beantwoord

Afgestudeerd; kan geen Vrij Daluren Abo aanvragen

• 30 augustus 2016
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

Ik ben vorige maand afgestudeerd. Gisteren heb ik mijn studentenreisproduct stopgezet op een NS-station. Zojuist probeerde ik het gratis Dalurenabonnement voor exstudenten aan te vragen, maar ik kreeg de melding dat de actiecode is verlopen, wat heel erg vreemd is aangezien je drie maanden hebt om het abonnement aan te vragen na het stopzetten. Kan iemand mij hier aub mee helpen?
icon

Beste antwoord door Thom 30 augustus 2016, 15:14

Gefeliciteerd met uw afstuderen!

U moet 48 uur wachten nadat u uw abonnement heeft stopgezet en dan werkt het wel.
Als u het gisteren heeft gedaan, is die 48 uur niet om. Ik neem aan dat u het op een correcte wijze heeft opgezegd.
De mededeling is inderdaad niet correct.

Even geduld, dus 😉
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Gefeliciteerd met uw afstuderen!

U moet 48 uur wachten nadat u uw abonnement heeft stopgezet en dan werkt het wel.
Als u het gisteren heeft gedaan, is die 48 uur niet om. Ik neem aan dat u het op een correcte wijze heeft opgezegd.
De mededeling is inderdaad niet correct.

Even geduld, dus 😉
Daar was ik niet van op de hoogte! Heel erg bedankt voor het antwoorden!
Reputatie 7
Badge +4
Dan bent u weer helemaal in uw Sas.
Dag,
In relatie met het daluren abonnement voor exstudenten waarbij 48 uur zou moeten worden gewacht na het stopzetten, voordat je het abonnement mag bestellen: kan het zijn dat dat niet altijd het geval is?

Begin deze maand studeerde de ene student af en hebben wij op een zaterdag zowel het studentenreisproduct stopgezet als een dalurenabonnement erop gezet.

Nu is het weer zaterdag en is de andere afgestudeerd en lukt het ineens niet.

Waar hangt dat dan mee samen? #nieuwsgierig.
Badge +3
De gegevens van DUO worden per dag (neem voor de zekerheid 48 uur) verwerkt.

Als jij je abonnement op bijv. de 1e beëindigt via DUO maar pas op de 3e je SRP verwijdert bij een automaat, dan weet het systeem van NS al lang dat je recht hebt op die korting (die toevallig gelijk is aan gratis een jaar Dal Voordeel, maar die je ook voor andere jaarabonnementen mag gebruiken).

Denk dat daar het verschil zit. En het zal ook nog wel uitmaken of je het SRP van je kaart verwijdert bij een NS kaartautomaat of bij een supermarkt.

Vandaar de 'instructie' over die 48 uur, want soms zal het inderdaad (veel) sneller kunnen.

Reageer