beantwoord

Afschrijven abonnementskosten een dag vervroegd?

• 20 mei 2017
  • 5 reacties
  • 138 Bekeken

Dag,

De maandkosten van mijn abonnement werden tot de einddatum van mijn vorige abonnement altijd de 23e afgeschreven. Nu is mijn abonnement per april 2017 voor een jaar verlengd en nu lijken de kosten 1 of 2 dagen eerder afgeschreven te worden. Is dat het nieuwe beleid of zo? Wie kan me daar iets meer over vertellen?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 22 mei 2017, 09:45

Ik heb het even nagevraagd, maar helaas is het niet mogelijk hier een aanpassing in te doen. Enige optie is eventueel je huidige abonnement opzeggen en een nieuw abonnement later laten ingaan.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo RvdW01 en welkom op ons Serviceforum.
Dat kan kloppen. Er is in de meeste gevallen niet een vaste datum waarop de kosten worden geïncasseerd. Het kan namelijk ook zo zijn dat dit in het weekend valt. Doorgaans wordt er rond een bepaalde datum afgeschreven, dit kan soms dus iets eerder of later zijn dan je gewend bent. Zorgt dit voor problemen?
Ja, ik heb mijn financiële administratie afgestemd op afschrijvingen op de 23e want dat is al een jaar het geval. Nu kom ik rood te staan. Kan dat niet terug naar de 23e?
Ik heb het even nagevraagd, maar helaas is het niet mogelijk hier een aanpassing in te doen. Enige optie is eventueel je huidige abonnement opzeggen en een nieuw abonnement later laten ingaan.
Sorry Klaas-Jan maar dat vind ik je reinste flauwekul. Ik heb al jaren een abonnement dat afgesloten is op een datum waardoor ik op de 23e een afschrijving van mijn abonnementskosten krijg, nu gaat de NS een dag vroeger afschrijven en moet ik mijn abonnement opzeggen en opnieuw weer aanvragen om weer op de 23ste de afschrijving te laten plaatsvinden. Afgezien van de extra kosten die ik met een dergelijke actie aan de broek krijgt en de regels (opzegtermijnen e.d) die ik geacht word na te komen, vind ik het bijzonder gebruikersonvriendelijk. Is het niet simpeler om de afschijvingsdatum bij mijn abonnement een dag te verhogen? Het is jullie toch ook gelukt om het een dag te verlagen?
Ik moet even voor je nakijken wat er mogelijk is. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen met NAW-gegevens, geboortedatum en ov-chipkaartnummer.

EDIT: Ik heb de situatie nogmaals bekeken, maar het moment van afschrijven kan ik niet wijzigen.

Reageer