beantwoord

Afschrijfmoment maandbedrag trajectvrijabonnement

• 29 augustus 2014
  • 6 reacties
  • 231 Bekeken

Vandaag heb ik mijn traject jaar abonnement verlengd, deze zou aflopen op 31-08 a.s. en ik heb het per 01-09 verlengd, weer voor een jaar. Ik heb per Ideal 250,60 afgerekend, tot zover gaat het prima. Nu ontvang ik een mail met de bevestiging maar ook de mededeling dat de maandelijke afschrijvingen rond de 8ste van de maand plaats gaan vinden. Help, dat is over een dikke week alweer 250,60!
Help! Dat is ruim 500,- in een week, sorry dat is wel erg veel. Voorheen werd er ruim 5 dagen voor de eerste van de maand een bedrag afgeschreven, ik had ook verwacht dat dit zo door zou gaan op deze basis. Kortom, ik kan die ruim 500,- op zo'n korte termijn gewoonweg niet missen en ik wil NS dan ook verzoeken om dit te wijzigen en weer verder te gaan op de oude voet. In afwachting van uw reactie.
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 augustus 2014, 12:04

Beste ev1970, geen paniek 🙂. Het jaartrajectabonnement kun je niet meer verlengen. Ik denk dat je daarom een Traject Vrij via onze website hebt aangevraagd. Het bedrag dat je via iDEAL hebt betaald is voor de eerste termijn. De volgende betaling zal daarom pas plaatsvinden rond 8-10.
Bekijk origineel

6 reacties

Beste ev1970, geen paniek 🙂. Het jaartrajectabonnement kun je niet meer verlengen. Ik denk dat je daarom een Traject Vrij via onze website hebt aangevraagd. Het bedrag dat je via iDEAL hebt betaald is voor de eerste termijn. De volgende betaling zal daarom pas plaatsvinden rond 8-10.

Oke de naam is anders maar het is voor mij hetzelfde product. Gelukkig maar dan! Ik hoop dat het idd de 8ste van oktober is.
Oke de naam is anders maar het is voor mij hetzelfde product.

Dan zou ik me nog maar even in de verschillen verdiepen als ik u was, om verrassingen met hogere kosten voor reizen buiten uw traject en boetes wegens verkeerd gebruik te voorkomen.
@NS: er heeft nog geen afschrijving van het maandbedrag plaatsgevonden, gaat dit wel goedkomen? Het is al ruim na de 8ste.
Oke de naam is anders maar het is voor mij hetzelfde product.

Dan zou ik me nog maar even in de verschillen verdiepen als ik u was, om verrassingen met hogere kosten voor reizen buiten uw traject en boetes wegens verkeerd gebruik te voorkomen.

Het wordt voor mij betaald (achteraf) door mijn werkgever en ik reis nooit buiten mijn traject dus voor mij wijzigt er niets.
@ev1970 Kijk bij je bank, kun je tegenwoordig vooraf automatische incasso's zien.
@NS Voeg eens toe voor welke maand een afschrijving is, maakt het een stuk duidelijker.

Reageer