzeggen na een jaar of krijg ik hier bericht over?
Het is een doorlopend abonnement. Als het niet de bedoeling is tegen betaling het abonnement daarna voort te zetten, moet het ruim voor die tijd worden opgezegd. Er komt wel een bericht over de verlenging, maar omdat het abonnement dan al 'in de verlenging zit' zoals ze dat bij de NS-klantenservice noemen, is het dan niet meer mogelijk om het nog tijdig op te zeggen. De kosten vallen dan overigens mee: Eerst voor een jaar betalen en na opzegging met ingang van de eerstvolgende maand 11/12 weer terugkrijgen.
Badge +3
Er zou ook zo'n zes weken voor ingang van het nieuwe contractjaar een bericht moeten komen, zodat nog wel tijdig kan worden opgezegd.

Reageer